Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": 5
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Ford MONDEO III Turnier (BWY) (2000.10 - 2007.03)

Części samochodowe do Ford Mondeo 3 Turnier BWY

Ford Mondeo to samochód osobowy zaliczany do aut klasy średniej (segment D), produkowany przez amerykański koncern od 1993 roku. Model Mondeo zastąpił na rynku wysłużonego już Forda Sierrę. Jego nazwa pochodzi od łacińskiego słowa „modus”, oznaczającego „świat” (fr. „monde”, wł. „mondo”). Po wycofaniu przez Forda modelu Scorpio, to Mondeo stało się flagowym samochodem w ofercie Amerykanów produkowanych z myślą o kliencie europejskim. W Stanach Zjednoczonych samochód dostępny był jako Ford Contour, Mercury Mystique oraz Ford Fusion.

Trzecia generacja Forda Mondeo pojawiła się po raz pierwszy w 2000 roku. Samochód był oferowany jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi, które nosiło nazwę Turnier (BWY). Tą wersję Forda Mondeo III produkowano w latach 2000 – 2007, i do dziś można ją spotkać zarówno na polskich, jak i zagranicznych drogach.

Ford Mondeo III Turnier otrzymał nieznacznie większe nadwozie niż wersje sedan czy liftback. Długość samochodu wynosiła 4804 mm, czyli o 70 mm więcej od pozostałych wersji, natomiast wysokość wyniosła 1441 mm, o 11 mm więcej niż wersja sedan i liftback. Takie wymiary pozwoliły konstruktorom zwiększyć również przestrzeń załadunkową auta. Bagażnik Forda Mondeo III Turnier wynosiła 540 l, a po złożeniu tylnych siedzeń pojemność zwiększała się do 1700 l.

Trzecia generacja Mondeo została stworzona z o wiele lepszych materiałów niż jej poprzedniczki, co szczególnie widać po wnętrzu auta. Kokpit stał się nie tylko bardziej elegancki, ale również komfortowy. Na wyposażeniu Mondeo znalazło się m.in. nawigacja satelitarna, dobry system audio marki Sony, automatyczna klimatyzacja czy też elektrycznie regulowane fotele, lusterka oraz szyby.

Pomimo położenia przez Forda dużego nacisku na bezpieczeństwo (m.in. system IPS, ESP, ABS, poduszki powietrzne przednie i boczne, kurtyny powietrzne), model Mondeo wypadł średnio w porównaniu z konkurencją w testach Euro NCAP. Patrząc przez pryzmat Opla, Volkswagena czy Toyoty, Ford dość słabo chronił np. klatkę piersiową kierowcy, przez co w przypadku kolizji istniało większe niż średnie niebezpieczeństwo, że nastąpi jej uszkodzenie.

W Fordzie Mondeo III Turnier montowano zarówno silniki benzynowe, jak i jednostki wysokoprężne. Najpopularniejszymi z nich były silniki 1.8 16V, 2.0 TDCi oraz 2.2 TDCi. Kierowcy szukający bardziej dynamicznych jednostek, wybierali Mondeo z silnikiem V6 o pojemności 2.5 oraz 3.0 l, które generowały odpowiednio 170 KM oraz 204 KM.

Zalety:

  • wygodne, przestronne wnętrze
  • bardzo dobry układ jezdny
  • ogromny dostęp części zamiennych
  • ostatnia generacja dostępna z silnikami V6
  • stosunkowo niskie koszty eksploatacyjne

Wady:

  • ubogie wyposażenie
  • częste awarie niektórych elementów zawieszenia
  • korozja układu wydechowego

Inne modele Forda Mondeo

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze