Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części do aut włoskich

Oryginalne części do samochodów włoskich

Włoskich marek motoryzacyjnych nie da się pomylić z żadną inną marką na świecie. Właściwie każdy producent z Półwyspu Apenińskiego ma grono swoich zagorzałych fanów. Włoskie samochody może nie są doskonałe, ale mają coś, czego brakuje wielu innym produkowanym pojazdom - duszę.

Największym wyróżnikiem włoskich samochodów jest stylistyka, nad którą od lat pracują najlepsze na świecie studia designerskie. W końcu Włosi to naród kochający piękno, szyk i styl. Podobnie jest z włoskimi autami, w których wnętrzu można poczuć się jak w ekskluzywnym garniturze skrojonym na miarę.

Oprócz zewnętrznej galanterii jest jeszcze serce maszyny, a w jego budowaniu Włosi osiągnęli mistrzostwo. Większość sportowych modeli z Półwyspu Apenińskiego odznacza się niebywałymi osiągami i właściwościami jezdnymi. Dla przykładu, Ferrari SF90 Stradale to w zasadzie rajdówka dopuszczona do ruchu ulicznego. Samochód napędza 4-litrowy silnik V8 i aż trzy jednostki elektryczne. Całkowita moc auta wynosi aż 1000 KM, moment obrotowy osiąga 980 Nm. SF90 Stradale rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 2,5 sekundy! Jednak włoskie samochody to nie tylko super sportowe auta pociski, ale także samochody luksusowe. Mówiąc o włoskim luksusie nie sposób nie wskazać na np. Maserati Quattroporte.

Oczywiście, oryginalne części do samochodów włoskich nie są tanie, jednak ten, kto może sobie pozwolić na jeden z hipersamochodów, na pewno zapewni swojej zabawce odpowiednie serwisowanie. Sklep iParts.pl zapewnia wszystkie niezbędne auto części do włoskich samochodów. Nieustannie poszerzamy naszą ofertę, włączając do niej najnowsze części i podzespoły renomowanych producentów.

Włoski rynek motoryzacyjny

Włoski przemysł motoryzacyjny narodził się jeszcze pod koniec lat 80. XIX wieku. Do dziś Włochy są jednym z najważniejszych producentów maszyn, samochodów oraz elektroniki na świecie. W przemyśle samochodowym produkuje się zarówno auta osobowe i sportowe (Fiat, Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, Maserati, Lamborghini), jak i ciężarowe i autobusy (Iveco). Główne centra projektowe i fabryki znajdują się na północy Półwyspu Apenińskiego, a więc w Turynie, Bolonii, Mediolanie i Genui, a także w Rzymie, Florencji i okolicach Neapolu. Włoska branża motoryzacyjna jest europejskim potentatem, jeśli chodzi o produkcję skuterów i motocykli.

Tylko w latach 90. XX wieku włoski przemysł motoryzacyjny zajmował 3. miejsce w Europie i 5. na świecie z roczną produkcją blisko 2 milionów samochodów. Jednak w 2011 roku produkcja spadła poniżej 800 000 egzemplarzy rocznie, plasując Włochy na 6. miejscu w Europie i 19. miejscu na świecie. Włochy pozostają obecnie jednym z najważniejszych graczy w dziedzinie projektowania i technologii samochodowej. Fiat prowadzi ogromne inwestycje poza Włochami, w tym m.in. posiada 100 proc. udziałów w amerykańskim koncernie samochodowym Chrysler. To właśnie marka Fiat, założona w Turynie w 1899 roku, stworzyła we Włoszech współczesny przemysł motoryzacyjny.

Nie ma co zaprzeczać. Włoskie auta sportowe ze stajni Ferrari czy Lamborghini to od lat jedne z najszybszych i najpiękniejszych samochodów na świecie. Co, jak co, ale Włosi potrafią projektować i budować oszałamiające samochody.

Samochody włoskie

Fiat

W Polsce kojarzy się między innymi ze słynnym Fiatem 126p, popularnie nazywanym „maluchem”, ale nie tylko. Równie popularny w Polsce był też model Panda. Fiat to jedna z najstarszych włoskich firm motoryzacyjnych, założona w 1899 roku działa bez przerwy do dziś. Od wielu innych marek samochodowych odróżnia ją sposób powstania, ponieważ ojcami-założycielami było kilka osób, niespokrewnionych ze sobą, które od razu stworzyły spółkę. Dokładnie 11 lipca 1899 roku założona zostaje firma o nazwie Fabbrica Italiana Automobili Torino, czyli Fiat, z inicjatywy m.in. hrabiego Roberto Biscaretti di Ruffia oraz porucznika kawalerii, Giovani Agnelli. Trzydziestu udziałowców wniosło kapitał 800 tys. lirów, co pozwoliło na ruszenie z produkcją.

Pierwszym modelem w historii był Fiat 4 HP, wyprodukowany w zaledwie 24 egzemplarzach. Pojazd mógł rozpędzić się do 35 km/h, paląc przy tym około 8 litrów na 100 kilometrów. W 1967 roku Fiat przejmuje spółki: Autobianchi, OM, CMSA oraz większości udziałowe w Magneti Marelli i Weber, a w 1969 roku staje się właścicielem marek Ferrari oraz Lancia. Kilka lat później powstaje spółka Fiat Auto, którą tworzyły Fiat, Lancia, Autobianchi, Abarth oraz Ferrari. W 1986 roku własnością Fiata staje się Alfa Romeo. Włoski koncern inwestuje również za granicą. Fiat posiada m.in. 100 proc. udziałów w amerykańskim Chryslerze. Obecnie Fiat wchodzi w skład utworzonego w 2021 roku konglomeratu Stellantis.

Najpopularniejsze modele Fiata to: Fiat Uno, Seicento Cinquecento, Fiat 500, Punto, Bravo, Brava, Stilo, Panda oraz, oczywiście, Fiat 125p i 126p.

Alfa Romeo

To między innymi za sprawą tej marki włoskie samochody zyskały niezbyt dobrą reputację wśród kierowców, otrzymując miano wyjątkowo awaryjnych. Oczywiście, nie wszystkie modele Alfy Romeo były udane i niektóre z nich potrafiły być naprawdę bardzo awaryjne. Jednak są również modele wyjątkowe zarówno pod względem stylistycznym, jak i mechanicznym.

Założona w 1910 roku firma nazywała się po prostu Alfa. Był to skrót od dłuższego rozwinięcia (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). W 1918 roku do nazwy został dodany drugi człon od nazwiska głównego inżyniera marki (Nicola Romeo). Logo Alfa Romeo zaprojektował w 1910 roku Romano Cattaneo, łącząc czerwony krzyż z flagi Mediolanu z herbem rodziny Visconti, przedstawiającego wojowniczego węża połykającego dziecko.

Pierwszy samochód włoskiej marki powstał w 1910 roku. Był to model 24 HP wyprodukowany w liczbie 300 egzemplarzach. Z kolei pierwszym prawdziwym sportowym autem Alfa Romeo był model 40-60 HP. Z powodu kłopotów finansowych w 1986 roku marka zostaje sprzedana Grupie Fiat. Rok wcześniej zaprezentowano Alfę 75, a w 1987 roku Alfę 164, która jest pierwszym modelem stworzonym pod auspicjami Fiata.

Pod koniec lat 90. XX wieku światło dzienne ujrzał m.in. model 156, zdobywca tytułu Car of the Year 1998 oraz Alfa 147 - Samochód Roku 2001. Do sprzedaży wprowadzony zostaje model MiTo, odradza się Gulietta, a w 2013 roku rozpoczyna się produkcja wcześniej modelu 4C. Najlepsze konstrukcje Alfy Romeo to bez wątpienia Gliulietta, Spider, model 164, 147, 159, Brera i GT.

Lancia

Taką markę warto znać i o niej pamiętać. Niestety, przechodzi ona powoli do historii. Lancia powstała w 1906 roku i zawsze zachwycała pojazdami o ciekawych kształtach, zapisując się nie tylko na kartach włoskiej motoryzacji, ale również jako doskonały samochód rajdowy. Obecnie jednak w produkcji marki pozostał jedynie model Ypsilon.

Pierwszym modelem Lancii była Alfa. Do 1930 roku modele tej marki oznaczano wyłącznie greckimi literami, w późniejszych czasach również imionami damskimi. Lancia Theta (1913 r.) była pierwszym samochodem na świecie wyposażonym w urządzenie elektryczne. Wśród innowacyjnych rozwiązań zastosowanych w samochodach przez Włochów można także wymienić m.in. samonośne nadwozie i niezależne zawieszenie przednich kół, a także zawieszenie silnika (model Astura - 1931 r.) oraz hydrauliczne hamulce (model Augusta z 1933 roku).

Samochody spod znaku Lancii od zawsze uchodziły za konstrukcje pełne elegancji, zmysłowej linii, ale również z ponadprzeciętnej awaryjności. Miłośnicy motoryzacji na pewno zapamiętają tą markę głównie z rajdów WRC, w których takie modele, jak Stratos, 037 czy Delta Integrale bezsprzecznie rządziły na trasach większości rozgrywanych wówczas rajdów.

Od 1969 roku Lancia jest częścią koncernu Fiat.

Iveco

Pojazd Iveco Daily jest produkowany od 1978 roku. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów dostawczych i zarazem flagowy pojazd włoskiej marki. Obecnie dostępna jest czwarta generacja tego modelu, które można skonfigurować na 8 tysięcy sposobów. Pojazdy Iveco Daily wykorzystują w niektórych państwach służby porządkowe. Do tej pory sprzedano ponad 2,5 miliona egzemplarzy tego modelu, a produkcja nadal trwa.

Iveco (Industrial Vehicles Corporation - Korporacja Samochodów Przemysłowych) to włoska marka produkująca samochody dostawcze, ciężarowe i autobusy. Założono ją w 1975 roku, łącząc 5 firm z 3 państw - Niemiec (Magirus Deutz), Włoch (Fiat Veicoli Industriali, OM, Lancia Veicoli Speciali) oraz Francji (Unic). Od 1980 roku Iveco należy do koncernu Fiat.

Model Daily wszedł na rynek w 1978 roku. W 1981 roku powstał model Turbo, a po nim Turbostar. Dzięki tym 3 modelom, Iveco osiągnęło ogromny sukces na rynku europejskim. W latach 90., aby zwiększyć konkurencyjność swoich produktów marka Iveco zdecydowała się wejść m.in. na rynek australijski i południowoamerykański. W 1999 roku, Iveco rozpoczęło współpracę z francuskim Renault, co doprowadziło do zbudowania modelu Irisbus.

Ważnym dla Iveco modelem był również Oprócz Daily EuroCargo, który wszedł do sprzedaży w 1991 roku, a od 2008 roku dostępna jest już 3. generacja tego modelu. Jest on sprzedawany w ponad dziewięćdziesięciu krajach, osiągając spore sukcesy w plebiscytach motoryzacyjnych. W 2008 roku również na rynek trafił samochód osobowo-terenowy Iveco Massif oraz bliźniaczy model Iveco Camagnola. Oba modele są produkowane przez hiszpańską firmę Santana Motor w Linares. Zarówno Massif, jak i Camagnola były dziełem stylistycznym słynnej pracowni designerskiej - Italdesign Giugiaro.

Chrysler

Ten amerykański producent samochodów osobowych, vanów, samochodów sportowych, SUV-ów i pickupów z siedzibą w Auburn Hills jest obecny na światowym rynku motoryzacyjnym od 1925 roku. Firmę założył Walter Chrysler. Obecnie Chrysler wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Stellantis.

W 1928 roku na rynek trafiła tańszą wersję Chryslera, znana pod nazwą Plymouth. Tuż po tym został wykupiony także Dodge. Wówczas to pierwszy raz, lecz nie ostatni w historii, Chrysler otarł się o bankructwo. Było to w 1979 roku. Na ratunek przybyły dotacje od amerykańskiego rządu, a jednak po 8 latach w miarę stabilnej koniunktury Chrysler kupił również markę Jeep.

W 1998 roku Chrysler'a wykupił Daimler, jednak współpraca obu koncernów trwała zaledwie 9 lat. Dobra passa skończyła się w 2009 roku, kiedy to bankructwo firmy potwierdził osobiście Barack Obama. Amerykańską markę tym razem postanowili ratować Włosi i po 5 latach negocjacji w 2014 roku ogłoszono powstanie spółki Fiat Chrysler Automobiles, którą zarejestrowano w Holandii, a siedzibę, ze względów podatkowych, ulokowano w Wielkiej Brytanii.

Chrysler miał w swej historii wiele wzlotów i upadków, nie zmienia to jednak faktu, że samochody tej marki to nadal bardzo popularne pojazdy, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Do najbardziej udanych modeli tej marki można zaliczyć m.in. model Crossfire, PT Cruiser, Pacifica, Sebring czy model 300.

Maserati

Ta marka włoskich samochodów sportowych powstała w 1914 roku z siedzibą w Bolonii, oferując bezkompromisową szybkość, dynamiczność oraz aspekty stylistyczne. Jeden z sześciu braci rodziny Maserati – Alfieri, zakłada na początku XX wieku warsztat w Bolonii o nazwie Officine Alfieri Maserati. Wkrótce dołącza do niego reszta braci z wyjątkiem jednego – Mario, który poszedł własną drogą artystyczną. Tak rozpoczęła się historia jednego z najbardziej uwielbianych, a przez niektórych znienawidzonych samochodów.

W 1958 roku zaprezentowany został pierwszy drogowy model Maserati - 3500 GT, a w 1963 roku pojawił się pierwszy czterodrzwiowy model - Quattroporte. Po kryzysie paliwowym, Maserati zostało kupione w 1975 roku przez De Tomaso, a w 1993 roku właścicielem Maserati stał się Fiat. Jednak już po 4 latach współpracy 50 proc. akcji firmy zostało odsprzedane Ferrari.

W 1998 roku na rynek trafia Maserati coupé 3200 GT z charakterystycznymi tylnymi światłami przypominającymi bumerang. Trzy lata później zaprezentowano Spyder GT z opracowanym wraz z Ferrari silnikiem V8 4.2 l o mocy 390 KM, a w 2004 roku światło dzienne ujrzał oparty na Ferrari Enzo model MC12.

Najbardziej udanym okresem dla Maserati były na pewno lata 50-te XX wieku, kiedy samochody tej marki startowały m.in. w prestiżowej Formule 1. W 1957 roku legendarny Juan Manuel Fangio za kierownicą Maserati zdobył indywidualne mistrzostwo świata, a marka triumfowała w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Najpopularniejszymi modelami Maserati są do dziś niedoścignione pod względem stylistycznym i technologicznym model Quattroporte, który doczekał się aż sześciu generacji, oraz zjawiskowe GranTurismo.

Abarth

Marka Abarth przerabia niewielkie i sympatyczne modele Fiata, tworząc z nich znacznie bardziej agresywniejsze, sportowe wersje. Pierwszym modelem, który trafił „na warsztat” Abartha po swojej reaktywacji w 2007 roku, był model Grande Punto. Powstało wówczas niewielkie, miejskie autko, jednak niejednego usportowionego hatchbacka mogło na prostej zostawić daleko w tyle.

Abarth został założony w 1949 roku przez włosko-austriackiego inżyniera Carlo Abarth'a. Symbolem marki stał się skorpion na tarczy herbowej, znak zodiaku twórcy firmy. Od początku swej działalności firma zajmowała się ulepszaniem seryjnych modeli, głównie Fiata. Jednak na warsztat Abartha trafiały również samochody Renault, Alfa Romeo i Simca. Modyfikacjom poddawano przede wszystkim silniki, aby mogły osiągać wyższą moc, np. przez zmianę elementów układu ssącego i wydechowego.

W 1971 roku Abarth oficjalnie staje się częścią koncernu Fiat. Rozpoczyna się era sukcesów rajdowych tej marki. Wspólne ich dzieło - Fiat Abarth 131 Rally zapewnił koncernowi czterokrotne rajdowe mistrzostwo świata w klasie producentów. Niestety, w połowie lat 80. Abarth zniknął z rynku, a jego nazwą Fiat opatrywał sportowe wersje swoich aut.

Spektakularna reaktywacja Abartha nastąpiła w 2007 roku. Od tego czasu skupia się głównie na udoskonalaniu wyczynowych wersji fabrycznych modeli Fiata.

Lamborghini

Żaden samochód na świecie nie przyprawia tak o szybsze bicie serca, jak Lamborghini. Ta włoska marka z siedzibą w Sant'Agata Bolognese, w pobliżu Bolognii. Została założona w 1948 roku przez Ferruccio Lamborghini, który dorobił się fortuny na produkcji traktorów. Sam pomysł budowania super samochodów narodził się dość spontanicznie i przypadkowo, a u jego podłoża leżał spór pomiędzy dwoma zagorzałymi antagonistami.

Największym rywalem Lamborghini był Enzo Ferrari. Pomysł stworzenia super samochodu zrodził się właśnie po kłótni Ferrucci'ego z Enzo. Lamborghini, jako osoba zamożna, jeździł autem z czarnym rumakiem na masce. Nie był jednak do końca z niego zadowolony i gdy zasugerował Enzo pewne zmiany, które jego zdaniem poprawiłyby ergonomię i osiągi samochodu, ten go wyśmiał. Aby udowodnić swoje racje, Lamborghini postanowił stworzyć swoją własną stajnię super samochodów. W ten sposób, w 1963 roku powstało Lamborghini 350 GTV z silnikiem V12, który wyraźnie przewyższał samochody z Modeny.

W 1966 roku powstała Miura, która zapewniła marce rozpoznawalność i uznanie na całym świecie, a w 1971 roku zaprezentowany został Countach, zaprojektowany przez Marcello Gandiniego z firmy Bertone. Jego następcą w 1990 zostało słynne Diablo, które produkowano przez ponad dziesięć lat. Później był model Murciélago (2001), Gallardo (2003), Reventon (2008-2009), Aventador (2011) czy Sesto Elemento (2012). Bez względu jednak na to, co wyjeżdża z fabryki z Bolonii, konkurencja nie może spać spokojnie.

W 1987 markę Lamborghini kupił Chrysler, siedem lat później indonezyjski Megatech, a od 1998 roku Lamborghini należy do koncernu Volkswagen.

Ferrari

Ferrari to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek super samochodów sportowych, zaliczana do wielkiej trójki hiper wozów obok Porsche i McLarena. Została założona przez kierowcę wyścigowego, Enzo Ferrari'ego w Maranello w 1946 roku. Logo firmy zostało zainspirowane emblematem z czarnym rumakiem stającym dęba takim, jaki miał na swoim samolocie Francesco Baracca, pilot myśliwca z I wojny światowej.

Już pierwszy zbudowany samochodu Ferrari, model 125S, zaznaczył swoją obecność w świecie motoryzacyjnym, odnosząc w 1947 roku swoje pierwsze zwycięstwo na torze wyścigowym podczas Gran Premio w Rzymie. Od 1950 roku marka wystawia swój zespół w wyścigach Formuły 1, co zresztą robi do dzisiaj, a za sterami bolidów Ferrari zasiadali m.in. Regazzoni, Lauda czy Schumacher.

Za wyjątkową stylistyką samochodów cywilnych marki Ferrari odpowiedzialni byli m.in. Pinninfarina, Scaglietti czy Bertone, a więc największe sławy motoryzacyjnego designu. Niestety, pod koniec lat 70., Ferrari zaczęło mieć kłopoty finansowe. Zakusy na Czarnego Konia z Maranello miał amerykański Ford, jednak Enzo stanowczo odmówił przedstawicielom Henry'ego Forda II, a połowę akcji firmy sprzedał Fiatowi.

Nie ma chyba modelu Ferrari, który nie wzbudzałby zachwytu i szaleńczej chęci przejechania się nim choć raz. Jedny7m tchem można wymienić: Testarossa, F50, F355, 550 Maranello, 456, Enzo, 360 Modena, 575M Maranello, F430, 612 Scaglietti, 599, 458 Italia, FF, LaFerrari, California, F12Berlinetta, 488 GTB, GTC4Lusso.

Model 250 GTO, którego Włosi wyprodukowali zaledwie 39 egzemplarzy, jest obecnie najdroższym samochodem świata. Oficjalnie, model z 1962 roku został sprzedany za cenę 38 mln dolarów. Nieoficjalnie mówi się, że cena była o ponad 20 mln dolarów wyższa.

Oferta części

  • Elektryka
  • Filtry
  • Zawieszenie i amortyzacja
  • Hamulce
  • Układ zasilania paliwem
  • Filtry
  • Układ chłodzenia
  • Klimatyzacja
  • Silnik
  • Napęd koła – przeguby
  • Sprzęgło
  • Układ kierowniczy
  • Nadwozie
  • Układ wydechowy
  • Paski napędowe
  • Zawieszenie / Wahacze / Łożyska kół
  • Układ zapłonowy
  • Oleje silnikowe
  • Ogrzewanie i wentylacja
  • Systemy komfortowe
  • System tworzenia mieszanki paliwowej

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze