W sklepie można znaleźć szeroki wybór krzyżaków wału napędowego. Części te przeznaczone są do różnych samochodów i pochodzą od różnych producentów, co za tym idzie ceny również się nieco różnią. Krzyżak wału napędowego kosztuje w granicach 100 do 150 zł.
Jakie są objawy uszkodzonego krzyżaka wału napędowego?
Podstawowym objawem jest nieprzyjemny dźwięk pochodzący spod podłogi samochodu w momencie, kiedy mocno dodajemy lub ujmujemy gazu. Charakterystyczny stuk w tym momencie świadczy o luzach na krzyżaku.
Stukanie podczas wciśnięcia pedału gazu w aucie z tylnym napędem, co może być powodem?
Powodem może być uszkodzony krzyżak. Jest to element ogólnie odporny na zużycie oraz inne zniszczenia, jednak przy większych przebiegach oraz w podczas intensywnego użytkowania napędu może dojść do jego zniszczenia.
Co się stanie jeśli nie wymienię krzyżaka na czas?
Mocno zużyty krzyżak może powodować znaczne wibracje podczas jednostajnej jazdy z równomierną prędkością. W skrajnych przypadkach może dojść do jego zerwania. Wtedy napęd zostanie rozłączony.
Czy dam radę samodzielnie wymienić krzyżak wału napędowego?
Wymiana krzyżaka jest dość skomplikowana, a sam proces powinien zostać zakończony wyważeniem wału. Oznacza to, że powinniśmy wymianę zlecić specjalistom, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie oraz narzędzia do takiej operacji.
Jak sprawdzić czy na krzyżaku wału napędowego pojawił się luz?
Do zweryfikowania, czy na krzyżaku pojawia się luz wystarczy podnieść auto na podnośniku i spróbować poruszyć jedną częścią wału. Jeśli ze strony krzyżaka usłyszymy stukanie, a w dodatku luz będzie zauważalny, to znaczy że krzyżak nadaje się do wymiany.