Części Skoda Superb

Skoda Superb

Skoda Superb to samochód osobowy zaliczany do modeli klasy średniej (segment D). Skodę zalicza się często do tzw. aut reprezentacyjnych, a więc executive car. Czeski samochód trafił na rynek w 2001 roku i jest bezpośrednim nawiązaniem zarówno stylistycznym, jak i nazwowym do przedwojennego modelu 640 Superb, który był produkowany w latach 1934-1942. Wersja 640 Superb to jedna z najbardziej ekskluzywnych i prestiżowych limuzyn w historii koncernu Skoda. Współczesny model Superb oparty został na konstrukcji Volkswagena Passata i, niewątpliwie, jest on ogromnym sukcesem komercyjnym czeskiego producenta. Dotychczas sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy tego auta, a w 2015 roku pojawiła się już trzecia generacja Skody Superb.

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Skody Superb

Skoda Superb I (2001–2008)

Skoda Superb ISkoda Superb, oprócz nazwy oraz tego, że jest zaliczana do aut luksusowych, nie wiele ma wspólnego ze swoim przedwojennym protoplastom. Samochód oparto na identycznej płycie podłogowej, co Audi A4 czy też VW Passat B5. Skoda Superb zadebiutowała na frankfurckich targach motoryzacyjnych w 2001 roku jako 4-drzwiowy sedan.

Już od początku produkcji Skoda Superb I oferowała kierowcy liczne udogodnienia w postaci np. klimatyzacji, podnóżków przy fotelach czy też nawigacji. W 2002 roku producent zaprezentował wersję kombi Skody, jednak tylko jako prototyp, ponieważ pomysł z produkowaniem bardziej rodzinnej wersji samochodu został odłożony w czasie aż do pojawienia się drugiej generacji tego samochodu. W tym samym roku pojawiła się koncepcja auta w wersji nadwoziowej coupe pod nazwą Tudor. Podobnie, jak w przypadku wersji kombi, również Tudor nie trafił na linię produkcyjną.

W 2006 roku Skoda Superb I przeszła niewielki face lifting. Zmieniono m.in. przednie oraz tylne reflektory, a także atrapę chłodnicy oraz lusterka zewnętrzne, które zostały wyposażone w kierunkowskazy. Również wnętrze przeszło delikatne zmiany stylistyczne. Użyto nowych materiałów oraz części w Skoda Superb I, w tym m.in. białe podświetlenie zegarów oraz nową wersję wyposażenia Laurin & Klement. Oprócz tego oferowano 7 innych pakietów wyposażenia (Ambiente, Classic, Comfort, Prestige, Prestige Plus, Elegance oraz Edition 100).

Pod maską zamontowano silniki benzynowe 1.8 T o mocy 150 KM, 2.0 o mocy 115 KM oraz 2.8 o mocy 193 KM, a także jednostki wysokoprężne 1.9 TDI o mocach od 101 do 130 KM, 2.0 TDI o mocy 140 KM oraz silniki 2.5 TDI o mocy 155 i 163 KM. Napęd był przenoszony na przednią oś za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej lub z wykorzystaniem 5-stopniowej przekładni automatycznej.

Skoda Superb I walczyła na rynku o prym w segmencie samochodów osobowych klasy średniej m.in. z Citroenem C5, Fordem Mondeo, Hondą Accord, Mazdą 6, Oplem Vectrą, Peugeotem 407 czy też Toyotą Avensis.

Części Skoda Superb 1:

Skoda Superb II (2008–2015)

Skoda Superb IIIdąc za ciosem, czeski producent wypuścił na rynek w 2008 roku drugą generację modelu Superb, oznaczonego symbolem B6. Samochód różnił się od swojego poprzednika zarówno większymi rozmiarami, jak i bardziej elegancką stylistyką. Model Superb II powstał na płycie podłogowej PQ46 pochodzącej od Volkswagena. Dotychczasowy 4-drzwiowy sedan został zastąpiony przez 5-drzwiową wersję liftback oraz 5-drzwiowe kombi, zachowując przy tym klasyczną linię sedana. Samochód odniósł o wiele większy sukces niż pierwsza generacja. Skodę Superb II sprzedano w ilości ponad 360 tys. egzemplarzy, a więc prawie trzy razy więcej niż w przypadku Superb I.

Czeski koncern Skoda postanowił odciąć się od Volkswagena i zbudować zupełnie niezależny samochód. Pomimo tego, że większość silników montowanych w Skodzie pochodziła od niemieckiego koncernu z Wolfsburga, to reszta modelu Superb II w niczym nie przypominała jakiegokolwiek modelu niemieckiego koncernu.

Patrząc na Skodę Superb II można odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem. Nic bardziej mylnego. Czeski producent zastosował innowacyjne rozwiązanie TwinDoor, dzięki któremu tylną klapę można otworzyć zupełnie jak w sedanie lub otworzyć ją wraz z tylną szybą, co jest charakterystyczne dla klasycznego nadwozia typu liftback. Bez wątpienia Skoda Superb II może się podobać, a wersja kombi to prawdopodobnie najładniejsze auto tego typu dostępne wówczas na rynku.

Jeśli chodzi o gamę silnikową, to jest po prostu na bogato. Oferowane jednostki benzynowe to m.in. silniki 1.4 TSI o mocy 125 KM, 1.8 TSI DSG o mocy 160 KM czy też silnik 3.6 V6 FSI DSG 4x4 o mocy 260 KM. W przypadku jednostek wysokoprężnych producent zaoferował m.in. silniki 1.6 TDI CR o mocy 105 KM oraz całą gamę jednostek 2.0 TDI (TDI DSG, TDI CR DPF, TDI CR DSG, TDI CR 4x4) o mocy od 140 do 170 KM. Przednią oś napędzano za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6- i 7-stopniowej przekładni półautomatycznej DSG.

Zastosowano bardzo dobrej jakości materiały oraz części w Skoda Superb II. Producent zaoferował aż 13 wersji wyposażenia do swojego samochodu. W standardzie kierowca otrzymywał m.in. aż 7 poduszek powietrznych, ABS, ESP, półautomatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, system audio CD i MP3 czy też tylne czujniki parkowania.

Skoda Superb II to samochód bardzo często wykorzystywany jako limuzyny we flotach rządowych oraz jako nieoznakowane samochody policyjne.

Części Skoda Superb 2:

Skoda Superb III (od 2015 roku)

Skoda Superb IIIPojawienie się na rynku Skody Superb III poprzedziła prezentacja modelu koncepcyjnego, nazwanego VisionC, na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Rok póżniej nastąpiła premierowa odsłona III-generacji Skody Superb w wersji liftback. Samochód konstrukcyjnie nawiązywał do niemieckiego VW Passata B8, z którym dzielił tą samą płytę podłogową MQB Platform. Za projekt stylistyczny Skody Superb III odpowiedzialni byli Winfried Vahland oraz Jozef Kaban.

W tej generacji czeskiego samochodu zrezygnowano z innowacyjnego systemu otwierania tylnej klapy samochodu TwinDoor, ponieważ produkcja takiego rozwiązania okazała się zbyt droga. Samochód więc stał się klasycznym liftbackiem. W 2015 pojawiła się również wersja kombi, a także model ekologiczny o nazwie GreenLine wyposażony w silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 120 KM, który zapewniał bardzo niskie spalanie.

Czeski producent zaproponował użytkownikom Skody Superb III 5 pakietów wyposażenia (Active, Ambition, Style, Sportline oraz Laurin & Klement). Użyte materiały wykończeniowe oraz części w Skoda Superb III są bardzo dobrej jakości i odpowiednio spasowane. W podstawowej wersji samochodu zaoferowano m.in. 7 poduszek powietrznych, ABS, ESP, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, elektroniczny hamulec ręczny, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezdotykowane otwierania bagażnika, czujniki parkowania, komputer pokładowy, światła przeciwmgłowe, adaptacyjny tempomat oraz wiele innych udogodnień. Jak więc widać, nawet w podstawowej wersji samochodu kierowca otrzymywał bardzo bogate wyposażenie.

Jeżeli chodzi o ofertę silnikową, to czeski producent zrezygnował z jednostek V6. Dostępne były wyłącznie motory o pojemności nie większej niż 2.0 l. Podstawowym silnikiem jest jednostka 1.4 TSI o mocy 125 KM oraz 150 KM. Najmocniejsza benzyna w ofercie to jednostka 2.0 TSI o mocy 220 KM dostępna z automatyczną przekładnią DSG. W gamie silników wysokoprężnych dominuje jednostka 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz silniki 2.0 o mocach 150 i 190 KM.

Skoda Superb III to obecnie jeden z najpopularniejszych samochodów w swej klasie, oferujący ciekawą stylistykę, bardzo bogate wyposażenie oraz niezłe osiągi w stosunkowo niskiej cenie.

Części Skoda Superb 3: