Części Kia Rio

Kia Rio II (2005–2011)

Kia Rio IIDruga generacja koreańskiego modelu Rio pojawiła się w 2005 roku z oznaczeniem fabrycznym JB. Prezentacja odbyła się w stolicy światowej motoryzacji, a więc w amerykańskim Detroit. Stylistycznie auto było ładne i zgrabne. Widać, że koreańscy projektanci dołożyli wszelkich starań, aby trafić w gusta europejskich odbiorców. Rio oferowano jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi.

We wnętrzu samochodu zrobiło się przestronniej. Dużo miejsca było szczególnie z przodu auta, natomiast na tylnej kanapie wysokie osoby mogły mieć niemały problem z ilością miejsca nad głową. Powodem była opadająca ku tyłowi linia dachu. Zastosowane materiały wykończeniowe oraz części Kia Rio 2 były poprawne. Nie zabrakło jednak twardych plastików, które psuły cały wygląd kokpitu. Cała kabina była prosta, przejrzysta i funkcjonalna. Mankamentem były twarde, słabo wyprofilowane fotele. Producent zaproponował 5 wersji wyposażenia Kia Rio (Family, Comfort, Comfort Plus, Optimum, Salsa – wersja limitowana). W standardowej wersji auta montowano m.in. dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, elektrycznie regulowane szyby przednie czy też dzieloną i składaną tylną kanapę.

Pod maską drugiej generacji Kia Rio znalazły się dwa silniki benzynowe R4 1.4 16V o mocy 97 KM oraz R4 1.6 16V o mocy 112 KM. W ofercie nie zabrakło również jednostki wysokoprężnej 1.5 CRDi o mocy 110 KM. Oferowano te same skrzynie biegów co w poprzedniej wersji samochodu.

Na rynku Kia Rio mierzyła się m.in. z Dacią Sandero, Mazdą 3, Renault Clio czy też VW Polo.

Części Kia Rio 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Kia Rio

Kia Rio IV (od 2017 r.)

Kia Rio IVCzwarta generacja Kia Rio o oznaczeniu fabrycznym YB pojawiła się po raz pierwszy w 2016 roku podczas paryskich targów samochodowych. Mimo tego, że za projekt stylistyczny odpowiedzialny był ponownie Peter Schreyer, to wygląd nowego Rio mógł niektórych rozczarować, szczególnie w zestawieniu z trzecią generacją. Samochód jest oferowany wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback.

Kia Rio nieco urosła. Koreański koncern zaproponował 7 wersji wyposażenia samochodu (M, L, XL, GT Line, EX, LX, S). W standardzie kierowca otrzymuje m.in. 6 poduszek powietrznych, system ABS, ESC, VSM, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, klimatyzację, centralny zamek czy też komputer pokładowy. Za dodatkowe ulepszenia trzeba, oczywiście, odpowiednio zapłacić.

Najnowsza Kia Rio jest napędzana wyłącznie silnikami benzynowymi 1.0 T-GDI o mocy 120 KM, 1.2 o mocy 84 KM oraz jednostką 1.4 R4 o mocy 100 KM. Z silnikami współpracują 4- i 6-biegowa przekładnia automatyczna, 5- i 6-stopniowa skrzynia manualna oraz 7-biegowa przekładnia DCT.

Kia Rio IV cieszy się w Polsce dość dużym zainteresowaniem wśród kierowców. Kia Rio, obok modelu Sportage oraz Ceed, to najchętniej kupowany samochód koreańskiej marki.

Części Kia Rio 4:

Kia Rio

Kia Rio to południowokoreańskie autko subkompaktowe zaliczane do segmentu B. Samochód trafił do produkcji w 2000 roku jako następca modelu Avella oraz Pride. Początkowo auto oferowano w wersji kombi, później do sprzedaży trafiła także wersja sedan oraz hatchback. Do dziś wyprodukowano blisko 4 mln egzemplarzy modelu Rio. W Polsce samochód nie odniósł jakiegoś spektakularnego sukcesu komercyjnego.

Kia Rio I (1999–2005)

Kia Rio IPierwsza generacja Kia Rio oficjalnie zadebiutowała w 1999 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Samochód sprzedawany był również pod nazwami Kia Pride oraz SAIPA Kia Rio. Auto weszło do produkcji w wersji kombi. Dopiero w 2002 roku wprowadzono 4-drzwiową wersję sedan. Rio nie wyróżniało się jakąś specjalnie innowacyjną stylistyką. Podobnie sytuacja przedstawiała się we wnętrzu auta. Użyte materiały oraz części Kia Rio nie powalały na kolana, jednak zapewniały dość wygodną i funkcjonalną podróż. W zależności od wersji samochód oferował m.in. system ABS, poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, klimatyzację czy też światła przeciwmgłowe.

Pod maską montowano głównie jednostki benzynowe o pojemności od 1.3 do 1.6 litra i mocy od 75 do 112 KM. W ofercie znalazła się także jednostka wysokoprężna R4 1.5 CRDi o mocy 110 KM. Napęd na przednią oś był przenoszony za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej przekładni manualnej.

Kia Rio I konkurowała na rynku m.in. z Dacią Logan, Fiatem Albea, Hondą City, Seatem Cordobą czy też Skodą Fabią.

Części Kia Rio 1:

Kia Rio III (2011–2017)

Kia Rio IIIKolejna generacja Kia Rio z oznaczeniem fabrycznym UB pojawiła się na rynku w 2011 roku podczas genewskich targów samochodowych. Projektem stylistycznym auta zajął się Peter Schreyer. Samochód mógł się podobać. Sylwetka Rio, szczególnie po face liftingu z 2014 roku, była naprawdę atrakcyjna i nowoczesna. Trzecia generacja Kii w niczym nie przypominała poprawnych, a więc nudnych modeli poprzednich generacji.

Kia Rio III stała się dłuższa, szersza oraz niższa w porównaniu z drugą generacją. Samochód zaoferowano w trzech wersjach nadwozia, jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Rio stało się nowoczesnym stylistycznie samochodem. Nadwozie charakteryzowało się mocno pochyloną przednią szybą, agresywnie wyglądającym przednim zderzakiem i ciekawie zaaranżowaną atrapą chłodnicy, tzw. grill „Tiger nose”. Rio obfitowało w innowacyjne i interesujące detale.

Kia Rio mierząca 404 cm długości była jednym z największych modeli w swojej klasie. Takie parametry zapewniały sporą ilość miejsca w kabinie samochodu. Użyte materiały wykończeniowe oraz części w Kia Rio 3 były naprawdę dobrej jakości i spasowane z wysoką dokładnością. Pozycja za kierownica była komfortowa, a deska rozdzielcza zapewniała czytelność i funkcjonalność. Bagażnik samochodu oferował maksymalną pojemność 900 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Producent zapewnił odbiorcom aż 12 wersji wyposażenia swojego auta. Już w podstawowej wersji kierowca otrzymywał m.in. 6 poduszek powietrznych, system ABS, ESC i VSM, elektrycznie regulowane szyby oraz lusterka, komputer pokładowy, centralny zamek, radio CD/MP3 czy też wielofunkcyjną kierownicę.

Kia Rio 3 była napędzana trzema silnikami benzynowymi R4 – 1.25 l o pojemności 85 KM, 1.4 o mocy 109 KM i silnikiem o pojemności 1.6 litra. W ofercie znalazły się również jednostki wysokoprężne 1.1 R3 CRDi o mocy 90 KM i 1.4 R4 CRDi o mocy 90 KM. Przedni napęd obsługiwała 4- i 6-stopniowa przekładnia automatyczna lub 6-biegowa skrzynia manualna.

Najmocniejszymi stronami Kia Rio 3 jest nadal nietuzinkowa i nowoczesna linia nadwozia, a także niska awaryjność całej konstrukcji. To jeden z najlepszych samochodów w swej klasie.

Części Kia Rio 3: