Korek firmy febi jest lepiej spasowany niz oryginal
Polecam wszystkim zakup korka wlasnie tej firmy
Mialem 4 inne korki innych marek przez ktore nieszczelnosc wciaz wystepowala,po montazu febi problem ustapil
Najczęściej zadawane pytania
Czy można jeździć bez korka wlewu oleju?
Jeżeli, świadomie lub nieświadomie, decydujemy się na jazdę bez korka oleju, trzeba liczyć się z tym, że do silnika samochodu może dostać się kurz i brud, co najprawdopodobniej doprowadzi do awarii i uszkodzenia jednostki napędowej. W efekcie pociągnie to za sobą koszty o wiele większe niż zakup nowego korka.
Co oznacza maż pojawiająca się pod korkiem wlewu oleju?
Widoczna jasna maź, która osadza się na korku np. podczas zimy, to najczęściej efekt jazdy na krótkich trasach. Efekt ten wywołuje zbierająca się w oleju wilgoć. Osad zniknie po przejechaniu dłuższego dystansu. Jeśli kolor szlamu jest brunatny, może to oznaczać, że do oleju przedostaje się płyn chłodzący, a to już poważny problem. W takim przypadku przyczyną jest najczęściej przepalona uszczelka pod głowicą.
Czy zbyt duża ilość oleju w silniku jest niebezpieczna?
Nie ma standardu określającego konkretną ilość oleju, jaka ma się znajdować na miarce oleju. Przyjmuje się, że pomiędzy min a max jest ok. 1 litra. Jeżeli widoczny jest stan minimum, wówczas warto dolać około pół litra oleju, odczekać minutę, i sprawdzić aktualny stan poziomu oleju. Warto jednak pamiętać, że zbyt wysoki poziomu oleju w silniku może doprowadzić do rozszczelnienia jednostki napędowej i licznych wycieków. Rozgrzany silnik i rozgrzany olej pracują pod dużym ciśnieniem, które jest zmienne w zależności od obrotów silnika. Z reguły prawidłowym ciśnieniem podczas jazdy jest zakres od około 1,4 do nawet 4 barów.
Jaką rolę pełni korek wlewu oleju?
Podczas jazdy silnik nagrzewa się do bardzo wysokich temperatur, a w efekcie nagrzaniu ulega również olej, który wskutek pracy jednostki napędowej mógłby wydostawać się na zewnątrz nie tylko grawitacyjnie, ale przez każdą możliwą szczelinę lub otwór. Odpowiedni i szczelny korek wlewu nie pozwala na wydostawanie się poza układ gorącego płynu, jednocześnie chroniąc wiele zainstalowanych pod maską podzespołów przed zabrudzeniem czy uszkodzeniem pod wpływem rozgrzanego oleju. Korek zabezpiecza również silnik przed niekontrolowaną utratą dużych ilości środka smarnego. Warto regularnie kontrolować kondycję korka wlewu oleju. Jeśli zauważymy, że jest on nadmiernie zużyty czy też nie dokręca się tak, jak powinien, koniecznie trzeba go wymienić na nowy.
Ile kosztuje korek wlewu oleju?
Zakup korka to bezwzględna konieczność, jeżeli po podniesieniu maski okaże się, że wlew oleju go nie posiada. Na rynku dostępnych jest wiele korków oleju dedykowanych do konkretnych modeli aut. Można wybierać pomiędzy częściami nowymi i oryginalnymi, które będą nieco droższe, lub zdecydować się na zamienniki – tańsze, lecz niekoniecznie gorszej jakości. Można również zaopatrzyć się w korek używany. Choć z uwagi na niewysokie ceny tych elementów zakup nowego korka nie stanowi zbyt dużego obciążenia finansowego. Nowe korki wlewu oleju kosztują od kilkunastu do nawet kilkuset złotych w zależności od modelu oraz marki samochodu.