Kompaktowy crossover SUV produkowany od 2008 roku. Kuga to jedno z ważnych ogniw w ofercie marki Ford. Ten samochód, który zadebiutował na rynku europejskim, zastępując model Maverick, szybko zdobył sobie uznanie miłośników segmentu SUV. Powiązany technicznie i konstrukcyjnie z modelami Forda C-Max i Focus, Kuga został zaprojektowany zgodnie z filozofią Kinetic Design, co oznacza nowoczesny i dynamiczny wygląd.
Od momentu swojego debiutu, Ford Kuga stał się integralną częścią oferty marki. Jego rola wzrosła, gdy Ford przedstawił drugą generację modelu w 2012 roku. Wówczas model Kuga zdobył uznanie na rynkach na całym świecie.
W 2019 roku Ford wprowadził na rynek trzecią generację modelu, która kontynuuje tradycję poprzedników, oferując wydajność, komfort i wszechstronność - cechy charakterystyczne dla tego segmentu samochodów. Kuga to auto gotowe na różnorodne wyzwania, pojawiające się zarówno podczas jazdy po mieście, jak i poza nim.
Model Kuga narodził się na bazie fascynującego prototypu o nazwie Iosis, który został po raz pierwszy zaprezentowany w 2006 roku. To właśnie ten prototyp stanowił inspirację do stworzenia Forda Kuga, który wkrótce zdobył uznanie jako typowy crossover SUV. Generacja pierwsza była produkowana w latach 2008-2013.
W ówczesnej ofercie Forda na europejskim rynku nie było wielu podobnych modeli. Poprzedni model Maverick nie cieszył się dużą popularnością, więc Ford postanowił wprowadzić na rynek coś zupełnie nowego. Tak narodziła się pierwsza generacja Kugi.
Ford Kuga I to nie tylko historia sukcesu, ale także przykład zastosowania koncepcji Kinetic Design w designie samochodu. Ta filozofia projektowania, zapoczątkowana w modelu S-Max, nadaje Kudze dynamiczny i nowoczesny wygląd.
W roku 2010 Kuga przeszła niewielki facelifting, co zaowocowało drobnymi zmianami w wyposażeniu. W gamie silników znajdowały się jednostki wysokoprężne, wykorzystujące konstrukcje koncernu PSA oraz benzynowy silnik produkowany przez Volvo.
Wersje wyposażeniowe Forda Kugi I obejmowały m.in. modele Trend, Titanium, Titanium S oraz Individual. Choć niektóre części Ford Kuga były zmieniane i modernizowane, standardowe wyposażenie samochodu obejmowało: klimatyzację, układ kontroli trakcji ESP, ABS z EBD oraz elektroniczny system zapobiegający dachowaniu. Dodatkowo istniała opcja wyposażenia pojazdu w elektrycznie podgrzewaną przednią szybę, co było niezwykle przydatne w trudnych warunkach pogodowych.
Druga generacja Forda Kuga, zaprezentowana po raz pierwszy na Geneva Motor Show w marcu 2012 roku, to kolejny krok marki Ford w kierunku globalizacji swojej gamy modelowej. Samochód ten miał swoją amerykańską odmianę, znaną jako Ford Escape, która pojawiła się na rynku już w listopadzie 2011 roku, czyli półtora roku przed europejskim debiutem Kugi drugiej generacji.
Na polskim rynku, samochód pojawił się na wiosnę 2013 roku. Nowa generacja Kugi była jednym z kluczowych modeli wprowadzonych w ramach strategii One Ford, która zakładała globalizację gamy modelowej marki, bez rozróżnienia na rynek Ameryki Północnej i Europy.
Ford Kuga II został zbudowany na bazie platformy modelu Focus, co sprawiło, że samochód zyskał dynamiczną charakterystykę jazdy i świetną zwrotność. Lifting przeprowadzony w 2016 roku przyniósł wiele zmian w wyglądzie pojazdu. Nowy przód nawiązywał do większego modelu Edge, a przemodelowane reflektory i atrapa chłodnicy nadawały bardziej nowoczesny wygląd. Wnętrze samochodu otrzymało również kilka usprawnień, takich jak nowa kierownica i system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.
Pod maską Forda Kugi znalazły się różne jednostki napędowe, w tym silniki Diesla PSA Duratorq o pojemności 1.6 i 2.0 litra, a także benzynowe silniki EcoBoost 1.6 i 2.0 litra. Różne wersje silnikowe pozwoliły dostosować samochód do różnych potrzeb i preferencji klientów.
Wersje wyposażeniowe obejmowały m.in. modele Trend, Titanium oraz Titanium Plus. Standardowe wyposażenie samochodu było bogate, obejmowało ABS, ESP, 7 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, radioodtwarzacz CD/MP3 z 6-głośnikami, światła przeciwmgłowe oraz 17-calowe alufelgi.
Trzecia generacja Forda Kuga została zaprezentowana w kwietniu 2019 roku. Przyniosła wiele nowości, zarówno pod względem designu, jak i technologii.
W porównaniu do poprzednich wersji, Ford Kuga III jest wyraźnie większy. Zyskał na rozstawie osi i długości nadwozia, co sprawia, że teraz zalicza się do SUV-ów klasy średniej. Nowy design jest zgodny z obowiązującą estetyką marki Ford, a samochód wyróżnia się m.in. reflektorami na krawędzi maski. Tylna część nadwozia jest również charakterystyczna dzięki podłużnym lampom.
Wnętrze Forda Kugi III zachowuje niemal identyczną estetykę co mniejszy model Focus, na którym bazuje. Nowoczesny kokpit wyposażono w zaawansowany system nawigacji, który zapewnia dostęp do wielu funkcji multimedialnych i umożliwia korzystanie z modemu FordPass Connect z funkcją Live Traffic. Model ten to nie tylko znane z solidności części Ford Kuga, ale też wiele systemów bezpieczeństwa, takich jak Pre-Collision Assist, Lane Keeping, Traffic Sign Recognition i Driver Alert.
Ford Kuga III oferuje różne układy napędowe, w tym hybrydy i hybrydy typu plug-in, co pozwala na bardziej zrównoważoną jazdę i spełnienie unijnych norm dotyczących emisji spalin.
Model ten to kolejny krok w rozwoju marki Ford. Łączy w sobie nowoczesny design, zaawansowane technologie i zrównoważone rozwiązania napędowe. Dla właścicieli samochodu, dbanie o odpowiednie części Ford Kuga jest kluczowe, aby utrzymać go w doskonałej kondycji i cieszyć się płynną jazdą przez wiele lat.
Powiązania: