Części Kia Sportage

Kia Sportage II (2004–2010)

Kia Sportage IIZ drugą generacją Kia Sportage Koreańczycy weszli na rynek w 2005 roku, po wcześniejszej prezentacji auta na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2004 roku. Samochód miał być odpowiedzią na konkurencyjne modele Nissana X-Trail, Hyundaia Tucsona czy też Toyoty RAV4.

Za podstawę budowy Kia Sportage II posłużyła płyta podłogowa pochodząca z Hyundaia Elantry oraz podzespoły z modelu Hyundai Tucson. Stylistyka nowej generacji zmieniła się dość poważnie w porównaniu z poprzednią wersją auta i wzbudzała dość duże kontrowersje. Z przodu znalazły się charakterystyczne duże reflektory oraz dość spory grill, a po bokach muskularne błotniki. Z tyłu samochodu pojawiły się dwie końcówki układu wydechowego oraz chromowana listwa tablicy rejestracyjnej.

Po raz kolejny Kia Sportage nie zachwyciła swoim wnętrzem. W II-generacji auta zamontowano kiepskiej jakości fotele, pozbawione praktycznie bocznego trzymania, przez co podróżowanie tym samochodem szczególnie na dłuższych trasach mogło być męczące. Również materiały wykończeniowe oraz części w Kia Sportage II nie zachwycają swoją jakością oraz spasowaniem. Na plus zasługuje na pewno ergonomia wnętrza, w którym zegary są czytelne, a wszelkie przyciski i pokrętła są intuicyjne oraz funkcjonalne. To, co rozczarowuje to na pewno mała pojemność bagażnika, oferująca jedynie 332 l.

Producent zaoferował 6 wersji wyposażenia (Tour, Expedition, Expedition Plus, Freedom, Freedom Plus, Escape Brown Premium Limited). Samochód mógł zostać wyposażony m.in. w 6 poduszek powietrznych, ABS, TCS, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, komputer pokładowy, alufelgi czy też skórzaną tapicerkę.

W gamie silników benzynowych dedykowanych do Kia Sportage II znalazły się jednostki 2.0 R4 DOHC o mocy 142 KM oraz silnik 2.7 V6 o mocy 175 KM. Jednostki wysokoprężne do cała rodzina motorów 2.0 R4 CRDi o mocach 112, 140 oraz 150 KM. Napęd był przenoszony na przednią oś za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5- i 6-stopniowej przekładni manualnej.

Części Kia Sportage 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Kia Sportage

Kia Sportage IV (2015-2021)

Kia Sportage IVNajnowsza odsłona Kia Sportage IV miała miejsce w 2015 roku podczas frankfurckich targów motoryzacyjnych, natomiast produkcja auta rozpoczęła się już rok póżniej, a więc w 2016 roku. Za projekt stylistyczny nadwozia odpowiedzialny był po raz kolejny Peter Schreyer. Samochód koncernu Kia stał się jednym z najpopularniejszych crossover-ów na rynku europejskim, a Polsce znajdował się w ścisłej czołówce aut tej klasy.

Nowy Sportage IV po raz kolejny urósł. Zwiększono długość oraz rozstaw osi samochodu. Diametralnie zmieniła się także stylistyka nadwozia, charakteryzująca się teraz nowoczesną i dynamiczną linią. We wnętrzu pojawiła się większa przestrzeń dla pasażerów, a użyte materiały i części w Kia Sportage IV to już naprawdę dobra jakość wykonania. Producent wprowadził 5 pakietów wyposażenia (S, M, L, GT Line, XL). W standardzie oferowano m.in. 6 poduszek powietrznych, regulowane fotele przednie, system Isofix, ESC, TCS, HAC, ABS, EBD, system wspomagania hamowania, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, dwustrefową klimatyzację, centralny zamek z pilotem czy też niezłej klasy system audio.

Pod maską IV-generacji Sportage znalazły się jednostki benzynowe 1.6 R4 GDI oraz T-GDI o mocach odpowiednio 132 i 177 KM, a także silniki wysokoprężne 1.7 R4 CRDi o mocy 115 KM oraz jednostki 2.0 R4 CRDi o mocach 136 i 185 KM. Napęd jest przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej, 6-stopniowej przekładni automatycznej lub 7-biegowej skrzyni DCT.

Części Kia Sportage 4:

Kia Sportage

Kia Sportage to typowy przedstawiciel kompaktowych crossover-ów SUV (segment I), którego produkcję rozpoczęto w 1994 roku. Kia została zbudowana na płycie podłogowej pochodzącej od Mazdy Bongo. Koreański producent, jako pierwszy na świecie, zastosował w swoim samochodzie poduszki powietrzne, które chroniły kolana zarówno kierowcy, jak i pasażera. Kia Sportage, obok modelu Sorento, aspirowała do miana samochodu o właściwościach terenowych, jednak z czasem zrezygnowano z tych ambicji na rzecz komfortu i typowych cech auta rekreacyjnego.

Kia Sportage I (1993–2004)

Kia Sportage IPierwsza generacja modelu Sportage pojawiła się na rynku w 1993 roku jako mały SUV zbudowany na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Pierwszy raz w historii motoryzacji zastosowano w tym samochodzie poduszki powietrzne chroniące kolana pasażerów. Auto było dostępne jako 3-drzwiowe cabrio SUV oraz jako 5-drzwiowy SUV. Dostępna była również przedłużona wersja 5-drzwiowa pod nazwą Sportage Grand. Do Sportage I zapożyczono z innych modeli samochodów, głównie japońskich, jednostki napędowe, skrzynię biegów oraz dyferencjał.

Stylistycznie koreańska Kia wygląda dość masywnie. Dzięki sporemu prześwitowi oraz małym zwisom samochód jest w stanie sprawnie poruszać się po niezbyt wymagających bezdrożach. Konstrukcja Sportage I jest dość prosta, jednak ciekawe linie nadwozia mogą się podobać. Również we wnętrzu nie ma przysłowiowego szału. Kokpit jest utrzymany w prostej, szaro-czarnej tonacji, natomiast użyte materiały oraz części w Kia Sportage I nie powalają z nóg. Przeważają twarde, niskiej jakości plastiki, które, na domiar złego, są dość kiepsko spasowane. Słychać to szczególnie podczas jazdy. Wnętrza bronią wygodne i duże fotele, dzięki którym można komfortowo podróżować nawet na dłuższych dystansach.

Producent zaproponował silniki benzynowe 2.0 R4 DOHC o mocy 118 oraz 128 KM, a także jednostki wysokoprężne 2.0 R4 TD o mocy 83 KM. Tylny napęd jest obsługiwany przez 4-biegową skrzynię automatyczną lub 5-stopniową przekładnię manualną. Za odpowiednią dopłatą można było wyposażyć samochód w napęd na cztery koła.

W Polsce pierwsza generacja Kia Sportage nie cieszyła się zbyt dużą popularnością. Jej głównymi mankamentami były nieprecyzyjny układ kierowniczy oraz awaryjny napęd 4x4x.

Części Kia Sportage 1:

Kia Sportage III (2010-2015)

Kia Sportage IIITrzecia generacja Kia Sportage zadebiutowała w 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych zorganizowanych w Genewie. Za projekt stylistyczny nowego nadwozia odpowiedzialny był Peter Schreyer. Trzecia odsłona Sportage może się podobać. Zniknęły kanciaste i przesadziste kształty, a samochód otrzymał nowoczesne, opływowe i bardzo eleganckie nadwozie. Bryła auta została wydłużona o 9 cm oraz poszerzona o 1,5 cm. Całą konstrukcję obniżono o 6 cm, zmniejszając również prześwit o ponad 2 cm. Takie rozwiązania wskazują na to, że koreański producent zrezygnował z funkcji terenowej samochodu na rzecz bardziej rekreacyjnej jazdy. Kia Sportage III powstała na bazie płyty podłogowej pochodzącej od Hyundaia ix35.

Polepszył się wygląd oraz ergonomia wnętrza samochodu. Zastosowane materiały oraz części w Kia Sportage III były o wiele lepszej jakości niż to miało miejsce w poprzednich generacjach auta. Użyto różnego rodzaju plastików oraz miękkich w dotyku materiałów, przez co wnętrze samochodu stało się mniej spartańskie. Prędkościomierz znalazł się w oddzielnej tubie, co nadało desce rozdzielczej eleganckiego i jednocześnie sportowego charakteru. Pojawiły się bardzo wygodne fotele oraz dobrze wyglądająca trójramienna kierownica wykonana z przyjemnych w dotyku materiałów.

Producent zadbał również o niezłe wyposażenie swojego samochodu. Oferowano 6 pakietów wyposażenia, w których skład wychodziły m.in. system ESC i TCS, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlenia zakrętów czy też automatyczne wycieraczki z czujnikami deszczu. Oczywiście, samochód posiadał cały pakiet poduszek powietrznych wraz z kurtynami.

W gamie silników znalazły się jednostki benzynowe 1.6 R4 GDI o mocy 135 KM oraz 2.0 R4 GDI o mocy 166 KM. Dostępne jednostki wysokoprężne to silniki 1.7 CRDi o mocy 115 KM, a także motory 2.0 CRDi o mocy 136 oraz 184 KM. Współpracowały z nimi 5- i 6-biegowa skrzynia manualna oraz 6-stopniowa przekładnia automatyczna.

Kia Sportage III to samochód bezpieczny. W testach zderzeniowych Euro NCAP auto uzyskał maksymalny wynik pięciu gwiazdek.

Części Kia Sportage 3:

Kia Sportage V (od 2021)

Sportage to kompaktowy crossover SUV (segment I) i zarazem pierwszy taki model koreańskiej marki w tej klasie. Testy Kia Sportage V rozpoczęły się późnym latem 2020 roku w Korei Południowej. Ostatecznie premiera samochodu, w przypadku krótszego wariantu, odbyła się dwa miesiące po debiucie wydłużonej wersji, czyli we wrześniu 2021 roku.

Pod kątem wizualnym Kia Sportage piątej generacji różniła się od poprzednika. W opracowanym na rynek europejski krótszym wariancie auto zyskało zadartą ku górze linię okien, słupek C pozbawiony został okienka, a zwis tylny samochodu stał się krótszy i bardziej zaokrąglony.

Modyfikacjom poddano również pozostałe elementy nadwozia. Wyraźnemu zaakcentowaniu uległy nadkola i przetłoczenia nadwozia, a także pojawił się większy wlot powietrza z chromowanym wzorem Tygrysiego Nosa przy krawędzi maski. Zastosowano niecodzienne ukształtowanie reflektorów, które przybrały kształt rombu z nieregularnie wkomponowanymi pasami diod LED do jazdy dziennej w formie trójramiennych pasów. Z kolei z tyłu Kia Sportage 5 generacji otrzymała zachodzące na nadkola lampy, które połączono pasem świetlnym. Stylistyka Sportage V była inspirowana w głównej mierze modelem EV6.

Kia Sportage 5 to nie tylko jednostki benzynowe i wysokoprężne, ale również wersje zelektryfikowane typu mild hybrid, ale także samochody w pełni hybrydowe. Podstawowym wariantem w tym gronie jest klasyczna, spalinowo-elektryczna odmiana hybrydowa napędzana 1,6-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym i 60-konnym silnikiem elektrycznym, który łącznie zapewnia 230 KM mocy. Hybrydowa Kia Sportage 5-generacji napędzana jest hydrauliczną skrzynię automatyczną o 6 przełożeniach.

Topowym wariantem napędowym modelu Sportage stałe się 265-konny wariant hybrydowy typu plug-in, z mocniejszym spalinowo-elektrycznym układem napędowym wyposażonym w większą baterię o pojemności 13,6 kWh.