Części Opel Insignia

Opel Insignia B (od 2017)

Opel Insignia BOpel Insignia II-generacji pojawił się po raz pierwszy na salonach motoryzacyjnych w 2017 roku podczas wystawy samochodowej w Genewie. Pomimo tego, że projektantami nowej wersji auta zostali ponownie Mark Adams oraz Malcolm Ward, to nowa Insignia została gruntownie przeprojektowana zgodnie z linią wytyczoną przez koncepcyjny Opel Monza Concept, a więc sportowy prototyp pochodzący z 2013 roku. Insignię B zbudowano na zupełnie nowej płycie podłogowej GM E2XX Platform, na której powstał również m.in. Chevrolet Malibu IV-generacji.

Opel Insignia II jest sprzedawany w trzech wersjach nadwoziowych: jako 5-drzwiowy liftback, 5-drzwiowe kombi oraz 4-drzwiowy sedan. Druga generacja Insigni została wydłużona oraz zastosowano w niej większy rozstaw osi w porównaniu z wersją A. Zastosowane materiały oraz części w Opel Insignia są wysokiej jakości oraz dobrze spasowane, co nadaje wnętrzu samochodu eleganckiego i nowoczesnego wyglądu. Zwiększone gabaryty auta zapewniają jeszcze więcej miejsca nie tylko z przodu pojazdu, ale i na tylnej kanapie.

Pod maską samochodu montowane są jednostki benzynowe 1.5 Turbo o mocy 140 oraz 165 KM, a także silnik 2.0 Turbo o mocy 260 KM. W przypadku jednostek wysokoprężnych do dyspozycji są motory 1.6 CDTi o mocy 110 oraz 136 KM, a także silniki 2.0 CDTi generujące 170 oraz 210 KM.

Napęd w Insigni przenoszony jest za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej wyposażonej w sprzęgło hydrokinetyczne. Producent opcjonalnie proponuje napęd na cztery koła oraz aktywne zawieszenie typu FlexRide.

Opel Insignia B pojawia się na różnych rynkach światowych jako np.: Buick Regal GS, Buick Regal Sportback, Buick Regal TourX, Holden Commodore, Holden Calais czy też Vauxhall Insignia.

Części Opel Insignia B:

Opel Insignia

Opel Insignia to typowy przedstawiciel samochodów klasy średniej (segment D), który pojawił się na światowym rynku motoryzacyjnym w 2008 roku jako następca dwóch modeli koncernu Opel AG, a więc Vectry oraz Signum. Nazwę „Insignia” zaczerpnięto z języka łacińskiego od słowa „insigne”, które oznaczało godło, herb lub klejnot. Samochód oferowano w trzech wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowt sedan, 5-drzwiowy liftback oraz jako 5-drzwiowe kombi. Pojawiła się również uterenowiona wersja kombi, pod nazwą Insignia Country Tourer. Dotychczas wyprodukowano grubo ponad 900 tys. egzemplarzy Opla Insignia. Samochód sprzedawano w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Insignia, w Australii pod nazwą Holden Insignia oraz Commodore, natomiast na rynku chińskim oraz amerykańskim jako Buick Regal.

Opel Insignia A (2008–2017)

Opel Insignia AOpel Insignia A, a więc pierwsza generacja tego modelu, pojawiła się na rynku w 2008 roku podczas targów motoryzacyjnych w Londynie. Samochód powstał na płycie podłogowej GM Epsilon II, a więc tej samej, na której bazują modele Buick LaCrosse, Saab 9-5 II oraz Chevrolet Malibu.

Projektantami nowego Opla zostali Mark Adams oraz Malcolm Ward. W samochodzie, w przeciwieństwie do konkurencji, w dużej części zrezygnowano z kanciastych, ostrych linii nadwozia na rzecz bardziej okrągłych i masywnych kształtów. Insignia na pewno do małych samochodów nie należy. W wersji sedan i liftback jej długość wynosi 4,8 m, a w wersji kombi ta długość zwiększa się do 4,9 m. Takie gabaryty gwarantują sporo miejsca w środku dla nawet bardzo wysokiego pasażera.

Wykorzystane materiały oraz części Opel Insignia sprawiają, że wnętrze samochodu wydaje się nad wyraz luksusowe i ergonomiczne. Choć deska rozdzielcza wygląda bardzo nowocześnie i elegancko, to można odnieść wrażenie, że ilość przycisków na konsoli środkowej jest zbyt duża, a nieszablonowo wyskalowane zegary mogą sprawiać trudność w odczytaniu podstawowych parametrów samochodu podczas jazdy.

Producent zaproponował kierowcom 8 wersji wyposażenia Insigni (Insignia, Active, Edition, Executive, Sport, Cosmo, OPC oraz OPC Unlimited Edition). W standardzie kupujący otrzymywał m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne, ABS czy też ESP. Za dodatkowe wyposażenie auta trzeba było odpowiednio zapłacić.

Opel wyposażył Insignię w dość pokaźną gamę jednostek napędowych zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Pod maską montowano jednostki benzynowe 1.4 z turbosprężarką o mocy 140 KM, silnik wolnossący 1.6 o mocy 115 KM, turbodoładowana jednostka 1.6 o mocy 180 KM, motor 1.8 o mocy 140 KM oraz silnik turbodoładowany 2.0 o mocy 220 KM (od maja 2011 r. dysponował mocą 250 KM). Producent oferował również sześciocylindrową, turbodoładowaną jednostkę napędową 2.8 l generującej 260 KM, a w wersji Insignii OPC podkręconej do generowania 325 KM.

Nie zapomniano również o zwolennikach silników wysokoprężnych. Oferowano m.in. 2-litrowy turbodiesel o mocach 110, 130 oraz 160 KM, a także 2-litrowy motor wyposażony w dwie turbosprężarki generujący 195 KM.

Opel Insignia A to samochód bezpieczny. W testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskała ona maksymalny wynik pięciu gwiazdek.

Części Opel Insignia A: