Wybierz typ samochodu marki Mercedes-benz KLASA M (W163)
Części samochodowe do Mercedesa W163
Mercedes-Benz klasy M to średniej wielkości luksusowy SUV, zaliczany do segmentu I, grupy premium. Samochód był produkowany w latach 1997-2014 i stał się jednym z najpopularniejszych samochodów Mercedesa w tej klasie. Łącznie Mercedesa klasy M sprzedano w ilości blisko 500 tys. egzemplarzy. Klasę M umieszcza się zazwyczaj pomiędzy mniejszym modelem GLK a większą klasą GL. Mercedes-Benz klasy M odniósł spory sukces nie tylko w Europie, ale również w Stanach Zjednoczonych, gdzie w 1998 roku zajął pierwsze miejsce w plebiscycie North American Truck of the Year. W 2015 roku, równocześnie z face liftingiem trzeciej generacji Mercedesa, zmieniono oznaczenia SUV-ów niemieckiego producenta, które od tej pory nosiły nazewnictwo GLE.
Mercedes-Benz klasy M z kodem fabrycznym W163 to pierwsza generacja tego modelu, którą zaprezentowano podczas frankfurckiego salonu samochodowego w 1997 roku. Model W163 był produkowany do 2005 roku, a jego głównymi projektantami byli Bruno Sacco oraz Peter Pfeiffer. W 2001 roku Mercedes został poddany gruntownej modernizacji, a już rok później wprowadzono do oferty nową benzynową jednostkę napędową o pojemności 3,7 l, jednak oznaczoną ją jako 350.
Mercedes-Benz klasy M pierwszej generacji posiadał stały napęd na 4 koła (4Matic) z centralnym dyferencjałem. Moment obrotowy mógł być przekazywany za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej lub 5-stopniowej przekładni automatycznej. Mocną stroną tego samochodu były na pewno silniki benzynowe R4, V6 i V8 o pojemności od 2,3 l do 5,4 l. Jedyną skazą w tym zestawieniu była jednostka bazowa 2,3 l, która, obiektywnie rzecz biorąc, była za słaba na tak duży i ciężki samochód. Z tego też powodu pojawiały się podczas jej użytkowania równe problemy, jak np. rozciągający się łańcuch rozrządu, zapychający się system rozcieńczania spalin czy też usterki cewek i przewodów zapłonowych. Duże problemy pojawiały się również w przypadku silników wysokoprężnych (R5 2,7, V8 4,0). Szczególnie ryzykowna była jednostka 4,0 l, której występowały problemy z przepływomierzem oraz turbosprężarką. Również współpracująca z tym silnikiem przekładnia automatyczna nie wytrzymywała przeciążeń wynikających ze zbyt dużego momentu obrotowego.
Mercedes-Benz M W163 był na pewno prekursorem luksusowych SUV-ów na rynku europejskim. To samochód pojemny i komfortowy, który dzięki większości jednostek napędowych zapewniał niezłe osiągi. Nie jest to jednak samochód tani w eksploatacji. Za same części zamienne trzeba odpowiednio zapłacić, nawet po upływie tylu lat od debiutu klasy M.
Zalety:
- komfort jazdy
- dobra trakcja
- stosunkowo niskie spalanie
- dobre wyciszenie kabiny
- bardzo dobre silniki benzynowe
- bogate wyposażenie
Wady:
- wysokie koszty utrzymania
- awaryjne silniki Diesla
- problemy z przednim zawieszeniem
- zapychający się katalizator
- korozja nadwozia
- problemy z automatyczną przekładnią
Inne modele Mercedesa Klasy M
- Części do Mercedes KLASA M (W164) (2005.02-2012.12)
- Części do Mercedes KLASA M (W166) (2011.06-2015.12)
Legenda
Typ pojazdu | Kod silnika | Rodzaj paliwa |
Rok produkcji | Pojemność silnika [ccm] |
Moc silnika [kW] |
Moc silnika [KM] |
---|---|---|---|---|---|---|
ML 230 (163.136) | M 111.977 | benzyna | 1998.02 - 2005.06 | 2295 | 110 | 150 |
ML 270 CDI (163.113) | OM 612.963 | olej napędowy | 1999.12 - 2005.06 | 2685 | 120 | 163 |
ML 320 (163.154) | M 112.942 | benzyna | 1998.02 - 2002.08 | 3199 | 160 | 218 |
ML 350 | M 112.970 | benzyna | 2003.02 - 2005.06 | 3724 | 173 | 235 |
ML 350 (163.157) | M 112.970 | benzyna | 2002.08 - 2005.06 | 3724 | 180 | 245 |
ML 400 CDI (163.128) | OM 628.963 | olej napędowy | 2001.09 - 2005.06 | 3996 | 184 | 250 |
ML 430 (163.172) | M 113.942 | benzyna | 1998.02 - 2005.06 | 4266 | 200 | 272 |
ML 500 (163.175) | M 113.964, M 113.965 | benzyna | 2001.09 - 2005.06 | 4966 | 215 | 292 |
ML 55 AMG (163.174) | M 113.981 | benzyna | 2000.02 - 2005.06 | 5439 | 255 | 347 |