Zamiennik za mały ma rozstaw śrub. Musialem nabijac śruby młotem żeby jakoś weszło ale przez to gwinty stały się bezuzyteczne i w ostatecznosci rozleciało mi się na drodze.
Krzyżak wału napędowego odpowiada za połączenie ze sobą kilku elementów wspomnianego wału, które muszą pracować pod różnymi i zmiennymi kątami. Dzięki zastosowaniu krzyżaka możliwe jest stałe połączenie zamocowanej sztywno skrzyni biegów z tylnym mostem, bez względu na to, czy w danym momencie zawieszenie samochodu pracowało, czy znajdowało się w stałym położeniu. Bez krzyżaka wału napędowego nie dałoby się zbudować samochodu ze stałym napędem, który zostałby wyposażony w pracujące zawieszenie.
Jak dopasować krzyżak do swojego samochodu?
Krzyżak jest elementem, który przenosi bardzo duże siły, a do tego musi być starannie dopasowany do pozostałych elementów układu przeniesienia napędu. Wybierając krzyżak wału, warto więc zadbać o to, by był on możliwie jak najdokładniej dopasowany do naszego pojazdu. Jest to możliwe dzięki starannemu zwymiarowaniu wszystkich elementów układu, a następnie dobraniu produktu, który idealnie wpasuje się w podzespół. Wybierając krzyżak, warto zwrócić szczególną uwagę na wersję silnikową oraz oznaczenie jednostki napędowej, która znajduje się w naszym samochodzie.
Ile kosztują krzyżaki wału napędowego?
Ceny krzyżaków wału napędowego zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych. Ich koszt zależny jest oczywiście od wielu różnych parametrów, np. producenta oraz modelu i wersji samochodu, do którego jest dopasowany dany element, a także od producenta samej części zamiennej. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo dziesiątki części, które pochodzą od sprawdzonych i renomowanych producentów, a które dostępne są w bardzo korzystnych dla klienta cenach.
Jakie są objawy uszkodzonego łącznika wału napędowego?
Uszkodzony łącznik wału najczęściej powoduje bardzo charakterystyczne drgania oraz stukanie, które jest odczuwalne szczególnie podczas przyspieszania. Dźwięki te dochodzą spod spodu naszego samochodu i są bardzo uciążliwe. W takich przypadkach bardzo często, pomocnym jest wymiana właśnie łącznika wału napędowego. Wszystkie uciążliwe objawy bardzo szybko znikają, a korzystanie z pojazdu znów staje się przyjemne i komfortowego. W celu diagnostyki łącznika wału warto skorzystać z podnośnika lub kanału, które umożliwią dokładne sprawdzenie stanu wspomnianego elementu.
Stukanie podczas przyspieszania – jakie mogą być powody?
Stukanie, które pojawia się podczas przyspieszania, może zwiastować różne problemy. Na początku warto zlokalizować źródło uciążliwych dźwięków. Jeśli dochodzi ono z okolic podwozia naszego samochodu, to bardzo prawdopodobną przyczyną, może być usterka łącznika wału napędowego. To właśnie zużycie tego elementu może prowadzić do powstania takich efektów dźwiękowych. W celu dokładnej diagnostyki warto udać się oczywiście do sprawdzonego warsztatu, który za pomocą specjalistycznych narzędzi pomoże nam w precyzyjnym zlokalizowaniu źródła problemu.