Części Suzuki Swift

Suzuki Swift II (1989–1996)

Suzuki Swift IISwift nr 2 pojawił się na rynku w 1989 roku w mocno zmienionej konwencji w porównaniu z pierwszą generacją tego modelu. Samochód został znacznie ulepszony we współpracy z inżynierami z General Motors. Wprowadzono większą ilość wersji nadwoziowych. Swift oferowano jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowy kabriolet (Suzuki Swift 1.3 GS Cabrio).

Suzuki Swift II było autem tanim, lecz bardzo trwałym, co kierowcy doceniają do dzisiaj. Nadwozie samochodu charakteryzowało się nowoczesnymi, jak na tamte czasy, liniami. We wnętrzu była wystarczająca ilość miejsca nawet dla czterech dorosłych osób. Problematyczna była jedynie przestrzeń na nogi pasażerów z tylnej kanapy. Kokpit auta został całkiem nieźle zmontowany. Zastosowane materiały oraz części Suzuki Swift były dość dobrej jakości i odpowiednio spasowane. Mankamentem było natomiast kiepskie wyciszenie kabiny pasażerskiej, co było słyszalne oraz odczuwalne nawet podczas wolnej jazdy.

Suzuki zaproponowało kierowcom kilka jednostek napędowych. Najsłabsza 3-cylindrowa jednostka o pojemności jednego litra generowała moc 53 KM. Ta sama jednostka jednak z turbosprężarką dostarczała już 82 KM. Dostępne były także silniki 1.3 l o mocy 68 oraz 101 KM. Pojawiły się również motory 1.6 o mocy 92 i 95 KM.

Decyzję o zakończeniu produkcji Suzuki Swift II podjęto ostatecznie w 2004 roku.

Części Suzuki Swift 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Suzuki Swift

Suzuki Swift IV (2004–2010)

Suzuki Swift IVCzwarta generacja małego Swifta pojawiła się w 2010 roku. Samochód był oferowany wyłącznie jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Mimo tego, że samochód wyglądem bardzo przypominał poprzednią generację, to było to tak naprawdę zupełnie inne auto, które zbudowano na nowej płycie podłogowej. Samochód stał się jeszcze bardziej agresywny pod względem stylistycznym. Powiększono przednie reflektory auta, natomiast tylne światła zostały jeszcze bardziej zaakcentowane.

Inżynierowie Suzuki skupili się na odchudzeniu oraz wzmocnieniu struktury nośnej samochodu. W dużym stopniu wpłynęło to na zwiększenie bezpieczeństwa auta, które w testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskało maksymalny wynik pięciu gwiazdek. We wnętrzu zastosowano niezłej jakości materiały wykończeniowe oraz części Suzuki Swift IV. Wszystko zostało prawidłowo spasowane i nawet po kilku latach wzmożonej eksploatacji nic nie trzeszczało ani nie skrzypiało. Dzięki temu, że samochód urósł o prawie 10 cm, w jego wnętrzu zrobiło się jeszcze bardziej przestronnie, a pozycja zarówno na fotelu kierowcy, jak i pasażerów była komfortowa. Niestety, nadal dużym mankamentem całej konstrukcji była słaba jakość wyciszenia kabiny pasażerskiej. Producent zadbał o bezpieczeństwo podróżujących, montując w aucie system ABS z EBD, ESP oraz zestaw siedmiu poduszek powietrznych.

W Swifcie IV montowano silniki benzynowe 1.2 o mocy 94 KM oraz 1.6 o mocy 136 KM, a także jednostkę wysokoprężną 1.3 DDiS o mocy 75 KM. Przedni napęd samochodu obsługiwały 5- i 6-biegowa skrzynia manualna lub 4-stopniowa przekładnia automatyczna.

Części Suzuki Swift 4:

Suzuki Swift

Mały, miejski, subkompaktowy hatchback, czyli Suzuki Swift, zaliczany do aut osobowych segmentu B, jest jednym z najpopularniejszych samochodów i jednocześnie pierwszym autem w tej klasie w historii japońskiego koncernu. Do dziś z linii produkcyjnej zjechało blisko 6 mln egzemplarzy Swifta, co przekłada się na niewątpliwy sukces komercyjny tego miejskiego autka. Początkowo nowe Suzuki sprzedawano jako SA-310, SA-410 oraz Cultus. Dopiero w 1986 roku samochód ochrzczono mianem „Swift”. Na niektórych rynkach motoryzacyjnych japońskie autko oferowano jako Subaru Justy, Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly czy też Geo Metro.

Suzuki Swift I (1983–1989)

Suzuki Swift ISuzuki Swift zadebiutowało przed szerszą widownią w 1983 roku podczas Yokohama Motor Show. Był to pierwszy, globalny model samochodu japońskiego koncernu Suzuki Motor Corporation. Samochód trafił do sprzedaży pod nazwami SA-310, SA-413 oraz Cultus i został bardzo dobrze przyjęty w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Sukces auta na rodzimym rynku motoryzacyjnym przekonał producenta do wprowadzenia tego modelu również na rynki europejskie oraz rynek amerykański. W tym celu Suzuki w 1986 roku poddano modernizacji, przygotowując jego konstrukcję do wymagań klientów z Europy oraz USA. W tym samym czasie nazwę samochodu zmieniono na „Swift”.

Samochód był sprzedawany jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Pod maską Swifta montowano jednostki benzynowe o pojemności od 1.0 do 1.3 litra. Przednionapędowe Suzuki trafiło na dość mocną konkurencję rynkową w postaci m.in. Seata Ibiza, Opla Corsa czy też Forda Fiesta. Produkcję pierwszej generacji Swifta zakończono w 1989 roku.

Części Suzuki Swift 1:

Suzuki Swift III (1996–2004)

Suzuki Swift IIISwift III-generacji pojawił się po raz pierwszy na rynku w 2004 roku podczas Geneva Motor Show. Stylistycznie samochód był nawiązaniem do modelu koncepcyjnego Suzuki Swift Concept. Trzeci Swift był pierwszym autem tej serii, które skonstruowano głównie z myślą o europejskim odbiorcy. Samochód produkowano w Japonii, Indiach, Chinach i na Węgrzech, a także od 2010 roku w Pakistanie. Swift III był sprzedawany również jako Changan Suzuki Swift, Maruti Suzuki Swift czy też Maruti Suzuki Swift Dzire.

Suzuki Swift III oferowano jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan (Maruti Suzuki Swift Dzire). Samochód stał się znacznie wyższy od swoich poprzedników, a także zyskał większy rozstaw osi. Nadwozie Swifta charakteryzowało się dynamicznym i agresywnym wyglądem. Uwagę przyciągały na pewno duże przednie oraz tylne reflektory auta. Znaczne zmiany pojawiły się także we wnętrzu Suzuki. Kabina stała się o wiele obszerniejsza niż w drugiej generacji Swifta, co przełożyło się na dużą ilość miejsca nawet dla wysokich pasażerów. Podniesiono siedziska foteli, dzięki czemu pozycja siedząca w aucie stała się bardziej pionowa i dawała jeszcze lepszą widoczność z wnętrza pojazdu. Zastosowane materiały wykończeniowe oraz części w Suzuki Swift 3 nie powalały, jednak ich dokładne spasowanie zapewniało dość wysoki standard w kokpicie. Mankamentem samochodu było nadal słabe wygłuszenie kabiny pasażerskiej.

W standardzie oraz w opcji Suzuki Swift III był wyposażony m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne dla wszystkich pasażerów, system ABS z EBD, system ESP, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka czy też system audio. Pomimo bogatego wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo auta, Swift uzyskał jedynie 4 gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Pod maską kompaktowego Suzuki montowano głównie jednostki benzynowe o pojemności od 1.3 do 1.6 litra o mocy od 92 do 125 KM. Pojawiła się również jednostka wysokoprężna DDiS o pojemności 1.3, która generowała 75 KM. Przedni napęd Swifta był obsługiwany przez 5-biegową skrzynię manualną lub 4-stopniową przekładnię automatyczną.

Produkcję Suzuki Swift zakończono w 2010 roku. Przez cały okres sprzedaży samochód konkurował m.in. z Seatem Ibiza, Oplem Corsą, Fordem Fiesta czy też VW Polo.

Części Suzuki Swift 3:

Suzuki Swift V (2010-2016)

Suzuki Swift VPiąta, najnowsza generacja Suzuki Swift pojawiła się w 2017 roku i jest kontynuatorem linii stylistycznej poprzednich wersji samochodu. Swifta zbudowano na płycie podłogowej Heartect Platform, tej samej, której użyto w przypadku modelów Baleno czy też Ignis. Suzuki stało się krótsze o 15 mm, lecz za to poszerzono całą konstrukcję o 4 cm. Samochód stał się również chudszy o 120 kg.

Suzuki Swift V to auto z typowo europejską stylistyką, która współgra z funkcjonalnym wnętrzem o sportowym charakterze. Japońscy inżynierowie po raz pierwszy w historii zastosowali wysoce zaawansowane systemy zapobiegania oraz wykrywania zagrożeń. Samochód można wyposażyć np. w system autonomicznego hamowania awaryjnego, układ ostrzegający przed zjechaniem z pasa czy też asystenta świateł drogowych.

Części Suzuki Swift 5:

Suzuki Swift VI (od 2017)

Suzuki Swift 6 pojawiło się na rynku w 2017 roku. Samochód stylistycznie nieznacznie ewoluował względem swoich poprzedników, jednak zastosowane zmiany są dość subtelne i relatywnie niewielkie.

Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej Heartect Platform, podobnie jak m.in. modele Baleno oraz Ignis. Suzuki Swift VI stało się nieco krótsze i o 15 mm niższe od Swifta piątej generacji. Jest również od niego szersze o 4 cm i dysponuje większym rozstawem osi. Ciężar auta zredukowano o 120 kg. Przód auta swoim kształtem nawiązuje do poprzedników. Światła zachowały skierowany ku tyłowi zarys, natomiast o wiele nowocześniej prezentuje się wnętrze klosza, które zostało „poszatkowane” wieloma krawędziami.

Swift jest o 10 mm krótszy od poprzedniego modelu, lecz rozstaw osi powiększono o 20 mm. Bagażnik oferuje pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż poprzednik.

Nowe Suzuki Swift szóstej generacji prezentuje nowy styl, lekką konstrukcję i zaawansowane technologie bezpieczeństwa. Europejska stylistyka nadwozia współgra z funkcjonalnym wnętrzem o sportowym charakterze oraz zwinność i pewność prowadzenia.

W Suzuki Swift 6-generacji po raz pierwszy zastosowano wysoce zaawansowane systemy zapobiegania i wykrywania zagrożeń na drodze. W samochodzie montowano m.in. system autonomicznego hamowania awaryjnego, układ ostrzegający przed zjechaniem z pasa oraz asystenta świateł drogowych.