Kategorie

Części układu paliwowego

Sklep motoryzacyjny iParts.pl to wiodący lider internetowej sprzedaży części samochodowych. W ofercie dostępne  ponad dwa miliony części zamiennych. Oferujemy wyłącznie produkty renomowanych producentów by zapewnić gwarancję bezpieczeństwa i zadowolenia z wysokiej jakości komponentów. iParts.pl to zespół młodych i kreatywnych ludzi, posiadających duże doświadczenie w dystrybucji części samochodowych. Cały asortyment jest kompatybilny z większością modeli samochodów. W doborze odpowiedniej części pomoże wam zespół wykwalifikowanych specjalistów, którzy zaopiekują się wami na każdym etapie zakupów. W iParts.pl proponujemy wam także możliwość darmowej wysyłki.

Układ paliwowy to część silnika spalinowego odpowiedzialna za doprowadzenie do komory spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. W silnikach o samoczynnym zapłonie powietrze, wcześniej przefiltrowane przez filtr powietrza, jest zasysane przez tłok w czasie suwu ssania. Paliwo jest wtryskiwane przez pompę wtryskową w czasie suwu sprężania, tuż przed osiągnięciem przez tłok górnego położenia.

Tradycyjnym rozwiązaniem, obecnie rzadko stosowanym, jest układ gaźnikowy. W tego typu rozwiązaniu przefiltrowane powietrze miesza się z paliwem w gaźniku, urządzeniu o działaniu podobnym do strumienicy. Paliwo trafia do gaźnika dzięki pompie paliwowej.

W nowoczesnych silnikach układ gaźnikowy został zastąpiony układem z wtryskiem elektronicznym, w którym wtryskiwacze, podobne jak w silnikach o zapłonie samoczynnym, sterowane są elektronicznym układem logicznym.

Części układu zasilania paliwemUkład zasilania paliwem w silniku jest zbudowany z następujących części:

  • zbiornik,
  • przewody niskiego ciśnienia,
  • pompa zasilająca,
  • filtry paliwowe,
  • urządzenia wtryskowe, w skład których wchodzą: pompa wtryskowa, wtryskiwacze, przewody wysokiego ciśnienia.

Pompa zasilająca pobiera paliwo ze zbiornika i tłoczy go przez filtry paliwowe. Przefiltrowane paliwo jest doprowadzane do pompy wtryskowej, a dalej pod wysokim ciśnieniem, wytworzonym w pompie wtryskowej, poprzez wtryskiwacze do komór spalania silnika.

Prawidłowe funkcjonowanie układu zasilania jest uzależnione od systematycznego i dokładnego wykonywania prac zaplanowanych w fabrycznej instrukcji obsługi. Przy wykonywaniu dowolnych działań mających związek z obsługą układu zasilania, niezbędne jest utrzymanie bezwarunkowej czystości. Paliwo, które ma być zastosowane do zasilania silników, przed użyciem należy zostawić do odstania na kilka dni – pozwala to osadzić się na dnie zbiornika znacznej części zanieczyszczeń. Podczas używania pompy trzeba zwrócić uwagę by rura ssąca, w czasie poboru paliwa, była podniesiona od dna zbiornika o kilkanaście centymetrów. Najczęstszą usterką układu zasilania jest przedostanie się powietrza do instalacji zasilania – tak zwane zapowietrzenie układu. Pompa wtryskowa przestaje wówczas tłoczyć paliwo do wtryskiwaczy, a silnik nieruchomieje.