Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Volvo XC90

Części zamienne do Volvo XC90

SUV klasy wyższej, który pojawił się na rynku motoryzacyjnym już w 2002 roku. Pojazd, który wyznaczył nowe standardy w segmencie crossoverów SUV, a także zapoczątkował pełną sukcesów serię modeli marki Volvo.

Jako jeden z pierwszych samochodów typu SUV w historii Volvo, XC90 od razu zyskał uznanie, a jego popularność rosła w bardzo szybkim tempie, zwłaszcza na rynku amerykańskim. Ten prestiżowy pojazd stał się najlepiej sprzedającym się modelem marki w Stanach Zjednoczonych.

Sukces Volvo XC90 został także doceniony przez ekspertów i krytyków motoryzacyjnych. W 2003 roku pojazd zdobył prestiżowy tytuł North American Car of the Year, a w 2005 roku stał się najpopularniejszym modelem Volvo na całym świecie.

W 2014 roku nadeszła era drugiej generacji modelu XC90, która przyniosła ze sobą wiele innowacji i nowoczesnych rozwiązań.

Volvo XC90 to nie tylko wyrazisty design i prestiżowa pozycja w segmencie premium, to także wyjątkowe możliwości dostosowania i personalizacji. Dla właścicieli tego modelu dostępność części Volvo XC90 jest kluczowym aspektem, który zapewnia długotrwałą satysfakcję z jazdy i utrzymania pojazdu w doskonałym stanie.

Model ten to ikona marki Volvo i pionier w segmencie SUV klasy wyższej. Jego sukces zarówno na rynku, jak i wśród krytyków, świadczy o jego wyjątkowym charakterze i pozycji.

Volvo XC 90 I (2002-2015)

Volvo XC90 I to pionier w świecie SUV-ów klasy wyższej, który zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w 2002 roku. To wydarzenie stanowiło punkt zwrotny w historii marki Volvo, wprowadzając ją na teren segmentu, który jeszcze nigdy wcześniej nie był przez nią eksplorowany.

Ten imponujący pojazd został zbudowany na solidnej płycie podłogowej P2x, która była również wykorzystywana do produkcji modeli S60, S80 i V70.

W ciągu 12-letniego okresu produkcji Volvo XC90 I przeszło kilka niewielkich modyfikacji stylistycznych, zimą 2006 roku otrzymało facelifting, który objął retusz stylizacji nadwozia. W ramach modernizacji dodano do gamy jednostek napędowych silnik benzynowy o pojemności 3.2 litra oraz nową wersję wyposażenia - Sport.

W 2005 roku do dostępnych jednostek napędowych dołączył benzynowy silnik V8 o pojemności 4.4 litra i mocy 315 KM, który został zaprojektowany przez japońską firmę Yamaha. W 2012 roku, z okazji 10-lecia produkcji modelu, wykonano drobną modernizację. Lekko zmieniły się części Volvo XC90 I takie jak zderzaki, progi, nadkola i felgi. Wersja R-Design wyróżniała się jednokolorowym wykończeniem wnętrza, światłami do jazdy dziennej w technologii LED oraz 19-calowymi felgami.

Po imponujących 12 latach, 11 lipca 2014 roku, zakończono produkcję tego modelu. W tym czasie wyprodukowano łącznie 636 143 egzemplarze samochodu. Mimo zakończenia produkcji w Europie, XC90 nadal jest produkowane w Chinach i dostępne jako XC Classic (wyposażone w 2.5 litrowy silnik benzynowy o mocy 220 KM).

Warto podkreślić, że Volvo XC90 I zdobyło wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, takich jak np. North American SUV of the Year 2003 czy nagroda SUV roku 2003 przyznana przez magazyn Motor Trends. Ponadto, w teście zderzeniowym EURONCAP w 2003 roku otrzymało najwyższą ocenę - 5 gwiazdek. To także jeden z najbezpieczniejszych samochodów na drogach Wielkiej Brytanii, gdzie od 2002 roku nie odnotowano ani jednej śmierci kierowcy ani pasażera podróżującego tym modelem.

Pierwsza generacja Volvo XC90 to historia sukcesu i pionierski krok marki Volvo w segmencie luksusowych SUV-ów. Jego trwałość, bezpieczeństwo i niezawodność są dowodem na jakość, która przetrwała przez lata.

Volvo XC 90 II (od 2014)

Druga generacja modelu zadebiutowała oficjalnie 28 sierpnia 2014 roku w Sztokholmie. To samochód, który przyniósł ze sobą odważne zmiany zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym.

Nowa odsłona XC90 była pierwszym pojazdem marki zaprojektowanym przez Thomasa Ingenlatha, który wcześniej pracował nad modelami koncepcyjnymi XC Coupé, Concept Coupé i Concept Estate, ustanawiając nowy kierunek stylistyczny marki.

Volvo XC90 II zostało w całości zaprojektowane i wyprodukowane w Szwecji. Producent obiecywał, że będzie to „najbardziej luksusowy samochód w historii marki”. Wnętrze pojazdu jest wyjątkowe, bo wykorzystano w nim nietypowe materiały takie jak: kryształ od szwedzkiej firmy Orrefors w dźwigni zmiany biegów, szlifowane przyciski zapłonu i regulacji głośności, a także najwyższej jakości drewno i skórę.

Innowacją technologiczną była modułowa płyta podłogowa o nazwie Scalable Product Architecture (SPA), która stanowiła bazę dla wszystkich nowych modeli Volvo. To rozwiązanie zapewniało elastyczność projektowania, pozwalając na dostosowanie rozstawu osi, zwisów czy wysokości nadwozia.

Pod względem designu, nowa generacja nawiązywała do pierwszej, zachowując charakterystyczne części Volvo XC90, w tym masywny grill z nowym logo marki. Prześwit nadwozia wynosił standardowo 24 cm, ale można go było zwiększyć do 28 cm, dzięki opcjonalnemu układowi regulacji zawieszenia.

Wersja Excellence, wprowadzona w kwietniu 2015 roku, była kulminacją luksusu. Wyposażono ją w cztery oddzielne fotele, lodówkę, stoliki i ekskluzywne kieliszki, a także wentylowane fotele z funkcją masażu.

Na rynku dostępne były różne wersje wyposażenia: Kinetic, Momentum, Inscription, R-Design, First Edition czy Excellence. Każda z nich oferowała unikalne cechy i styl. Opcjonalnie można było wyposażyć XC90 w wiele dodatkowych elementów, np. układ regulacji zawieszenia czy zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym system ochrony biernej i zapobiegający kolizjom na skrzyżowaniach.

Największą rewolucją było wprowadzenie interfejsu Volvo Sensus z dużym tabletem w desce rozdzielczej, który zastąpił tradycyjne przyciski. To rozwiązanie oferowało dostęp do różnych funkcji (nawigacji satelitarnej, komend głosowych, aplikacji zewnętrznych).

Ponadto, XC90 dostępne było w wersji hybrydowej, która umożliwiała podróżowanie w trybie miejskim na silniku elektrycznym o zasięgu 40 km.

Volvo XC90 II przyniosło wiele nowości i innowacji, stanowiąc zarówno wyraz luksusu, jak i zaawansowanej technologii.

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze