Części Citroen C5

Citroen C5 II (2004–2008)

Citroen C5 IIC5 drugiej generacji pojawiła się na rynku motoryzacyjnym w 2007 roku. Premierę nowego Citroena poprzedziła prezentacja prototypowego modelu C-Airscape. C5, podobnie jak poprzednio, był oferowany jako 5-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Francuski koncern gruntownie przebudował nadwozie swojego samochodu, przez co stał się on o wiele bardziej atrakcyjny pod względem wizualnym w porównaniu z nijaką poprzednią generacją. Citroen C5 II zdobył w Irlandii tytuł Samochodu Roku 2009, natomiast w latach 2008-2009 plasował się na pierwszym miejscu w japońskim konkursie na najlepszy importowany samochód roku.

We wnętrzu Citroena, podobnie jak na zewnątrz, zrobiło się nowocześnie i stylowo. Zdecydowanie poprawił się komfort w kokpicie, głównie za sprawą wielofunkcyjnych foteli, a same materiały oraz zastosowane części w Citroen C5 II są naprawdę bardzo dobrej jakości oraz właściwie spasowane. Ten model francuskiego samochodu to jedno z tych aut, które posiadało kierownicę z nieruchomym panelem centralnym. Na wyposażenie C5 składały się m.in. system wspomagania ruszania na wzniesieniu, czujniki parkowania, radary przestrzeni parkingowej, zautomatyzowany hamulec postojowy, przeszklony, elektrycznie otwierany dach, dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja satelitarna czy też bardzo dobry system audio. Producent przygotował 4 podstawowe wersje wyposażenia (Attraction, Dynamique, Comfort, Exclusive).

Oferta silnikowa również przedstawiała się nad wyraz ciekawie. Jednostki benzynowe to m.in. silnik 1.8 o mocy 125 KM, 2.0 o mocy 140 KM, 1.6 THP o mocy 156 KM czy też 3.0 V6 o mocy 211 KM. Wśród jednostek wysokoprężnych można wyróżnić motory 1.6 HDI o mocy 109 KM, 2.0 HDI o mocach 136, 140 oraz 163 KM, 2.2 HDI Bi-Turbo o mocach 170 i 204 KM czy też silnik 3.0 V6 HDI Bi-Turbo o mocy 241 KM. Dostępne jednostki napędowe współpracowały z 5- i 6-biegową skrzynią manualną, 6-stopniową przekładnią automatyczną oraz 6-biegową skrzynią zautomatyzowaną.

Citroen C5 II to na pewno bardzo komfortowy samochód, dzięki zawieszeniu HydroActive 3+, a także bezpieczny. W testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskał maksymalny wynik pięciu gwiazdek.

Części Citroen 5 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Citroena C5

Citroen C5

Citroen C5 zaliczany jest do samochodów osobowych klasy średniej (segment D). Auto trafiło do produkcji w 2001 roku jako następca modelu Xantia. Po zaprzestaniu produkcji modelu C6, Citroen C5 stał się flagowym autem w ofercie francuskiego koncernu. Nazwa całej serii samochodów Citroena „C” wzięła się od kultowej już gamy aut „C”, którą Francuzi produkowali pod koniec lat 20. XX wieku. Dotychczas Citroen C5 sprzedał się na świecie w ilości ponad 1,5 mln egzemplarzy. Model C5 został zastąpiony w 2017 roku przez Citroena C5 Aircross.

Citroen C5 I (2000–2007)

Citroen C5 IPierwsza generacja Citroena C5 pojawiła się na rynku w 2001 roku jako odpowiedź na ofertę konkurencji, w postaci Forda Mondeo, Opla Vectry, VW Passata oraz Toyoty Avensis. Citroen był oferowany jako 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi.

Wygląd nowego Citroena nie wzbudził zbyt dużego zainteresowania, a wręcz został skrytykowany za nijaką stylistykę nadwozia. Bryła samochodu była poprawna, pozbawiona jakichś nadmiernych dodatków stylistycznych. Niestety, również we wnętrzu auta nie wiele się działo. Materiały oraz wykorzystane części w Citroen C5 I były poprawne i schludne. Zegary, konsolę środkową, fotele oraz panele boczne utrzymano w dość eleganckim stylu.

Producent w dostępnym wyposażeniu proponował kierowcy m.in. komputer pokładowy, nawigację satelitarną, elektrycznie sterowane szyby, lusterka oraz fotele, system ABS i ESP, wycieraczki z czujnikiem deszczu czy też dwustrefową klimatyzację.

Gama dostępnych silników prezentowała się dość okazale. Można było wybierać m.in. z jednostek benzynowych 1.8 o mocy 116 KM, 2.0 o mocy 136 KM, 3.0 V6 o mocy 207 oraz 235 KM. Dostępne jednostki wysokoprężne to silniki 2.0 HDI o mocy 90 i 110 KM, a także motor 2.2 HDI o mocy 133 KM. Napęd na przednią oś przenoszony był za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej oraz 4-stopniowej przekładni automatycznej.

Citroen C5 I oferowano w opcjach zawieszenia – HydroActive 3 oraz HydroActive 3+, która posiadała dodatkowy tryb Sport. Samochód francuskiego producenta do doskonałe połączenie komfortu za przystępną cenę.

W 2004 roku Citroen C5 I przeszedł gruntowny face lifting pod względem wyglądu nadwozia oraz wnętrza. Zmodyfikowany nijaki dotąd pas przedni oraz tylny samochodu. Zmieniono reflektory, lampy oraz zderzaki. Wprowadzono bogatsze wyposażenie oraz zmodernizowano gamę jednostek napędowych. Sztandarowy silnik benzynowy 2.0 16V uzyskał więcej mocy oraz większy moment obrotowy, natomiast jednostki wysokoprężne zastąpiono nowymi szesnastozaworowymi silnikami 1.6 HDI oraz 2.0 HDI.

Części Citroen 5 1:

Citroen C5 III (2007–2017)

Citroen C5 III to samochód osobowy klasy średniej, który zadebiutował na rynku w 2007 roku. Trzecia generacja modelu produkowana była w latach 2008-2017, a premierę auta poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape.

Citroen C5 3 stał się nie tylko większy w stosunku do poprzednich generacji, ale prawdę powiedziawszy został chyba zdecydowanie przeprojektowany. Odpowiedzialny był za to Domagoj Djukec. Citroen C5 trzeciej generacji to już nie liftback, lecz pełnokrwisty sedan, który dostępny był również w wersji kombi. Samochód zbudowano na płycie podłogowej PSA PF3 Platform, którą współdzielił także m.in. Peugeot 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu C5 III, a jego następcą stał się Citroen C5 Aircross.

W zależności od wersji Citroen C5 3 generacji mógł posiadać zawieszenie wielowahaczowe (z przodu trójkątne wahacze poprzeczne, z tyłu zawieszenie wielowahaczowe oraz system zmiennej amortyzacji AMVAR), które standardowo oferowano z silnikami V6. Tego typu system zawieszenia gwarantował dobre właściwości jezdne przy stosunkowo wysokim komforcie resorowania. Citroen C5 III mógł również posiadać zawieszenie hydropneumatyczne HYDRACTIVE III+ (stosowane w Citroenie C6).

W lutym 2014 roku pojawił się na rynku Citroen C5 CrossTourer. Była to tzw. wersja „uterenowiona” modelu C5. Samochód oferowany był wyłącznie w wersji kombi. Charakteryzował się podniesionym zawieszeniem (opcjonalnie aktywnym Hydractive III+) oraz nieco bardziej agresywną stylistyką nadwozia. Co ciekawe, w samochodzie nie zastosowano jednak napędu na wszystkie koła.

Części Citroen 5 3: