Wybierz markę:
LuK dostarcza na motoryzacyjny rynek części zamiennych szeroką ofertę produktów dla układu przeniesienia napędu – w tym znakomite koła dwumasowe. Charakteryzują się one pierwszorzędną jakością, niezależnie od modelu samochodu. Warto zaznaczyć, że firma LuK jest twórcą projektu dwumasowego koła zamachowego, którego głównym zadaniem było zredukowanie drgań pojazdu. W dzisiejszych czasach koło dwumasowe zamontowane jest w co czwartym pojeździe europejskim, a LuK zaopatruje w tę część ponad 20% producentów samochodów. Koła dwumasowe LuK są dostarczane jako wyposażenie oryginalne takim producentom jak Volkswagen, Opel, Renault, Ford, Audi czy BMW.
W ofercie firmy LuK wyróżnić możemy:
Koła dwumasowe LuK – służą do tłumienia drgań całego układu napędowego a także do uruchomienia silnika. Tarcza koła zamachowego została podzielona na dwie masy, obracające się względem siebie do 120 stopni dzięki łożysku. Masy te zostały sprzęgnięte ze sobą przy pomocy sprężyn obwodowych. Koła dwumasowe LuK nie tylko znakomicie tłumią hałasy, ale zapewniają także najwyższy komfort jazdy i niskie zużycie paliwa.
Kompaktowe koła dwumasowe LuK – są to zmodyfikowane wersje zwykłych kół dwumasowych. Unikalna kompozycja posiadająca tarczę sprzęgła, moduł sprzęgła i śruby wału korbowego. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie zwartej konstrukcji, niezwykle prostej do montażu.
Koła zamachowe LuK do pojazdów użytkowych – przeznaczone do pojazdów wyposażonych w silniki IVECO, MAN, Mercedes-Benz czy Scania. Wykonane z szarego żeliwa, ich funkcją jest redukowanie różnic prędkości obrotowej wału korbowego w skrajnych położeniach tłoka. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie cichej pracy, bez niepotrzebnych obciążeń układu.
Właściciel marki Luk - Grupa Schaeffler - dokłada wszelkich starań, aby marka symbolizowała dużą troskę o klienta, siłę innowacji i pierwszorzędną jakość. Jeden z ich głównych produktów - koło zamachowe LuK, to tak de facto duży odlew zamontowany na wale korbowym w celu zapewnienia równomiernej pracy silnika. Gromadzi ono i przekazuje dalej energię kinetyczną, służy także do uruchamiania silnika samochodu. Dzięki uniwersalnej konstrukcji, koło zamachowe LuK świetnie współpracuje z każdą tarczą sprzęgła. Koła dwumasowe Luk powstają w wyniku dokładnie zaplanowanych procedur, dotyczących wszystkich faz wytwarzania produktu, zaczynając od prac badawczo-rozwojowych, a kończąc na końcowej produkcji.
Artykuły powiązane
- Sprzęgło DSG, jego budowa i działanie. Ile kosztuje wymiana sprzęgła w skrzyni DSG?
- Jak długo można jeździć z uszkodzonym kołem dwumasowym? Jakie mogą być konsekwencje zbyt długiej jazdy z zepsutą „dwumasą”?
- Czym jest i do czego służy dwumasowe koło zamachowe? Jakie są konsekwencje zastąpienia go kołem jednomasowym?
- Kiedy wymienić, jak długo wytrzyma i jeszcze 3 inne pytania o koło dwumasowe. Odpowiedzi na niektóre z nich mogą Was zaskoczyć
- Zamarznięte sprzęgło i skrzynia biegów. Czy to w ogóle możliwe? Jak się uchronić przed tego typu problemami?
- Dlaczego sprzęgło hałasuje? Co może być przyczyną głośnej pracy sprzęgła i w jaki sposób należy w takich przypadkach postępować?
- Kiedy sprzęgło przestaje się wysprzęglać. Jak rozpoznać nadchodzące problemy? Co je powoduje i jak należy sobie z nimi radzić?
Koło zamachowe ma równie długą historię jak sama motoryzacja. Jednak na kartach rozwoju techniki pojawiło się ono dużo wcześniej. Już maszyny parowe współpracowały z kołem zamachowym jako elementem układu napędowego. Przez te wszystkie lata konstrukcja oraz funkcja koła zamachowego niewiele się zmieniła.
Koła ...