Wybierz markę:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
- Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
- Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
- W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
- Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
- Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jak rozpoznać, że ich czas już nadszedł i czym może grozić ignorowanie ich nieszczelności?
- Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?
FAQ
Nowa chłodnica zaworu EGR kosztuje średnio od 500 zł w górę. Można również pokusić się o zamontowanie części regenerowanej, której koszt sięga średnio od 120 do 200 zł. Cena chłodnicy do popularnego auta kompaktowego mieści się na ogół w kwocie 500 złotych. Oryginalne elementy kosztują często ponad 1000 zł. Z kolei usługa wymiany chłodnicy u mechanika kosztuje mniej więcej od 200 do 400 złotych.
Chłodnica EGR pełni bardzo ważną i ściśle określoną funkcję w samochodzie. Ma ona za zadanie chłodzić spaliny, które wracają do komory spalania. Z kolei zawór EGR, czyli zawór układu recyrkulacji spalin (z ang. Exhaust Gas Recirculation), to element, który jest odpowiedzialny za cofanie części spalin do układu dolotowego. Ma to na celu obniżyć ilość tlenu w dostarczanym do komory spalania powietrzu.
Podstawowe objawy świadczące o tym, że doszło do uszkodzenia chłodnicy EGR w samochodzie to przede wszystkim obecność spalin w układzie chłodzenia (najczęstszy objaw) oraz ubywanie płynu chłodniczego, co zdarza się nieco rzadziej, lecz jest charakterystyczne dla tego podzespołu.
Najlepszym i najszybszym sposobem na skontrolowanie, czy zawór EGR funkcjonuje w poprawny sposób, co jednocześnie pozwala dokładnie ustalić przyczyny usterki, w tym świecącej się kontrolki Check Engine, jest skorzystanie z urządzenia diagnostycznego podpiętego pod komputer pokładowy auta.
Wystąpienie jakiejkolwiek usterki układu EGR wymaga interwencji mechanika w zakresie przede wszystkim oczyszczenia lub, w razie konieczności, wymiany uszkodzonego elementu. Uszkodzony EGR zazwyczaj pozwala na dalszą jazdę, jednak wpływa negatywnie na różne parametry pracy silnika. Może również mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy, ponieważ reakcje pojazdu stają się nie do końca przewidywalne (np. nagła utrata mocy). Długotrwała jazda z awarią EGR może doprowadzić do uszkodzeń kolektora ssącego silnika (deformacje, przepalenia itp.). Warto także pamiętać, że uszkodzony EGR powoduje nadmierną emisję szkodliwych substancji do atmosfery.