Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Mercedes-benz KLASA E

Części zamienne do Mercedesa Klasy E

Mercedes to prawdopodobnie najlepiej rozpoznawalna marka motoryzacyjna na świecie, a produkowana przez nią klasa E to jej sztandarowa seria samochodów należących do tzw. średniej klasy wyższej, czyli autosegmentu E. Mercedesy klasy E śmiało można uznać za najpopularniejsze limuzyny, jakie kiedykolwiek pojawiły się na światowym rynku motoryzacyjnym i jednocześnie za największy sukces komercyjny tego niemieckiego koncernu. Szacuje się, że łącznie samochodów z serii E sprzedano ponad 14 mln. Jeśli weźmiemy pod uwagę również modele wyprodukowane zanim jeszcze Mercedes wprowadził oficjalnie nową nazwę serii, a więc powstałe przed 1993 rokiem, liczba sprzedanych aut wzrośnie zdecydowanie. W rzeczywistości bowiem początki linii samochodów znanych obecnie jako klasa E sięgają roku 1947.

Mercedesy klasy E od zawsze wyznaczały trend i definiowały, czym jest i jaka powinna być limuzyna należąca do segmentu E. Auta te z czasem stały się wzorcem elegancji, komfortu i oznaką statusu ich posiadaczy. Mercedes klasy E to najlepszy symbol niemieckiej motoryzacji, a także przykład do naśladowania dla wszystkich pozostałych światowych marek motoryzacyjnych.

Mercedes W124 (1984 - 1997)

Mercedes klasy E W124 to bezpośredni następca modelu W123 produkowanego od 1975 do 1986 roku. Kod fabryczny W124 nie był oficjalną nazwą modelu znanego raczej pod nazwą serii (200-500). Tak było od pierwszych dni produkcji w 1984 roku, aż do przełomu lat 1993/94, kiedy to serie 200-500 zmieniły nazwę na klasę E. Pierwsza oficjalna generacja Mercedesa klasy E to w rzeczywistości zmodernizowany model W124. Modernizacja ta była w zasadzie wyłącznie kosmetyczną zmianą wyglądu lamp, reflektorów i kierunkowskazów. Dużo ważniejsza okazała się właśnie zamiana nazewnictwa i przemianowanie modelu W124 na klasę E. Zmiana ta miała na celu uporządkowanie podziału poszczególnych modeli i ułatwienie ich rozróżnienia. Zgodnie z nowym podziałem, Mercedes klasy E miał być modelem nieco mniejszym niż Mercedes klasy S, ale większym niż modele klasy C.

Biorąc pod uwagę całość produkcji Mercedesa W124, oferowanego w ramach serii 200-500 oraz klasy E, był to najpopularniejszy model w historii niemieckiej marki. W sumie powstało ponad 2,5 mln egzemplarzy w bardzo wielu wersjach silnikowych i nadwoziowych.

Mercedes W210 (1995-2003)

Mercedes klasy E W210 to druga generacja klasy E produkowana od 1995 roku do roku 2003. Model ten był nieco większy i szerszy od swojego poprzednika, a mimo to posiadał zadziwiająco niski jak na owe czasy współczynnik oporu aerodynamicznego równy 0,27. Stało się to możliwe między innymi dzięki zastosowaniu jeszcze w fazie projektowej aż 30 innowacji technologicznych. Niestety nie obyło się też bez problemów. Mercedes klasy E W210 zyskał sobie wśród kierowców i mechaników reputację samochodu podatnego na korozję. Dotyczyło to zarówno karoserii, jak i metalowych przewodów chłodnicy. Mimo tego model ten wyprodukowano łącznie w liczbie ponad 1,5 mln egzemplarzy, z czego aż 1,3 mln powstało w wersji nadwoziowej sedan. Auto dostępne było w trzech liniach stylistycznych: Classic, Elegance i Avantgarde.

Mercedes W211 (2002-2009)

Mercedes klasy E W211, czyli trzecia generacja klasy E, zaczął być produkowany w roku 2002 i powstawał aż do roku 2009. Pod względem stylistycznym jest to samochód bardzo zbliżony do Mercedesa W210. Zachował elegancką i opływową linię luksusowej limuzyny i charakterystyczny przód z dużymi, podwójnymi, okrągłymi reflektorami. Właśnie ze względu na te okrągłe reflektory jego poprzednik, a później i on sam, nazywany był przez kierowców „okularnikiem”.

Dużą zaletą Mercedesa klasy E W211 był fakt, iż konstruktorzy zastosowali w nim wiele rozwiązań zapożyczonych z bardziej luksusowej klasy S. Dotyczy to zarówno systemów bezpieczeństwa, jak i nowinek technologicznych. Dzięki takiemu rozwiązaniu Mercedes E211 stał się naprawdę komfortową limuzyną i jednym z najchętniej kupowanych samochodów klasy E.

Mercedes W212 (2009-2016)

Mercedes klasy E W212 – czwarta generacja klasy E – to już na pierwszy rzut oka stylistyczny powrót do klasyki i darzonego ogromnym sentymentem modelu W124. Projektanci zrezygnowali z okrągłych reflektorów stosowanych w dwóch poprzednich generacjach, na rzecz klasycznych, lecz nieco zaostrzonych lamp. Grill utrzymano w podobnej stylistyce. Mimo estetycznego powrotu do przeszłości, pod względem technologicznym był to najbardziej zaawansowany model w historii marki. Do sprzedaży trafił w roku 2009 i produkowano go przez kolejnych 7 – a model cabrio przez 8 – lat. W roku 2011 Mercedes zaprezentował nową, odświeżoną wersję modelu W212. Face lifting obejmował szereg usprawnień w obszarze kabiny, zmianę świateł oraz nową maskownicę. Jej wygląd stał się zapowiedzią trendu kontynuowanego przez wszystkie kolejne serie Mercedesa.

Mercedes W213 (od 2016)

Mercedes klasy E W213 to najnowsza, piąta generacja tego kultowego już modelu. Samochód trafił do sprzedaży w 2016 roku, jednak zanim to nastąpiło, konstruktorzy Mercedesa przygotowali aż 1200 prototypów, które testowane były w najcięższych warunkach pogodowych na całym świecie. Pracę nad tym modelem prowadziło ponad 1200 inżynierów przez ponad 48 miesięcy. W efekcie otrzymaliśmy auto stylistycznie bardzo zbliżone do modelu klasy S, sprawdzone gruntownie pod kątem pracy w każdych warunkach klimatycznych i przygotowane na wieloletnią, bezawaryjną eksploatację. Warto przy tym zauważyć, że dzięki niezwykle innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym eksploatacja ta przebiega przy dużym udziale komputera i sterowanych przez niego systemów wspomagania.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze