Gwarancja na części

 

Jaki okres gwarancji obowiązuje na towary oferowane w sklepie?
Wszystkie towary oferowane w sklepie są objęte gwarancją producenta, importera lub sprzedawcy. W każdym przypadku długość trwania gwarancji jest podana w istotnych informacjach na temat danego produktu na naszej stronie internetowej i nie jest krótsza niż 1 rok chyba, że długość gwarancji wyrażona jest w długości przebiegu pojazdu od zamontowania danej części. Wybieramy wyłącznie części najwyższej jakości, w związku z czym wiele z naszych produktów posiada nawet 3 lata gwarancji.

Występują różne długości trwania gwarancji, od 1 roku po gwarancje 3-letnie.




Zgłoszenie reklamacyjne

Warunki gwarancji iParts.pl
Firma IPARTO Sp. z o.o. jako sprzedawca pośredniczy między użytkownikiem a producentem w procesie reklamacji gwarancyjnej. Zgłoszenie reklamacyjne z tytułu gwarancji jest przyjmowane na podstawie zgłoszenia tego faktu na adres: [email protected] oraz nadesłanie z produktem reklamowanym dowodu zakupu i kompletnie wypełnionego formularza reklamacyjnego, dostępnego do pobrania na dole niniejszej podstrony.

W celu usprawnienia procesu związanego z zarejestrowaniem nowej reklamacji, prosimy o podanie numeru faktury, z którego pochodzi uszkodzony produkt oraz dokładne opisanie jego usterki. Za termin rozpoczęcia procesu reklamacyjnego przyjmujemy chwilę odebrania przesyłki wraz z dowodem zakupu i kompletnie wypełnionym formularzem reklamacyjnym przez nasz magazyn serwisowy mieszczący się w Warszawie.

Wadliwy produkt zostanie poddany wstępnej ekspertyzie, która ma na celu sprawdzenie czy opisywana przez Klienta usterka występuje oraz czy usterka nie nastąpiła z winy użytkownika, a następnie przekazany do ekspertyzy rzeczoznawców danego producenta.

Termin rozpatrzenia reklamacji przez firmę IPARTO Sp. z o.o. wynosi min. 14 dni roboczych od chwili przyjęcia towaru i jest uzależniony od decyzji producenta części, wydanej na podstawie oględzin reklamowanego towaru przez rzeczoznawcę producenta produktu. Wszystkie produkty są wysyłane bezpośrednio do ich generalnego importera lub bezpośrednio do producenta danego produktu, jeżeli serwis producenta/dystrybutora stwierdzi, że naprawa produktu wymaga dodatkowych ekspertyz, bądź wymiany ciężko dostępnych części, okres rozpatrywania zgłoszenia może zostać dodatkowo wydłużony. Sposób rozpatrzenia i zakończenia reklamacji poprzez naprawę, wymianę lub zwrot kosztów zakupu należy tylko i wyłącznie do gwaranta.

W przypadku braku dostępności reklamowanego produktu może on zostać wymieniony na model o takich samych bądź lepszych parametrach, takiego samego bądź innego producenta. O wymianie produktu na inny model Klient zostanie poinformowany przez sklep drogą elektroniczną lub telefonicznie.


Uprawnienia Klienta z tytułu gwarancji wygasają automatycznie w przypadku gdy:
 

  • produkt posiada jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne,
  • plomby bądź numery seryjne zostały zerwane lub uniemożliwiają identyfikację produktu,
  • wada powstała na skutek zwarcia instalacji elektrycznej,
  • usterka jest spowodowana nieprawidłową instalacją/montażem dokonanym w miejscu innym niż specjalistyczny warsztat samochodowy (brak dokumentu potwierdzającego montaż w takim warsztacie),
  • usterka spowodowana jest użytkowaniem danego produktu niezgodnie z przeznaczeniem lub instrukcją obsługi.


W przypadku gdy, zgłoszona przez Klienta usterka nie występuje, bądź warunki gwarancji zostały naruszone firma Ucando Sp. z o.o. ma prawo żądać od Klienta pokrycia poniesionych przez sklep kosztów związanych z transportem dostarczonego produktu oraz kosztów ekspertyzy. Produkt w takim przypadku jest odsyłany na koszt kupującego.

Wadliwy towar powinien zostać dostarczony przez Klienta w fabrycznym opakowaniu wraz ze wszystkimi elementami znajdującymi się na jego wyposażeniu.
W przypadku reklamacji części konfekcjonowanych (pakowanych) w kompletach lub wymienianych parami – zgodnie z obowiązującymi procedurami naprawczymi takich jak: amortyzatory, tarcze hamulcowe, bębny hamulcowe, klocki, szczęki hamulcowe, zestawy naprawcze rozrządu, zestawy sprzęgła etc. niezbędne jest dostarczenie do reklamacji par lub kompletów ww. towarów celem przeprowadzenia niezbędnych ekspertyz reklamacyjnych i rozpatrzenia reklamacji.

Jeżeli dostarczony produkt nie będzie spełniał wymagań gwarancyjnych, Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany.

Odpowiedzialność IPARTO Sp.z o.o. jest ograniczona do bezpłatnej wymiany produktu lub do zwrotu kwoty zapłaconej przy czym o wyborze jednego z tych dwóch sposobów decyduje gwarant.

Gwarancja i rękojmia obejmuje tylko wady materiałowe i produkcyjne, nie obejmuje uszkodzeń na skutek niewłaściwego montażu, w wyniku wypadku, normalnego zużycia eksploatacyjnego oraz przedwczesnego zużycia na skutek niewłaściwego stanu innych elementów zawieszenia (wahacze, sworznie, końcówki, tuleje gumowo-stalowe, osłony itp.).

Roszczenia gwarancyjne i rękojmi dotyczą tylko samego towaru (wymiana na wolny od wad lub zwrot równowartości) - nie dotyczą kosztów dodatkowych takich jak transport, montaż, demontaż, badania diagnostyczne etc.

Składając zamówienie Nabywca akceptuje powyższy regulamin.

 

Wszelkie informacje na temat statusu zgłoszonej reklamacji części udzielane są wyłącznie pisemnie pod adresem e-mail: [email protected]



Uszkodzenie mechaniczne paczki w transporcie
Zawsze przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub, gdy plomby (taśmy) są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić wraz z nim protokół szkodowy. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.

W przypadku uszkodzenia mechanicznego paczki prosimy zażądać od kuriera spisania protokołu szkodowego oraz odesłanie do nas jego oryginału z uszkodzoną paczką (ważne, żeby nastąpiło to w dniu dostawy!) i niezwłocznie zawiadomić nas o tym fakcie. Jeżeli dostarczony towar, paczka nosi ślady uszkodzeń mechanicznych, a nie został sporządzony protokół szkody w obecności kuriera, reklamacja takich uszkodzeń jest bezzasadna i nie podlega odpowiedzialności odszkodowawczej.


UWAGA! WARUNKI UZNANIA SZKODY:

  • zażądanie w dniu odbioru paczki od kuriera lub firmy kurierskiej sporządzenia wraz z kurierem protokołu szkody i odesłanie zwrotne jego oryginału z uszkodzoną przesyłką,
  • poinformowanie Działu Obsługi Klienta sklepu iParts.pl o uszkodzeniu paczki/części w transporcie,
  • odesłanie oryginału sporządzonego protokołu szkody razem z uszkodzoną paczką,
  • niezwłoczne odesłanie powrotne uszkodzonej paczki razem z oryginałem protokołu szkodowego.
  • Protokół szkody wydawany przez kuriera jest jedynym dokumentem na podstawie, którego sklep może uznać zasadność reklamacji.


Przy rozpatrywaniu tego typu zgłoszenia bardzo pomocne są zdjęcia z widocznym uszkodzeniem produktu oraz zdjęcia opakowania zewnętrznego, przesłanie tych dokumentów pozwoli nam sprawniejsze załatwienie sprawy.

Uszkodzony produkt należy odesłać wraz z oryginałem poprawnie wypełnionego z kurierem protokołu szkody na adres naszego magazynu powołując się przy tym na uprzednio dokonane zgłoszenie telefoniczne do Biura Obsługi Klienta sklepu. Po otrzymaniu przesyłki przez nasz magazyn produkt jest sprawdzany pod kątem opisanego uszkodzenia po czym sklep zgodnie z żądaniami Klienta zamawia nowy egzemplarz produktu bądź zwraca koszty jego zakupu. Termin załatwienia reklamacji w przypadku wymiany produktu jest uzależniony od jego dostępności.