Części Nissan Almera

Nissan Almera N16 (2000–2006)

Nissan Almera IIDruga i zarazem ostatnia generacja Nissana Almera zadebiutowała na rynku w 2000 roku z oznaczeniem fabrycznym N16. Podobnie jak model N15, Almera II był dostępna jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Produkcję Nissana Almera zakończono w 2006 roku, a jego miejsce na rynku zajął model Tiida.

Model N16, w porównaniu z poprzednikiem, posiadał znaczniej zaokrąglone linie nadwozia z licznymi, charakterystycznymi detalami oraz bardziej agresywny przód. Taki design spodobał się użytkownikom, co, oczywiście, przełożyło się na wyniki sprzedaży Almery. Poprawił się wygląd wnętrza auta. Użyte materiały wykończeniowe oraz części w Nissan Almera 2 były dobrej jakości, zapewniając kierowcy pełną funkcjonalność i intuicyjność kokpitu. Na minus można zaliczyć zbyt ponurą kolorystykę wnętrza oraz słabe wyciszenie kabiny samochodu. Dostępne były 3 wersje wyposażenia Almery – Visia, Acenta oraz Tekna.

Nissana Almerę II-generacji napędzały silniki benzynowe 1.5 16V o mocy 90 i 98 KM oraz 1.8 16V o mocy 114 oraz 116 KM, a także jednostki wysokoprężne 1.5 dCi o mocy 82 KM, 2.2 Di 16V o mocy 110 KM oraz silniki 2.2 dCi 16V o mocy 112 i 136 KM. Przedni napęd samochodu obsługiwała 5- i 6-biegowa skrzynia manualna, 4-stopniowa przekładnia automatyczna lub bezstopniowa skrzynia CVT.

Na bazie modelu Almera N16 zbudowano kompaktowy minivan o nazwie Almera Tino. Samochód był produkowany w latach 2000-2006 i oferował przestrzeń dla pięciu osób na osobnych fotelach. Maksymalna przestrzeń załadunkowa Almery Tino wynosiła nawet 2 tys. litrów. Auto było typowym pojazdem rodzinnym konkurującym na rynku m.in. z Citroenem Xsara Picasso, Oplem Zefira czy też Renault Scenic.

Niestety, Nissan Almera II pomimo atrakcyjne stylistyki nadwozia nie był zbyt udaną konstrukcją techniczną. Duża awaryjność tego modelu sprawiła, że nie ma on zbyt dobrej opinii wśród kierowców.

Części Nissan Almera 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Nissana Almera

Nissan Almera

W 1995 roku do grona samochodów osobowych z niższej klasy średniej (segment C) dołączył Nissan Almera, o oznaczeniu symbolicznym N15. Produkowany do 2006 roku zastąpił na rynku sprawdzony i ceniony przez użytkowników model Sunny. Almera była dostępna w trzech wersjach nadwoziowych, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Samochód sprzedawano również jako Nissan Pulsar, Nissan Sentra (Nowa Zelandia) czy też Nissan Bluebird Sylphy.

Nissan Almera N15 (1995–2000)

Nissan Almera IPierwsza generacja Nissana Almery trafiła do produkcji w 1995 roku jako 3- i 5-drzwiowych hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Nissan Almera N15 kontynuował spuściznę stylistyczną modelu Sunny. Samochód charakteryzował się klasycznymi, neutralnymi liniami bez zbędnych detali. Nie był to na pewno design, który zachwycał. Jednak Almera miała być przede wszystkim samochodem praktycznym i wytrzymałym. Mankamentem zarówno nadwozia, jak i podwozia Almery przez cały okres jej produkcji było kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne.

Wnętrze Nissana Almery było proste, a przy tym funkcjonalne. Zastosowane materiały i części w Nissan Almera były dość dobrej jakości i odpowiednio spasowane. Częstym problemem pojawiającym się w kokpicie auta była mało wydajna wentylacja oraz ogrzewanie. Producent zaproponował 7 wersji wyposażenia samochodu (GX, GLX, S, SR, SLX, X1R, GTI). Po przeprowadzonym w 1998 roku face liftingu Almerę można było spotkać w wersji Magic, Motion oraz Emotion.

Oferta silnikowa Nissana Almery była skromna. Zaproponowano 5 silników benzynowych – 1.4 16V o mocy 75 i 87 KM, 1.6 16V o mocy 90 i 100 KM oraz motor 2.0 16V o mocy 143 KM. Dostępna była jedna jednostka wysokoprężna o pojemności 2.0 l o mocy 75 KM. Napęd na przednie koła był przenoszony za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.

Najkrócej mówiąc Nissan Almera N15 było udaną konstrukcją techniczną. Jeśli chodzi o stylistykę nadwozia, to zdania były podzielone. Niemniej jednak samochód do dziś cieszył się sporym zainteresowaniem użytkowników na rynku wtórnym. Almera konkurowała na rynku m.in. z Hondą Civic, Oplem Astrą, Citroenem Xsarą czy też VW Golfem.

Części Nissan Almera 1: