Części Seat Toledo

Seat Toledo II (1998–2004)

Seat Toledo IIDruga odsłona Seata Toledo miała swój debiut w 1998 roku podczas salonu samochodowego odbywającego się w Paryżu. Projektantem II-generacji auta został ponownie Giorgetto Giugiaro. Toledo II powstało na płycie podłogowej, użytej również do budowy m.in. Audi A3, Audi TT, Skody Octavii czy też VW Golfa IV. Tak naprawdę, Toledo nr 2 to po prostu Seat Leon pierwszej generacji w wersji sedan.

O ile pierwsza generacja pod względem stylistycznym była kompletnym niewypałem, o tyle druga generacja Toledo mogła się podobać. Sylwetka auta stała się bardziej opływowa, a jego linie zostały wygładzone. Wyeliminowano ostre kanty na rzecz prostych linii i płynnych przejść. We wnętrzu zrobiło się przyjemniej i bardziej schludnie w porównaniu do pierwszej generacji. Zastosowane materiały oraz części w Seat Toledo 2 były dość dobrej jakości i nieźle wykonane. Na pewno kokpit był ergonomiczny i w pełni funkcjonalny. Deska rozdzielcza samochodu pochodziła w całości z Audi A3 I-generacji. Producent zaproponował 4 wersje wyposażenia Toledo (Stella, Signo, Sport, Top Sport). Mocną stroną Seata Toledo II był na pewno bagażnik, który oferował aż 500 litrów pojemności. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ta zwiększała się do 830 litrów.

Pod maską Seata Toledo 2 znalazły się silniki benzynowe o pojemności od 1.4 do 2.3 l i mocy od 75 do 170 KM. Zaproponowano również całą gamę jednostek wysokoprężnych o pojemności 1.9, które generowały moc od 90 do 150 KM. Napęd na przednią oś samochodu był przekazywany za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5- i 6-stopniowej przekładni manualnej.

Seat Toledo dostarczał dość sporo emocji podczas jazdy. Wynikało to z połączenia stosunkowo mocnych jednostek napędowych ze sztywnym zawieszeniem samochodu. Druga generacja Toledo bardzo dobrze trzymało się drogi, również w zakrętach. Jednak twarde zawieszenie nie wpływało pozytywnie na komfort jazdy tym autem. Na plus Seata można również zaliczyć bardzo dobrą widoczność na wszystkie strony. Z kolei jego minusem było kiepskie wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Części Seat Toledo 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Seata Toledo

Seat Toledo IV (2012–2018)

Seat Toledo IVW 2012 roku Seat wraca do marki Toledo, debiutując z nowym modelem na targach Motor Show w Paryżu. Samochód jednak, według producenta, nie jest bezpośrednim następcą wcześniejszego Toledo. To bardziej bliźniacza odmiana Skody Rapid, od której Toledo różniło się jedynie reflektorami, zderzakami, atrapą chłodnicy i niektórymi elementami wyposażenia wnętrza. Jednak Toledo to Toledo. Samochód był sprzedawany jako 4-drzwiowy liftback.

We wnętrzu samochodu zrobiła się jakby przyjemniej. Zastosowane materiały oraz część Seat Toledo 3 były dobrej jakości, choć i nie zabrakło topornych plastikowych wykończeni. Producent zaoferował kupującym 3 podstawowe wersje wyposażenia (Entry, Reference, Style). Kierowca w standardzie otrzymywał m.in. 6 poduszek powietrznych, system ESP oraz EBA, centralny zamek, światła do jazdy dziennej czy też elektrycznie sterowane szyby. Wykładając odpowiednią ilość gotówki można było doposażyć samochód np. w wielofunkcyjna kierownicę, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, komputer pokładowy, klimatyzację, tempomat, podgrzewane przednie fotele czy też nawigację satelitarną. Lista takich udogodnień była dość spora.

Pod maską Toledo IV znalazły się 4 silniki benzynowe – 1.2 MPI o mocy 75 KM, 1.2 TSI o mocy 85 KM, 1.2 TSI Ecomotive o mocy 105 KM oraz 1.4 TSI o mocy 122 KM. W ofercie jednostek wysokoprężnych znalazły się dwa silniki TDI o pojemności 1.6 l i mocy 90 i 105 KM. Przedni napęd był obsługiwany przez 5- i 6-biegową skrzynię manualną lub 7-stopniową przekładnię DSG.

Seat Toledo IV walczył o klienta na rynku m.in. z Citroenem C-Elysee, Dacią Logan, Fiatem Tipo czy też Peugeotem 301.

Części Seat Toledo 4:

Seat Toledo

Hiszpański Seat Toledo to samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), który trafił na rynek w 1991 roku i był produkowany aż do 2009 roku, a następnie w latach 2012-2018. Był to pierwszy model hiszpańskiej marki wyprodukowany po przejęciu jej przez niemieckiego giganta motoryzacyjnego – koncern Volkswagen, który zastąpił na rynku Seata Malagi. Od 2012 roku Seat Toledo funkcjonuje na rynku jako bliźniaczy model Skody Rapid. W chinach Toledo znane jest pod nazwą „Chery”.

Seat Toledo I (1991–1998)

Seat Toledo IPierwsza generacja Seata Toledo to także pierwszy efekt niemiecko-hiszpańskiej współpracy. Przed Volkswagenem Seat należał do włoskiego Fiata. Toledo zbudowano na płycie podłogowej pochodzącej od VW Golfa drugiej generacji. Prezentacji 5-drzwiowego liftbacka dokonano w 1991 roku. Samochód zaprojektował włoski designer motoryzacyjny, Giorgetto Giugiaro. Nadrzędnym celem projektanta było stworzenie auta typowo rodzinnego, jednak po latach można śmiało stwierdzić, że konstrukcja nie zdobyła dużej popularności wśród kupujących.

Co tu dużo mówić, stylistyka pierwszego Toledo to czysta klasyka. Kanciaste kształty pozbawione jakiejkolwiek subtelności oraz nieco dziwne przetłoczenia karoserii to cechy charakterystyczne pierwszego hiszpańsko-niemiecko-włoskiego Seata Toledo. W tym przypadku wygląd przegrał z rozsądkiem i praktycznością auta. Podobnie było w środku Seata. Użyte materiały oraz części w Seat Toledo były słabej jakości, a same plastiki pozostawiały wiele do życzenia. Kokpit Toledo można skwitować jednym słowem – spartański. Pomimo mankamentów wykończeniowych, Seat oferował zadziwiająco dużo miejsca w środku. Szczególnie kierowca i pasażer z przodu mieli duży komfort jeśli chodzi o ilość dostępne przestrzeni. Bagażnik samochodu po złożeniu tylnego rzędu siedzeń oferował aż 1360 litrów, a więc całkiem nieźle. Producent zaproponował klientom 9 wersji wyposażenia samochodu (GT, SE, SXE, Sport, Magnus, Magnus Sport/Luxe, CL, GL, GLX).

W przypadku oferty silnikowej, to była ona naprawdę imponująca. Wśród silników benzynowych pojawiły się jednostki o pojemności od 1.6 do 2.0 l i mocy od 75 do 150 KM. W ofercie jednostek wysokoprężnych znalazły się wyłącznie motory o pojemności 1.9 l i mocach od 68 do 110 KM. Przedni napęd Toledo obsługiwała 5-biegowa skrzynia manualna lub 4-stopniowa przekładnia automatyczna.

Seat Toledo nie mógł być aż tak kiepski, skoro w 1992 roku w Portugalii przyznano mu tytuł Samochodu Roku. Jego konkurencją na ówczesnym rynku samochodowym były m.in.: Daewoo Nexia, Ford Escort, FSO Polonez!, Opel Kadett czy też Toyota Corolla.

Części Seat Toledo 1:

Seat Toledo III (2004–2009)

Seat Toledo IIITrzecia generacja Seata Toledo wjechała na paryskie salony w 2004 roku. Najnowszy model zdecydowanie zerwał z dotychczasową stylistyką poprzednich generacji auta. Za sterami wizerunkowymi Toledo usiadł tym razem sam Walter de’Silva i dokonał rewolucji stylistycznej, łącząc w sobie cechy sedana, hatchbacka i minivana jednocześnie. Charakterystyczny jest szczególnie tył samochodu, w którym zastosowano element stylistyczny znany z mało popularnego modelu Renault Vel Satis. Seat Toledo III stał się 5-drzwiowym minivanem i w takiej też wersji był sprzedawany na światowym rynku motoryzacyjnym.

Toledo 3 zbudowano na płycie podłogowej VW Golfa piątej generacji, co zapewniało trwałość całej konstrukcji oraz niezłe właściwości jezdne. Samochód doskonale radził sobie na krętej płaskiej drodze, jednak przy pojawieniu się jakichkolwiek nierówności sztywno zestrojone zawieszenie dawało się podróżującym we znaki.

Wnętrze samochodu nie przeszło jakichś gruntownym metamorfoz. Zastosowane materiały oraz części w Seat Toledo III były poprawne i odpowiednio spasowane, jednak wszechobecny plastik nie nadawał wnętrzu elegancji. Kokpit zapewniał sporo miejsca, zwłaszcza z przodu. Plusem był na pewno bagażnik auta, który oferował maksymalnie 1440 litrów pojemności. Standardowe wyposażenie samochodu obejmowało m.in. ABS, TCS, elektryczno-mechaniczne wspomaganie kierownicy, 4-poduszki powietrzne, radio CD czy też klimatyzację. Opcjonalnie można było dokupić np. komputer pokładowy, tempomat, dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy też skórzaną tapicerkę.

W ofercie silnikowej znalazły się jednostki benzynowe o pojemności od 1.4 do 2.0 TFSI, które zapewniały moc od 86 do 200 KM. Przygotowano również ofertę dla miłośników diesli. Producent zaproponował jednostki wysokoprężne TDI o pojemności od 1.9 do 2.0 TDI DPF o mocy od 105 do 170 KM. Napęd na przednie koła zapewniała 5- 6-biegowa skrzynia manualna lub 6-stopniowa przekładnia DSG.

Seat Toledo III celował w klientów aut rodzinnych, jednak dość kontrowersyjna stylistyka nadwozia nie przysporzyła mu zbyt dużej liczby wielbicieli. Produkcję samochodu zakończono w 2009 roku.

Części Seat Toledo 3: