Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "2"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Oleje do skrzyń biegów

Oleje do skrzyń biegów MOTUL MOTUL
Oleje do skrzyń biegów RAVENOL RAVENOL
Oleje do skrzyń biegów FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Oleje do skrzyń biegów VALVOLINE VALVOLINE
Oleje do skrzyń biegów CASTROL CASTROL
Oleje do skrzyń biegów TOTAL TOTAL
Oleje do skrzyń biegów ELF ELF
Oleje do skrzyń biegów SCT GERMANY SCT GERMANY
Oleje do skrzyń biegów LIQUI MOLY LIQUI MOLY
Oleje do skrzyń biegów FUCHS FUCHS
Oleje do skrzyń biegów MOBIL MOBIL
Oleje do skrzyń biegów GULF GULF
Oleje do skrzyń biegów K2 K2
Oleje do skrzyń biegów SWAG SWAG
Oleje do skrzyń biegów FANFARO FANFARO
Oleje do skrzyń biegów LOTOS LOTOS
Oleje do skrzyń biegów CHEMPIOIL CHEMPIOIL
Oleje do skrzyń biegów MPM MPM
Oleje do skrzyń biegów OEM OEM
Oleje do skrzyń biegów ORLEN ORLEN
Oleje do skrzyń biegów VOLKSWAGEN VOLKSWAGEN
Oleje do skrzyń biegów BIZOL BIZOL
Oleje do skrzyń biegów ENEOS ENEOS
Oleje do skrzyń biegów MILLERS MILLERS
Oleje do skrzyń biegów HYUNDAI HYUNDAI
Oleje do skrzyń biegów PETRONAS PETRONAS
Oleje do skrzyń biegów SPECOL SPECOL
Oleje do skrzyń biegów TEXACO TEXACO
Oleje do skrzyń biegów ZF ZF

586 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
CHEMPIOIL
0 (0)
Kod produktu:
ATF_1_DEXTRONII
dostępny
0 (0)
Producent części:
CHEMPIOIL
Kod:
ATF_1_DEXTRONII
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
25,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
K2
0 (0)
Kod produktu:
O8ATF201
dostępny
0 (0)
Producent części:
K2
Kod:
O8ATF201
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
27,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CHEMPIOIL
0 (0)
Kod produktu:
80W90_1_HYPOIDGLS
dostępny
0 (0)
Producent części:
CHEMPIOIL
Kod:
80W90_1_HYPOIDGLS
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
28,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
GULF
0 (0)
Kod produktu:
80W90_1_2289
dostępny
0 (0)
Producent części:
GULF
Kod:
80W90_1_2289
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
29,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FANFARO
0 (0)
Kod produktu:
80W90_1_MAX4
dostępny
0 (0)
Producent części:
FANFARO
Kod:
80W90_1_MAX4
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
30,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
RAVENOL
0 (0)
Kod produktu:
1211118-001-01-999
dostępny
0 (0)
Producent części:
RAVENOL
Kod:
1211118-001-01-999
Jednostka:
szt
Olej:  Olej syntetyczny
Rodzaj połączenia:  Butelka
Pojemność [litr]:  1
Do 100 dni na zwrot
30,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SCT GERMANY
0 (0)
Kod produktu:
MN8107-1
dostępny
0 (0)
Producent części:
SCT GERMANY
Kod:
MN8107-1
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
32,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
GULF
0 (0)
Kod produktu:
ATF_1_2503
dostępny
0 (0)
Producent części:
GULF
Kod:
ATF_1_2503
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
34,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
K2
0 (0)
Kod produktu:
O8759001
dostępny
0 (0)
Producent części:
K2
Kod:
O8759001
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
34,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
MOTUL
5.0 (1)
Kod produktu:
105781
dostępny
5.0 (1)
Producent części:
MOTUL
Kod:
105781
Jednostka:
szt
Pojemność [litr]:  1
Rodzaj połączenia:  Puszka
Klasa lepkości wg SAE:  80W-90
Specyfikacja wg API:  GL-4
Specyfikacja wg API:  GL-5
Specyfikacja:  MIL-L 2105 D
Do 100 dni na zwrot
34,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CHEMPIOIL
0 (0)
Kod produktu:
ATF_1_DEXTRONIII
dostępny
0 (0)
Producent części:
CHEMPIOIL
Kod:
ATF_1_DEXTRONIII
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
34,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FANFARO
0 (0)
Kod produktu:
AZF5_1_FF8612-1A
dostępny
0 (0)
Producent części:
FANFARO
Kod:
AZF5_1_FF8612-1A
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
35,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CHEMPIOIL
0 (0)
Kod produktu:
8904_1_MULTIATF
dostępny
0 (0)
Producent części:
CHEMPIOIL
Kod:
8904_1_MULTIATF
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
36,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SCT GERMANY
0 (0)
Kod produktu:
MN8205-1
dostępny
0 (0)
Producent części:
SCT GERMANY
Kod:
MN8205-1
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
37,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CHEMPIOIL
0 (0)
Kod produktu:
8991_1_PLUSLHM
dostępny
0 (0)
Producent części:
CHEMPIOIL
Kod:
8991_1_PLUSLHM
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
38,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
GULF
0 (0)
Kod produktu:
80W90_1_2389
dostępny
0 (0)
Producent części:
GULF
Kod:
80W90_1_2389
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
38,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ORLEN
0 (0)
Kod produktu:
HIPOLATFIID1
dostępny
0 (0)
Producent części:
ORLEN
Kod:
HIPOLATFIID1
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
38,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
BIZOL
0 (0)
Kod produktu:
87320
dostępny
0 (0)
Producent części:
BIZOL
Kod:
87320
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
39,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
LIQUI MOLY
0 (0)
Kod produktu:
1680
dostępny
0 (0)
Producent części:
LIQUI MOLY
Kod:
1680
Jednostka:
szt
Pojemność [ml]:  150
Rodzaj połączenia:  Tubka
Klasa lepkości wg SAE:  80W-90
Specyfikacja wg API:  GL-4
Dopuszczenie przez producenta:  MIL-L 2105
Do 100 dni na zwrot
39,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELF
0 (0)
Kod produktu:
ELFMATICG3/1
dostępny
0 (0)
Producent części:
ELF
Kod:
ELFMATICG3/1
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
39,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CHEMPIOIL
0 (0)
Kod produktu:
75W90_1_SYNCROGLV
dostępny
0 (0)
Producent części:
CHEMPIOIL
Kod:
75W90_1_SYNCROGLV
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
39,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SPECOL
0 (0)
Kod produktu:
ATFIID1
dostępny
0 (0)
Producent części:
SPECOL
Kod:
ATFIID1
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
39,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CASTROL
0 (0)
Kod produktu:
EP80W
dostępny
0 (0)
Producent części:
CASTROL
Kod:
EP80W
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
39,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
GULF
0 (0)
Kod produktu:
ATF_1_2504
dostępny
0 (0)
Producent części:
GULF
Kod:
ATF_1_2504
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
40,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FANFARO
0 (0)
Kod produktu:
ATF_1_DEXRONIIIH
dostępny
0 (0)
Producent części:
FANFARO
Kod:
ATF_1_DEXRONIIIH
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
40,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
VALVOLINE
0 (0)
Kod produktu:
866913
dostępny
0 (0)
Producent części:
VALVOLINE
Kod:
866913
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
40,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CASTROL
0 (0)
Kod produktu:
80W90_1_AXLEEPX
dostępny
0 (0)
Producent części:
CASTROL
Kod:
80W90_1_AXLEEPX
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
40,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
LOTOS
0 (0)
Kod produktu:
75W90
dostępny
0 (0)
Producent części:
LOTOS
Kod:
75W90
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
41,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
MOTUL
5.0 (1)
Kod produktu:
105775
dostępny
5.0 (1)
Producent części:
MOTUL
Kod:
105775
Jednostka:
szt
Pojemność [litr]:  1
Rodzaj połączenia:  Puszka
Zalecenie producenta oleju:  ALLISON C-4
Zalecenie producenta oleju:  ALLISON TRANSM. C-4
Zalecenie producenta oleju:  Caterpillar TO-2
Zalecenie producenta oleju:  GM DEXRON II D
Zalecenie producenta oleju:  MAN Type 339 V1
Zalecenie producenta oleju:  MAN Type 339 Z1
Zalecenie producenta oleju:  MB-Freigabe 236.7
Zalecenie producenta oleju:  VOITH 55.6335.32
Zalecenie producenta oleju:  ZF TE-ML 04D
Zalecenie producenta oleju:  ZF TE-ML 11A
Zalecenie producenta oleju:  ZF TE-ML 14A
Do 100 dni na zwrot
42,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
MOTUL
5.0 (1)
Kod produktu:
105895
dostępny
5.0 (1)
Producent części:
MOTUL
Kod:
105895
Jednostka:
szt
Pojemność [litr]:  1
Rodzaj połączenia:  Puszka
Klasa lepkości wg SAE:  10W-40
Specyfikacja wg API:  GL-4
Do 100 dni na zwrot
42,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny

Oleje przekładniowe

Olej do skrzyni biegów

Wśród użytkowników samochodów powszechne są dwie opinie. Jedna z nich głosi, że oleje przekładniowe są wieczne, natomiast druga, że nawet najlepszej jakości olej kiedyś się zużyje i należy go systematycznie serwisować. Producenci samochodów zakładają,  że trwałość oleju przekładniowego to około 7 lat przebiegu. Bez względu na to, którą filozofię wyznajemy, olej przekładniowy należy obowiązkowo wymieniać. Koszt zaniedbania tej kwestii może być nieporównywalnie wyższy od niezbyt częstego przecież serwisu olejowego.

Olej przekładniowy w samochodzie

Coraz bardziej zaawansowane technologicznie skrzynie biegów montowane w samochodach wymagają również coraz lepszego dobrego smarowania. To warunek niezbędny i konieczny dla zachowania ich długowieczności. Zużyty lub nieodpowiednio dobrany olej do skrzyni biegów może być przyczyną wielu problemów. Naprawa bądź wymiana przekładni, zwłaszcza tej opartej na najnowocześniejszych rozwiązaniach technologicznych, może wiązać się z wielotysięcznymi kosztami.

Brak lub niewłaściwy olej przekładniowy do skrzyni biegów może przyczynić się do przegrzaniem elementów mechanizmu. Gorszej jakości środek smarny szybko traci swoje właściwości (tzw. efekt starzenia się), i nawet jeśli w początkowej fazie taki olej spełnia jeszcze swoje funkcje, to po kilku, kilkunastu tysiącach kilometrów przebiegu jego działanie ochronne może stać się niewystarczające.

Producenci zalecają, aby wymiana płynu przekładniowego odbywała się po przejechaniu ok. 100-150 tys. km od momentu wyprodukowania samochodu. Z kolei później, zwłaszcza w przypadku już wiekowych aut, taki serwis powinien mieć miejsce częściej, zazwyczaj już po przejechaniu 30-50 tys. km od ostatniej wymiany.

Zmodyfikowany płyn przekładniowy do skrzyni biegów

Najpopularniejsze w Polsce wciąż są przekładnie mechaniczne. Aby mogły one pracować sprawnie, szybko i stosunkowo cicho, zostały one wyposażone w synchronizatory, które wymagają zastosowania olejów przekładniowych ze specjalnymi dodatkami (modyfikatory tarcia). Większość synchronizatorów powstaje z metali nieżelaznych. Aby jednak nie narazić ich na destrukcyjne działanie korozji lub mechanicznych uszkodzeń, w skrzyni biegów musi pracować dokładnie taki olej, jaki zaleca jej producent.

Inna skrzynia, inny olej

Zdecydowana większość samochodów, zwłaszcza w Polsce, posiada manualną skrzynię biegów, która w opinii wielu nie wymaga się wymiany oleju przez cały okres eksploatacji. Jednak z powodów zużywania się modyfikatorów tarcia oraz w celu zachowania wysokiej sprawności przekładni, taka wymiana oleju jest zalecana co 5-6 lat lub co 150 000 km.

Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku automatów. Niejednokrotnie takie konstrukcje muszą być w stanie wytrzymać działanie wysokich momentów obrotowych przy jednoczesnym zapewnieniu płynnej i szybkiej zmiany przełożeń. W takich warunkach pracy płyny eksploatacyjne do samochodu, w tym przede wszystkim olej przekładniowy musi posiadać odpowiednie parametry. Warto pamiętać, że wszystkie oleje do skrzyni biegów z czasem ulegają naturalnemu zużyciu, którego efektem jest pogorszenie ich parametrów.

Olej w skrzyni manualnej i automatycznej

Jaki olej do skrzyni biegów? Zarówno przekładnia manualna, jak i automat wymagają różnych produktów smarujących. Standardowa skrzynia automatyczna wyposażona w sprzęgło hydrokinetyczne wymaga zastosowania olejów o niższej lepkości. Takie oleje przekładniowe powinny poradzić sobie ze stratami hydraulicznymi oraz w pełni wykorzystać swoje dodatki (modyfikatory tarcia).

Inaczej wygląda sytuacja w tzw. skrzyniach zautomatyzowanych. Od strony konstrukcyjnej są to typowe przekładnie manualne, jednak pozbawione sprzęgła i wyposażone w mechanizm sterujący ich pracą oraz zmianą przełożeń. Użytkowanie takiej skrzyni nie różni się w dużym stopniu od eksploatacji klasycznej skrzyni automatycznej. Jednak ze względu na swą budowę takie rozwiązanie wymaga smarowania takimi samymi środkami smarnymi co skrzynie manualne. Użytkownik samochodu wyposażonego w tego typu skrzynię musi zwracać szczególną uwagę na to, jaki olej do skrzyni biegów wybiera, i lać ten przeznaczony właśnie do skrzyń manualnych, a nie automatycznych.

Bezstopniowa skrzynia biegów CVT to mechanizm bardzo zbliżony konstrukcyjnie do typowej przekładni automatycznej. Taki mechanizm składa się m.in. z pary kół stożkowych połączonych łańcuchem lub paskiem. Dzięki układowi hydraulicznemu oraz systemowi sterowania, taka skrzynia zapewnia płynne przejścia między przełożeniami. Olej przekładniowy do skrzyni biegów tego typu musi gwarantować określone właściwości cierne, kompatybilność z szeroką gamą materiałów oraz dobre zabezpieczenie przed zużyciem kół stożkowych i łańcucha lub paska.

Popularnym rozwiązaniem stosowanym zwłaszcza w najnowszych modelach aut są dwusprzęgłowe przekładnie. Przeznaczone do takich mechanizmów oleje przekładniowe różnią się między sobą w zależności od zastosowanych w skrzyni sprzęgieł. Przekładnia z suchym sprzęgłem wymaga zastosowania produktów analogicznych do produktów używanych w skrzyniach manualnych, natomiast skrzynie ze sprzęgłem mokrym muszą zostać zalane środkiem smarnym, zapewniającym właściwości cierne dla sprzęgieł i kompatybilność z ich materiałami.

Zapraszamy do iParts.pl po płyny eksploatacyjne do samochodu w konkurencyjnych cenach rynkowych!

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze