Części Seat Ibiza

Seat Ibiza II (1993–2002)

Seat Ibiza IIPo wcześniejszym flircie motoryzacyjnym Seata z włoskim Fiatem przyszła kolej na współpracę z niemieckim Volkswagenem. Efektem tej kooperacji była II-generacja Seata Ibizy, która ujrzała światło dzienne w 1993 roku, a także jej niemiecki odpowiednik, czyli VW Polo. Projektem stylistycznym zajął się ponownie Giorgetto Giugiaro.

Seat Ibiza II był dostępny jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback, a także w wersji sedan, jako Seat Cordoba. Jeżeli chodzi o standardowe wyposażenie Ibizy, to pozostawiało ono wiele do życzenia. Podstawowa wersja samochodu nie posiadała ani poduszek powietrznych, ani klimatyzacji i radia, ani też systemu ABS oraz wspomagania kierownicy. Również materiały wykończeniowe oraz jakość części w Seat Ibiza II nie były najwyższej klasy.

Braki w wyposażeniu samochodu starano się zrekompensować bogatą paletą dostępnych jednostek napędowych. Oferowano aż 15 silników benzynowych oraz 7 jednostek wysokoprężnych. Silniki benzynowe zaczynały się od jednostki o pojemności jednego litra, a kończyły na motorach dwulitrowych. Generowały one moc w przedziale od 45 do 150 KM. W przypadku silników wysokoprężnych kierowcom zaproponowano jedynie gamę motorów o pojemności 1.9, które generowały moc od 68 do 110 KM. Napęd w Ibizie II był przenoszony za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-biegowej przekładni automatycznej.

Dużą zaleta tego samochodu były bez wątpienia właściwości jezdne. Do dziś słychać opinie, że obecnie produkowane autka z tego segmentu nie prowadzą się tak dobrze, jak Ibizy pierwszych generacji.

Seat Ibiza II został nagrodzony m.in. hiszpańskim wyróżnieniem Car of the Year 1994, portugalskim Carro do Ano 1994 oraz hiszpańską nagrodą University Car of the Year 1995 oraz 1996.

Części Seat Ibiza 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Seata Ibiza

Seat Ibiza IV (2008–2017)

Seat Ibiza IVSeat Ibiza IV pojawił się na rynku w 2008 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Stery w zakresie projektu stylistyczne auta objął Luc Donckerwolke. Samochód od razu wzbudził spore poruszenie swoim oryginalnym i agresywnym designem. Ibizę zbudowano na płycie podłogowej Volkswagena A05 (PQ24), na której osadzono również VW Polo V, Skodę Fabię III oraz Audi A1. Po raz pierwszy w historii tego modelu, obok 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, zaprezentowano również 5-drzwiową wersję kombi (Ibiza ST). Na rynku izraelskim kombi sprzedawano jako Seat Ibiza Flow. Dostępne były także wersje usportowione FR oraz Cupra. Seat Ibiza IV zdobył tytuł Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii oraz Holandii.

W ofercie silnikowej Seata Ibiza IV znalazły się cztery jednostki benzynowe (1.2 MPI o mocy 60 i 70 KM, 1.4 MPI o mocy 85 KM, 1.2 TSI o mocy 105 KM oraz 1.4 TSI o mocy 150 i 180 KM) oraz pięć silników wysokoprężnych (1.2 TDI CR o mocy 75 KM, 1.4 TDI PD o mocy 80 KM, 1.6 TDI CR o mocy 90 i 105 KM, 1.9 TDI PD o mocy 90 i 105 KM oraz 2.0 TDI o mocy 143 KM). Ibiza w wersji Cupra otrzymała podwójnie doładowany silnik benzynowy 1.4 TSI generujący moc 180 KM i wspomagany 7-biegową przekładnią DSG. W 2015 roku wprowadzono do Cupry nowy silnik 1.8 TSI o mocy 192 KM.

Seat Ibiza IV to jeden z najczęściej nagradzanych samochodów hiszpańskiego koncernu. Oprócz tytułu Samochodu Roku 2009, Ibiza otrzymała m.in. nagrodę Red Dot „Best of the Best” w 2009 roku za design 5-drzwiowej wersji, Golden Steering Wheel 2009 przyznaną w Niemczech w kategorii małych samochodów, Most Wanted Vehicle of 2009 otrzymaną w Macedonii czy też Sporty Car of the Year 2010 przyznaną w Portugalii za wersję Cupra.

Części Seat Ibiza 4:

Seat Ibiza

Seat Ibiza to klasyczny przedstawiciel miejskich hatchbacków, plasujących się w segmencie B. Samochód miał swoją premierę w 1984 roku i jest obecnie najstarszym modelem produkowanym przez hiszpański koncern motoryzacyjny Seat oraz jego dotychczasowym największym sukcesem komercyjnym. Ibiza zastąpiła na rynku przestarzały model Fura. Po przeszło 30 latach produkcji Seata Ibiza sprzedano ponad 6 milionów egzemplarzy tego modelu auta.

Seat Ibiza I (1984–1993)

Seat Ibiza ISeat Ibiza I-generacji został zaprezentowany po raz pierwszy w 1983 roku. Samochód powstał na bazie Seata Ronda i częściowo w oparciu na Fiacie Ritmo. Za projekt stylistyczny debiutującej Ibizy odpowiedzialny był włoski designer Giorgetto Giugiaro. Co ciekawe, w I-generacji Ibizy wykorzystano niektóre jednostki oraz układy napędowe opracowane wspólnie z koncernem Porsche.

Seat Ibiza był oferowany jedynie jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. W hiszpańskim samochodzie o przednio-osiowym napędzie montowano głównie silniki benzynowe, ale również i jeden motor wysokoprężny. Jednostki napędowe w Ibizie to silniki w układzie rzędowym czterocylindrowym. Oferowano motory benzynowe o pojemności: 0.9 l o mocy 44 KM, 1.2 o mocy 63 oraz 71 KM, 1.5 o mocy 85, 90 oraz 100 KM, a także silnik 1.7 o mocy 98, 100 oraz 108 KM. Jako jedyny silnik wysokoprężny oferowany był motor 1.7 D o mocy 56 KM.

W oparciu o konstrukcję Seata Ibizy zbudowano i produkowano w latach 1993-2009 znany na świecie model Cordoba, który był oferowany w wersji nadwoziowej kombi oraz hatchback. Seat Ibiza to pierwszy w historii samochód hiszpańskiego koncernu, od którego zaczęto nadawać poszczególnym modelom nazwy hiszpańskich miast oraz regionów.

Części Seat Ibiza 1:

Seat Ibiza III (2002–2008)

Seat Ibiza IIIŚwiatową produkcję trzeciej generacji Seata Ibizy tak naprawdę rozpoczęto w 2001 roku. Na polski rynek trafiła ona dopiero rok później. Nowa Ibiza została zbudowana na platformie podłogowej A04 Platform pochodzącej od koncernu Volkswagena, na której opierała się również np. Skoda Fabia I, VW Polo IV czy też Audi A2. Projektantem stylistycznym nadwozia hiszpańskiego autka zajął się Walter de Silva. Naturalnymi konkurentami w tamtym czasie dla Ibizy były m.in. Peugeot 206 oraz Renault Clio Storia.

Seat Ibiza III był oferowany jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, a także w wersji sedan, jako Seat Cordoba. Samochód był oferowany z 5- i 6-biegową skrzynią manualną, a także z 4-biegową przekładnią automatyczną. Pod maskę, oprócz podstawowych wersji silnikowych dostępnych w poprzedniej generacji, wrzucono także mocniejsze motory benzynowe 1.8 T o mocy 150 KM w wersji FR oraz 180 KM w wersji Cupra. Dostępny był również silnik wysokoprężny 1.9 TDI o mocy 131 KM w wersji FR oraz 160 KM w wersji Cupra.

Wadą tego modelu było mało wytrzymałe zawieszenie, awarie alternatora oraz przepustnicy, a także wycieki płynów z układu kierowniczego oraz systemu chłodzenia. Do zalet można zaliczyć w miarę dobre wyposażenie, w porównaniu z poprzednią wersją oraz nowocześniejszą sylwetkę nadwozia.

Części Seat Ibiza 3:

Seat Ibiza V (od 2017)

Seat Ibiza VNajnowsza V-generacja Ibizy zadebiutowała na rynku w 2017 roku. Samochód powstał na nowej płycie podłogowej MQB A0 pochodzącej od koncernu Volkswagena. Projektantem piątej odsłony hiszpańskiego autka miejskiego został Alejandro Mesonero-Romanos, a sama stylistyka samochodu mocno nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w Seacie Leon III. W przeciwieństwie do poprzednich generacji, Ibiza V jest oferowana jedynie jako 5-drzwiowy hatchback.

Nowa odsłona Ibizy jest nieco większa od swojej poprzedniczki zarówno pod względem długości, jak i szerokości. Zwiększył się także rozstaw osi w samochodzie, zapewniając tym samym jeszcze więcej miejsca w kokpicie samochodu. Materiały oraz użyte części w Seat Ibiza V są dobrej jakości i odpowiednio spasowane. Deskę rozdzielczą utrzymano w prostym, minimalistycznym stylu, a samo wnętrze może się podobać, jak na ten segment aut.

Standardowe wyposażenie Ibizy V jest naprawdę bogate. Jak na ten segment samochodów hiszpański producent montuje m.in. 6 poduszek powietrznych, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, ABS, system kontroli trakcji czy też klimatyzację. Jeszcze lepsze wyposażenie dostępne jest w pięciu pakietach: Reference, Style, FullLED, XCellence oraz FR.

W Seacie Ibiza V montowane są bazowe jednostki benzynowe 1.0 MPI, TGI oraz TSI, które generują moc od 65 do 115 KM, a także motor 1.5 TSI o mocy 150 KM. W przypadku jednostek wysokoprężnych kierowca nie ma zbyt dużego wyboru. Dostępny jest jedynie silnik 1.6 TDI o mocach 80, 95 oraz 115 KM.

Seat Ibiza V to samochód bezpieczny zarówno dla pasażerów, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Auto uzyskało maksymalny wynik pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Części Seat Ibiza 5: