Wybierz markę:
Zawieszenie śrubowe - gwintowane
Właściciele samochodów osobowych bardzo często dokonują w nich różnego rodzaju przeróbek i modyfikacji, które potocznie nazywa się obecnie tuningiem. Jednym z głównych elementów takich zmian jest zazwyczaj obniżenie zawieszenia auta. Jedną z najszybszych i najtańszych metod obniżenia zawieszenia oraz usztywnienia konstrukcji samochodu jest zastosowanie tzw. zawieszenia gwintowanego.
Elementy zawieszenia gwintowanego
Zawieszenie gwintowane pozwala w prosty i szybki sposób regulować wysokość nadwozia auta. Taki rodzaj zawieszenia, bez względu na montaż na przedniej czy też tylnej osi oraz w samochodzie z ramą czy też z nadwoziem samonośnym, posiada cztery niezależne, zintegrowane (amortyzator umieszczony w centrum sprężyny) kolumny resorująco-tłumiące. Tuleja amortyzatora, będąca korpusem kolumny, posiada nagwintowania w górnej swej części, a drobnozwojna nakrętka stanowi bazę, na której opiera się sprężyna. Dzięki możliwości nakręcania i wykręcania nakrętki, regulowanie wysokości prześwitu samochodu staje się szybkie i łatwe do wykonania.
Zestawy
Obecnie na rynku dostępnych jest kilka zestawów przeznaczonych do modyfikacji zawieszenia w samochodzie. Pierwszy z nich, to tzw. „kity”, które umożliwiają regulację jedynie samego prześwitu auta. Drugi dostępny zestaw pozwala na modyfikację zarówno prześwitu, jak i charakterystyki tłumienia. Zawieszenie śrubowe można stosować zarówno z przodu, jak i z tyłu lub jedynie na jednej osi samochodu, natomiast drugą oś można zmieniać z wykorzystaniem innej wysokości sprężyn znajdujących się w zestawie lub też za pomocą specjalnych podkładek pod sprężyny, które mogą być regulowane lub też nie.
Ile to kosztuje?
Dobrym rozwiązaniem przy montażu zawieszenia gwintowanego jest założenie również rozpórek, szczególnie z przodu samochodu, dzięki którym będzie można usztywnić całą konstrukcję oraz minimalizować powstawanie naprężeń karoserii podczas jazdy. Zawieszenie gwintowane pozwala nie tylko na sprawne regulowanie wysokości prześwitu auta, ale przede wszystkim umożliwia skuteczne usztywnienie auta. Cena pełnego zestawu zawieszenia waha się w przedziale od 2 do nawet 6 tys. zł. Oczywiście, można kupić modele nawet za 700 zł, jednak takie elementy to przeważnie chińskie produkty, których jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia. Tańsze komplety zawieszenia gwintowanego są często montowane w samochodach dość popularnych wśród tuningowców, jak np.: BMW 3 E36, Audi A6, Opel Astra G, Volkswagen Golf II, III oraz IV generacji, a także VW Passat model B5.
W sklepie internetowym iParts.pl dostępne są najbardziej popularne i pochodzące od renomowanych oraz sprawdzonych producentów zestawów zawieszenia gwintowanego, które zapewnią pewniejsze prowadzenie oraz doskonałą trakcję samochodu podczas jazdy.
Najlepszy tuning zawieszenia samochodowego tylko z częściami iParts.pl!
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Wymiana łożyska oporowego amortyzatora. Kiedy i jak należy ją przeprowadzić?
- Stuki w okolicach koła i problemy z prowadzeniem auta mogą oznaczać zużytą poduszkę amortyzatora
- Electronic Stability Program, czyli elektroniczny program stabilizacji toru jazdy. Jaką rolę pełni i jak działa system ESP?
- Kolumna MacPhersona. Czym jest, jak powstała i dlaczego ciągle jest stosowana?