Części Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta (1954–1965)

Alfa Romeo Giulietta IPierwsza Giulietta pojawiła się na rynku w 1954 roku jako rodzinny samochód osobowy (segment B) serii 750 oraz 101. Producent oferował kilka wersji nadwoziowych samochodu: sedan, coupe oraz kabriolet. Niektóre wersje były produkowane jedynie w małych seriach przez włoską firmę designerską Zagato.

Pierwsza na rynek trafiła wersja coupe autorstwa firmy Bertone, nazwana Giulietta Sprint. W 1955 roku pojawiła się wersja sedan o nazwie Berlina, natomiast w drugiej połowie tego samego roku na drogi wyjechała odmiana kabriolet, jako Giulietta Spider, przygotowana przez firmę Pininfarina, która stała się kultowym modelem tej marki i niezwykle cenionym oldtimerem wśród dzisiejszych kolekcjonerów.

W wersji coupe Giulietta Sprint montowano przede wszystkim silnik R4 1.3 l DOHC o mocy 80 KM, który posiadał dwugardzielowy gażnik Webera. Tylny napęd samochodu był obsługiwany przez 4-biegową skrzynię biegów. Alfa osiągała maksymalną prędkość 161 km/h, a jej całkowita masa własna wynosiła 857 kg. Produkcję pierwszej Giulietty zakończono w 1965 roku.

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Alfy Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta (2010.04-2020.12)

Alfa Romeo GiuliettaProdukcję Alfy Romeo Giulietta rozpoczęto w 2010 roku, jako następcy znanego i cenionego modelu 147. Za piękną linię nadwozia Alfy odpowiedzialny był Lorenzo Ramaciotti. Pierwotnie samochód miał otrzymać nazwę „149”, a później przymierzano się do nazwy „Milano”. Ostatecznie nową Alfę Romeo ochrzczono imieniem „Giulietta”, co było nawiązaniem do słynnej serii Giulietta produkowanej w latach 50. i 60., oraz modelu Giulietta Nuova z przełomu lat 70-80. XX wieku.

Alfa Romeo Giulietta została zbudowana na nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej C-Evo pochodzącej od Fiata Bravo. Samochód pod względem stylistycznym nawiązywał do modelu 8C Competizione. Był sprzedawany wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Wbrew pozorom, Alfa, jak na swoją klasę, była samochodem o pokaźnych gabarytach (dł. 4,35 m, szer. 1,80 m, wys. 1,46 m), którymi górowała nad swoimi naturalnymi konkurentami rynkowymi – Audi A3 oraz BMW serii 1. Większa bryła auta zapewniała jednocześnie sporo miejsca w środku. Problem mogli mieć jedynie wysocy pasażerowie zajmujący tylną kanapę z powodu niewystarczającego miejsca nad głową.

Wnętrze samochodu również mogło się podobać. Zastosowane przez producenta materiały wykończeniowe oraz części w Alfa Romeo Giulietta były niezłej jakości i odpowiednio spasowane. Zaproponowano 8 wersji wyposażenia samochodu (Exclusive, Distinctive, Giulietta, Impression, Progression, Super, Quadrifoglio Verde, Veloce). W zależności od wersji, w samochodzie montowano m.in. 6 poduszek powietrznych, system VDC oraz Alfa DNA, elektrycznie sterowane szyby, komputer pokładowy, system BAS, radio CD/MP3, klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, system Start&Stop, światła przeciwmgielne, czujniki parkowania, czujniki deszczu, elektroniczny mechanizm różnicowy Q2 o wiele innych udogodnień.

Alfa Romeo Giulietta dysponowała dynamicznymi silnikami benzynowymi – 1.4 TB o mocy 120 KM, 1.4 TB MultiAir o mocy150 i 170 KM, a także silnikiem 1.8 Tbi o mocy 240 KM. W palecie jednostek wysokoprężnych znalazły się motory 1.6 JTDM o mocy 105 i 120 KM, a także silniki 2.0 JTDM o mocy 140 i 170 KM. Napęd na przód Alfy był przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej przekładni automatycznej TCT.

W 2013 oraz 2016 roku Alfa Romeo Giulietta została poddana modyfikacjom. Zmianom uległy m.in. atrapa chłodnicy, światła przeciwmgłowe czy też deska rozdzielcza, kierownica oraz fotele. Alfa to samochód bezpieczny. W testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymała najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. O bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i pasażerów dba m.in. pakiet 6 poduszek powietrznych, łamana kolumna kierownicy, system aktywnych poduszek czy też trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Mocna strony Alfy Romeo Giulietta to na pewno jedyna w swoim rodzaju stylistyka nadwozia oraz doskonały układ jezdny. Na minus trzeba zapisać kiepską widoczność z kokpitu auta oraz niską jakość niektórych elementów wykończeniowych.

Części Alfa Romeo Giulietta:

Alfa Romeo Giulietta

Włoska marka Alfa Romeo to od lat synonim stylistycznego piękna motoryzacyjnego, które uchodzi za niedościgniony wzór do naśladowania i spędza sen z powiek wielu współczesnym projektantom samochodowym. Alfa Romeo Giulietta to auto zaliczane do niższej klasy średniej (segment C+) i klasyfikowane jest w prestiżowej grupie premium. Początkowo samochód był produkowany przez włoską markę Alfa Romeo. Od 2010 roku Alfa Romeo Giulietta była dziełem włosko-amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego FCA.

Alfa Romeo Giulietta (1977–1985)

Alfa Romeo Giulietta IIW latach 70. XX wieku Włosi postanowili reaktywować tak udany model z poprzedniej dekady, który stał się symbolem włoskiego La Dolce Vita lat 50. Kolejna odsłona Alfy Romeo Giulietta trafiła więc do produkcji w listopadzie 1977 roku. Cała konstrukcja samochodu została oparta na podwoziu Alfetty. Samochód był sprzedawany wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan.

W początkowej fazie produkcji Alfy oferowano dwa silniki benzynowe 1.3 o mocy 95 KM oraz 1.6 o mocy 109 KM. W 1979 roku wprowadzono jednostkę 1.8 l o mocy 122 KM, a także motor 2.0 o mocy 130 KM dla wersji Super Giulietta. Dostępny był również Turbodiesel o pojemności 2.0 l i mocy 82 KM. Tylny napęd Alfy Romeo był obsługiwany przez 5-biegową skrzynie manualną.

Alfa Romeo Giulietta przeszła dwa face liftingi w 1981 oraz 1983 roku, w czasie których modyfikacjom poddano zarówno nadwozie, jak i wnętrze samochodu. Zmieniono też układ hamulcowy oraz kolektory dolotowe silnika. Produkcję Alfy Romeo Giulietta zakończono w 1985 roku. Łącznie powstało 380 tys. egzemplarzy tego samochodu, a następcą Giulietty został model Alfa Romeo 75. Jednak to nie koniec motoryzacyjnej historii Giulietty. Powróciła ona w nowej stylistyce w 2010 roku.

Części Alfa Romeo Giulietta: