Wybierz markę:
Mocowanie silnika - uchwyt, zawieszenie, wspornik
Mocowanie silnika to element tłumiące drgania jednostki napędowej. Gdyby nie one, jazda samochodem wyposażonym w silnik spalinowy byłaby uciążliwa i trudna do wytrzymania. Drgania i wibracje kierownicy na postoju czy metaliczny stukot podczas uruchamiania silnika mogą oznaczać, że uchwyty silnika uległy uszkodzeniu. Ich wymiana jest dość złożonym procesem z powodu ich ilości oraz miejscach lokalizacji.
Zawieszenie silnika w samochodzie
Gdyby nie uchwyty silnika, wibracje generowane przez jednostkę napędową przenoszone byłyby bezpośrednio na karoserię, a z niej na pasażerów. Do tego drgania te mogłyby zniszczyć inne podzespoły samochodu.
Jednostka napędowa nie jest zamocowana na sztywno do konstrukcji samochodu. Takie rozwiązanie nie sprawdziłoby się podczas codziennej eksploatacji pojazdu. W związku z tym konstruktorzy postanowili zastosować zawieszenie silnika, które nie pozwala na przenoszenie drgań silnika na karoserię, co przekłada się na lepsze prowadzenie oraz wyższy komfort podróżowania. Poduszki czy uchwyt na silnik odpowiadają również za minimalizowanie jakichkolwiek wychyłów jednostki napędowej podczas przyśpieszania, hamowania i pokonywania ostrych zakrętów.
Typowe usterki mocowań silnika w samochodzie
Aby właściwie zdiagnozować stan techniczny zawieszenia silnika, potrzebne jest doświadczenie w tym zakresie. Wiele symptomów wysyłanych przez samochód można opatrznie zinterpretować. Wiele różnych awarii może dawać podobne objawy co uszkodzone uchwyty silnika. Po czym poznać, że zawieszenie jednostki napędowej jest w złym stanie?
- Powstają wibracje nadwozia odczuwalne szczególnie podczas gwałtownego przyspieszania na niskich obrotach.
- Odczuwalne są drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów w trakcie postoju na biegu neutralnym.
- Czuć wyraźne szarpanie nadwoziem samochodu w momencie odpalania i gaszenia jednostki napędowej.
- Dochodzi głośne dudnienie słyszalne w trakcie uruchamiania silnika, gdy pracuje rozrusznik.
- Słychać stukanie z okolic jednostki napędowej podczas poruszania się po nierównej nawierzchni lub przy zjeżdżaniu z krawężnika.
Zawieszenie silnika jest w stanie wytrzymać średnio do ok. 150 tys. km w dobrym stanie technicznym. Wszystko, oczywiście, zależy od stylu jazdy i warunków drogowych, w jakich samochód jest najczęściej eksploatowany. Niestety, kierowcy oraz mało doświadczeni mechanicy często objawy uszkodzonych uchwytów i poduszek silnika przypisują awariom dwumasowego koła zamachowego oraz sprężarki klimatyzacji. Taka zła diagnoza prawie zawsze pociąga za sobą poważne i w sumie niepotrzebne naprawy (głównie wymiany), których koszt może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Tymczasem wszystkiemu winne jest zawieszenie silnika warte ułamek tej ceny.
Popularni producenci uchwytów silnika
- Lemforder
- Febi Bilstein
- Yamato
- SWAG
- Meyle
- Hutchinson
- Original Imperium
- Magneti Marelli
- Stabilus
- Topran
Sklep iParts.pl przygotował bogatą ofertę elementów zawieszenia silnika samochodowego, zawierającą m.in. uchwyt montażowy czy poduszkę silnika. Oferta gwarantuję dostęp do produktów pasujących do każdej współczesnej konstrukcji auta. Aby znaleźć odpowiedni element, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Powiązane kategorie produktowe
- śruby głowicy
- poduszki skrzyni biegów
- miska olejowa
- podpora silnika
- elementy mocujące skrzyni biegów
Kupuj w iParts.pl wytrzymałe uchwyty silnika w bardzo dobrej cenie. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe, a dostarczają je renomowani producenci części motoryzacyjnych. Gwarantujemy profesjonalną obsługę techniczną, najniższe ceny na rynku oraz szybką realizację zamówienia.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
- Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
- Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
- W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
- Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
- Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jak rozpoznać, że ich czas już nadszedł i czym może grozić ignorowanie ich nieszczelności?
- Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?