Części Seat Altea

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Seata Altea

Seat Altea (2004–2015)

Seat AlteaSeat Altea to typowy przedstawiciel aut rodzinnych, zaliczany do klasy minivanów (segment K). Produkcja hiszpańskiej Altei rozpoczęła się w2004 roku i trwała nieprzerwanie do 2015 roku. Oczywiście, głównym nadzorcą wszelkich prac związanych z tym modelem był niemiecki koncern Volkswagena, który przejął markę Seat. Projektantem rodzinnego minivana został nadworny designer VW, Walter de’Silva. Seat Altea stał się laureatem wielu prestiżowych nagród branży motoryzacyjnej, w tym m.in.: The World’s Most Beautiful Automobile 2004 (Włochy), Best Concept Car in 2003, Auto Trophy 2004 i 2005 (niemiecki magazyn Autozeitung) czy też Towncar of the Year (Caravan Club i What Car?).

Seat Altea został zbudowany na płycie podłogowej PQ35, którą współdzielił m.in. z Audi A3, Seatem Leon czy też VW Golfem V-generacji. Pod względem stylistycznym Altea stała się pierwowzorem dla drugiej generacji Seata Leona, który pojawił się na rynku w 2005 roku. Jakby nie patrzeć, Seat Altea  był w tamtym czasie jednym z dynamiczniej prezentujących się aut rodzinnych na rynku, które oferowało nie tylko funkcjonalność, ale również dużą frajdę z jazdy.

Samochód, jak na auto rodzinne przystało, oferował sporo przestrzeni w środku. Podróżowanie nawet w 5 dorosłych osób nie stanowiło żadnego problemu. Użyte przez producenta materiały wykończeniowe oraz części w Seat Altea były dobrej jakości, choć mogłyby być jeszcze lepsze. Wszystko było w miarę odpowiednio spasowane i zapewniało wygodną podróż nawet na długich dystansach. Producent zaproponował 6 wersji wyposażenia samochodu (Reference, Sport, Stylance, Sport-up, Copa, FR). Standardowe wyposażenie Altei obejmowało m.in. 6 poduszek powietrznych oraz system ABS z TCS. Opcjonalnie auto można było doposażyć np., w światła przeciwmgłowe, wielofunkcyjną kierownicę, złącze USB, automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną czy też skórzaną tapicerkę.

Pod maskę Seata Altei wprowadzono silniki benzynowe TSI i FSI o pojemności od 1.4 do 2.0 litra i mocy od 102 do 200 KM. Dostępne były również 3 jednostki wysokoprężne – 1.9 TDI o mocy 105 KM, 2.0 TDI PD o mocy 140 KM oraz silnik 2.0 TDI CR o mocy 170 KM. Napęd na przód lub napęd AWD Altei był przenoszony, w zależności od wersji silnikowej, za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej, 5-biegowego automatu lub 6- i 7-stopniowej przekładni DSG.

W 2006 roku Seat zaprezentował wydłużoną wersję Altei w wersji XL, a także model z podwyższonym prześwitem – Freetrack. Cechami charakterystycznymi Altei XL są dłuższe nadwozie, przeprojektowany tył samochodu oraz zmodernizowane reflektory. Altea XL jest dłuższa od podstawowej wersji auta o 190 mm. Z kolei Altea Freetrack to połączenie minivana z SUV-em. Ta wersja Seata oparta jest na konstrukcji Altei XL i charakteryzuje się nakładkami na zderzakach i błotnikach, a także 17-calowymi felgami. Samochód otrzymał również większą atrapę chłodnicy oraz dwie końcówki układu wydechowego.

W latach świetności Seata Altei, a więc od 2004 do 2015 roku, samochód konkurował na rynku m.in. Citroenem Xsara Picasso, Fiatem Multipla, Fordem C-MAX, Hondą FR-V czy też Toyotą Verso.

Części Seat Altea: