Części BMW X5

BMW X5 E70 (2006–2013)

BMW X5 E70Następcą linii E53 został model BMW X5 z oznaczeniem kodowym E70. Samochód zadebiutował na rynku w 2006 roku i był produkowany głównie z myślą o rynku amerykańskim oraz europejskim. Charakterystyka samochodu praktycznie się nie zmieniła. Był to nadal duży, elegancki i zarazem agresywnie wyglądający SUV. Powiększone zostały jedynie przednie oraz tylne lampy, a także grill auta. Jednak nie dajmy się zwieść. Pod karoserią modelu E70 znajduje się zupełnie nowa konstrukcja, zapożyczona z bliźniaczej wersji X6.

Wnętrze X5 przeszło gruntowną metamorfozę. Użyte materiały wykończeniowe, podzespoły oraz części w BMW X5 E70 to najwyższa jakość wykonania, a sposobu ich idealnego spasowania mogą się uczyć od niemieckiego koncernu największe światowej marki samochodowe. Nie brakowało we wnętrzu X5 smaczków wykończeniowych w postaci szlachetnego drewna czy aluminium. Sama lista wyposażenia robi wrażenie, a niektórych pozycji nie znajdziemy nawet w większości rasowych limuzyn. Wystarczy wspomnieć m.in. o czterostrefowej klimatyzacji, systemach Night Vision, iDrive czy Head-Up Display, dziesięciu poduszkach powietrznych, asystencie świateł mijania i drogowych, podgrzewanej i regulowanej kierownicy, regulowanym zawieszeniu czy też jednym z najlepszych systemów multimedialnych.

W gamie silnikowej znalazły się jednostki zarówno sześcio-, jak i ośmiocylindrowe. Najmocniejszą wersją R6 była jednostka 3-litrowa generująca 306 KM. W silnikach V8 rządził motor 4.4 o mocy 407 KM. Początkowo samochód oferowano z 6-biegowym automatem. Po face liftingu w 2010 roku auto przenosiło napęd za pomocą 8-stopniowej przekładni automatycznej.

Części BMW X5 E70:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli BMW X5

BMW X5 G05 (od 2018 roku)

BMW X5 G05Najnowsza odsłona kultowej już X5 pojawiła się na rynku w 2018 roku, nosząc kod fabryczny G05. Nowa generacja X5 to jeden z sześciu nowych modeli wypuszczonych przez koncern BMW w ciągu 12 miesięcy. Nowa X5 stała niższa i lżejsza, a jednocześnie większa. Zamontowano innowacyjne, podłużne reflektory tylne, mniejsze reflektory z przodu oraz ogromny, podwójny grill. Samochód zbudowano na płycie podłogowej BMW Cluster Architecture, którą użyto również w serii 7 VI-generacji oraz w serii 5 VII-generacji.

BMW X5 G05 osadzono na adaptacyjnym zawieszeniu, które można zamówić z napędem na cztery koła oraz jako regulowane zawieszenie pneumatyczne. Silniki benzynowe X5 zostały wyposażone w filtry cząstek stałych, natomiast jednostki wysokoprężne otrzymały wtrysk AdBlue, minimalizujący emisję tlenku azotu.

Niemiecki producent zaoferował w standardzie wyposażenie X5 m.in. w reflektory LED, elektroniczne regulowane amortyzatory, sterowane i podgrzewane fotele sportowe czy też dwa 12-calowe wyświetlacze obsługujące tablicę rozdzielczą oraz system iDrive. Dostępne są również reflektory laserowe, panoramiczny dach ze wzorami LED czy też pakiet Microsoft Office 365 oraz Skype z aktualizacjami bezprzewodowymi.

Części BMW X5 G05:

BMW X5

BMW X5 to średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) zaliczany do sportowo-użytkowych samochodów. Jego produkcja rozpoczęła się w 1999 roku w Stanach Zjednoczonych, natomiast europejska premiera miała miejsce rok póżniej. Model X5 to pierwszy tak duży samochód niemieckiej marki w tej klasie. Sam koncern BMW określił to auto jako pojazd typu SAV (Sport Activity Vehicle). Bez wątpienia BMW X5 odniosło bardzo duży sukces rynkowy. Dotychczas sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy tego modelu różnych generacji. W 2018 roku pojawiła się już czwarta wersja BMW X5.

BMW X5 E53 (1999–2006)

BMW X5 E53BMW X5 pierwszej generacji zostało oznaczone kodem fabrycznym E53. Samochód produkowany od 1999 roku był technologicznie spokrewniony z brytyjskimi modelami Land Rovera. Pod względem stylistycznym X5 nawiązywała do BMW serii 5. Wysoka i agresywna sylwetka auta bardzo spodobała się większości odbiorcom. Projektantem nowego dziecka koncernu BMW został Chris Bangle.

BMW X5 E53 to połączenie dobrych właściwości terenowych z zadziorną stylistyką oraz luksusowym wnętrzem. Duże gabaryty samochodu zapewniały komfortowe warunki podróżowania. Użyte materiały wykończeniowe oraz części w BMW X5 E53 były dobrej jakości i głównie wzorowane na modelach BMW serii 5. Niemiecki producent oferował dość bogate wyposażenie, w postaci np. skórzanej tapicerki, dwustrefowej klimatyzacji, pełnej elektryki szyb, szyberdachu, alufelg, podgrzewanych siedzeń, 8 poduszek powietrznych, ABS-u czy też nawigacji satelitarnej.

W gamie dostępnych silników znalazło się 5 jednostek benzynowych o pojemności od 3.0 do 4.8 l, głównie V8, generujących moc od 231 do 360 KM, a także silniki wysokoprężne 2.9 Turbo o mocy 184 KM oraz 3.0 Turbo o mocy 218 KM. Napęd na dwie osie był przekazywany za pomocą 5-biegowej skrzyni automatycznej oraz 5- i 6-stopniowej przekładni manualnej.

BMW X5 posiadało napęd na cztery koła, jednak aż 62 proc. momentu obrotowego było kierowane na tylne koła. Bezpośrednimi konkurentami rynkowymi X5 były: Mercedes ML, Lexus RX, Porsche Cayenne, VW Touareg oraz Volvi XC90.

Części BMW X5 E53:

BMW X5 F15 (2013–2018)

BMW X5 F15Kolejna generacja BMW X5 pojawiła się na rynku w 2013 roku pod oznaczeniem fabrycznym F15. Samochód odziedziczył płytę podłogową z poprzedniej generacji, a więc nie zmienił się rozstaw osi. Zwiększyła się za to wysokość, długość oraz szerokość X5.

Tym razem w gamie silnikowej znalazły się zarówno sześcio- i ośmiocylindrowe jednostki, jak i mniejsze czterocylindrowce. Są to silniki, w zależności od modelu, o pojemności od 2.0 do 4.4 l. Najmocniejsza wersja w modelu X5 M to silnik V8 4.4 l o mocy 575 KM i momencie obrotowym 750 Nm. Samochód rozpędza się do setki w zaledwie 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. W BMW X5 F15 wykorzystano 8-biegową skrzynię automatyczną.

Z BMW X5 III-generacji mogą bezpośrednio konkurować jedynie Audi Q7 oraz Mercedes ML.

Części BMW X5 F15: