Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "5"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Fiat PANDA

Części zamienne do Fiata Panda

Samochód, który od lat podbija serca kierowców na całym świecie. Od momentu swojego debiutu w 1980 roku stał się symbolem kompaktowej mobilności, oferując przy tym wygodę, praktyczność i ekonomiczność. W trakcie swojej długiej historii przeszedł wiele zmian, ale zawsze pozostał wierny swoim korzeniom jako małe auto klasy aut najmniejszych.

Pierwsza generacja Fiata Pandy, zaprojektowana przez słynnego projektanta Giorgetto Giugiaro, charakteryzowała się prostymi i praktycznymi rozwiązaniami. Jej pudełkowate kształty, prostokątne reflektory i płaskie szyby wpisywały się w wizję tańszego, miejskiego samochodu. Generacja ta była produkowana we Włoszech aż do roku 2003.

Kolejna generacja pojawiła się w 2003 roku, wprowadzając pewne zmiany w designie, ale nadal pozostając wierna swoim korzeniom jako kompaktowy, miejski samochód. Pandа drugiej generacji – produkowana w polskiej fabryce w Tychach – kontynuowała sukces swojego poprzednika, zachowując przystępną cenę i praktyczność.

Od 2012 roku możemy cieszyć się trzecią generacją Fiata Pandy, która jest produkowana we Włoszech. Kolejna odsłona modelu kontynuuje tradycję małego, ekonomicznego samochodu, który doskonale sprawdza się na zatłoczonych miejskich ulicach.

Fiat Panda I (1980-2003)

Pierwsza generacja Fiata Pandy, którą zaprezentowano już w 1979 roku, to prawdziwa legenda motoryzacji. Ten wyjątkowy pojazd został zaprojektowany przez słynnego projektanta Giorgetto Giugiaro. Jego głównym celem było stworzenie samochodu, którego produkcja byłaby jak najtańsza, co wpłynęło na wygląd poszczególnych części Fiat Panda I. Pierwsza generacja wyróżniała się bowiem prostymi, pudełkowatymi kształtami, oszczędnymi plastikami, prostokątnymi reflektorami oraz płaskimi szybami. Dostępna była wyłącznie jako 3-drzwiowy hatchback.

W 1980 roku rozpoczęto produkcję licencyjną Pandy pod hiszpańską marką SEAT, gdzie nosiła nazwę Marbella (w wersji osobowej) oraz Terra (jako wersja furgonowa). Planowano także uruchomić produkcję Pandy w Polskiej Fabryce Samochodów Małolitrażowych, jednak te plany pokrzyżowało w 1981 roku ogłoszenie stanu wojennego.

Kolejnym kamieniem milowym był rok 1982, kiedy podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, Fiat zaprezentował dwie odmiany pojazdu: 34 Super oraz 45 Super. Obydwie różniły się niewielkimi zmianami stylistycznymi, takimi jak nowa atrapa chłodnicy z pięcioma srebrnymi ukośnymi liniami wykonanymi z czarnego tworzywa. W 1983 roku pojawiła się także wersja 30 Super.

Największą rewolucją była jednak premiera Pandy 4x4 w czerwcu 1983 roku. Wersja ta była napędzana silnikiem czterocylindrowym o pojemności 965 cm³ i mocy 48 KM, pochodzącym z Autobianchi A112. To pierwszy mały samochód z napędem na cztery koła, a dostarczenie tej innowacyjnej technologii było możliwe dzięki austriackiej firmie Steyr-Daimler-Puch. Panda 4x4 radziła sobie na trudnym terenie, osiągając maksymalną prędkość 135 km/h i pokonując wzniesienia o kącie 42°.

W 1986 roku nadszedł czas na kolejną ewolucję modelu. Wprowadzono silniki z rodziny FIRE oraz pierwszy silnik wysokoprężny. Zmieniło się także zawieszenie tylnej osi oraz wystrój wnętrza pojazdu. Została wprowadzona wersja Van, będąc podstawową wersją Pandy, bez tylnej kanapy i z większą przestrzenią bagażową.

Kolejne lata przynosiły dalsze modyfikacje, w tym wprowadzenie wersji Panda Selecta z bezstopniową skrzynią biegów CVT i nowym silnikiem o pojemności 1108 cm³ i mocy 50 KM. W 1991 roku przeprowadzono kolejny facelifting modelu, a w gamie pojawiła się Panda 4x4 Selecta.

Pierwsza generacja Fiata Panda, z jej różnymi wersjami i ewolucjami, zawsze pozostanie ikoną kompaktowej motoryzacji. Jej prostota, oszczędność i funkcjonalność uczyniły ją samochodem niezapomnianym i cenionym przez kierowców na całym świecie.

Fiat Panda II (2003-2012)

Fiat Panda II, wprowadzony po raz pierwszy w 2003 roku, to kolejna odsłona tego popularnego modelu, który zdobył sobie uznanie swoją funkcjonalnością i oszczędnością. Fiat stworzył auto nowej generacji, które zachowało wiele cech charakterystycznych dla poprzednika, ale przeszło także pewne istotne zmiany. Co ciekawe, druga generacja Fiata Pandy produkowana była w Polsce w fabryce Fiat Auto Poland w Tychach.

Historia - Fiat Panda II

Samochód został oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2003 roku. Produkcja rozpoczęła się w maju tego samego roku, ale pierwotnie model ruszył pod nazwą Gingo. Pojawiły się jednak protesty marki Renault, która zarzucała zbyt duże podobieństwo do swojego modelu Twingo i nazwa została zmieniona na Panda II. Samochód ten zastąpił pierwszą generację Pandy oraz na niektórych rynkach model Seicento.

Fiat Panda II - wersje silnikowe

Początkowo Fiat Panda II oferowany był w wersjach z różnymi jednostkami napędowymi. Do wyboru były czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemnościach 1.1 z mocą 54 KM oraz 1.25 o mocy 60 KM. W październiku 2003 roku do oferty dodano również silnik wysokoprężny o pojemności 1.3 l i mocy 70 KM.

W 2004 roku wprowadzono wersję Pandy II z napędem na cztery koła o nazwie 4x4, a rok później pojawiła się wersja 4x4 Cross z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego.

Fiat Panda II - wersje i edycje specjalne

Nie tylko części Fiat Panda II takie jak silniki ulegały modyfikacjom. Pojawiły się również różne wersje wyposażenia. Wśród nich można wyróżnić m.in. wersje Actual, Active, Dynamic, Emotion, Sport 100 HP, 4x4, 4x4 Adventure, 4x4 Cross i wiele innych. Każda z tych wersji miała swoje charakterystyczne cechy i opcje dostosowane do różnych potrzeb kierowców.

Ponadto w ofercie marki znalazły się także edycje limitowane, takie jak Alessi, Luxury czy Monster, które wyróżniały się specjalnymi elementami stylistycznymi i wyposażeniem.

Osiągnięcia i zakończenie produkcji

Fiat Panda II odniósł sukces zarówno pod względem sprzedaży, jak i uzyskanych nagród. Samochód ten zdobył tytuł Samochodu Roku 2004, co podkreśliło jego popularność i jakość.

Produkcja drugiej generacji zakończyła się w grudniu 2012 roku. To wtedy z fabryki Fiat Auto Poland w Tychach zjechał ostatni egzemplarz. Łącznie wyprodukowano tam imponującą liczbę 2 168 491 egzemplarzy tego modelu Fiata.

Fiat Panda II Classic

W związku z wprowadzeniem trzeciej generacji Pandy, model drugiej generacji został przemianowany na Panda Classic na początku 2012 roku. Wersja ta pozostawała w ofercie z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 l i mocy 69 KM. Samochód był standardowo wyposażony w wiele przydatnych funkcji, takich jak ABS, immobilizer, elektryczne wspomaganie kierownicy czy system Follow Me Home.

Fiat Panda III (od 2012)

Trzecia generacja Pandy zadebiutowała podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 roku. To kolejny rozdział w historii tego ikonicznego modelu. Pojazd został zbudowany na bazie platformy Fiat Mini Platform, która posłużyła także do produkcji innych popularnych modeli grupy Fiat.

Jakie części Fiat Panda uległy zmianie? Nowa generacja zyskała bardziej zaokrąglone kształty nadwozia, co stanowiło wyraźny kontrast wobec bardziej kanciastego designu drugiej generacji. W nowej wersji auto jest dłuższe, szersze i niższe niż jego poprzednik, co wpływa na lepszą przestronność wewnątrz i bardziej dynamiczny wygląd zewnętrzny.

Panda III pojawiła się na rynku z różnymi jednostkami napędowymi, ale jedną z ciekawszych opcji był zmodernizowany silnik 1.3 MultiJet, który oferował teraz imponującą moc 95 KM, podnosząc osiągi pojazdu.

W 2016 roku Fiat dokonał drobnego liftingu modelu, wprowadzając dwie nowe atrakcyjne opcje kolorystyczne oraz ulepszając jakość materiałów we wnętrzu. Zmiany objęły również deskę rozdzielczą, która stała się bardziej nowoczesna i intuicyjna w obsłudze. Pojawiły się także nowe wzory tapicerki i kolory, a na liście wyposażenia znalazł się system multimedialny U-connect, który umożliwiał komunikację ze smartfonem i wiele innych funkcji.

W 2017 roku Fiat Panda III osiągnęła wyjątkowy milionowy egzemplarz, a w 2018 roku producent zdecydował się wycofać wersję wysokoprężną z powodu malejącego zainteresowania i zmieniających się trendów na rynku motoryzacyjnym.

Jako dowód na niezawodność i popularność Fiata Pandy III warto wspomnieć, że w 2020 roku model ten znalazł się w czołówce rankingu niezawodności What Car?, zajmując 8. miejsce na liście spośród 218 samochodów.

Modernizacja z 2020 roku przyniosła nowe wersje wyposażenia, w tym system multimedialny U-connect oraz odświeżone kolory lakierów, a także ostateczne wycofanie silnika 1.2 8V.

Jednak jednym z najważniejszych kroków w ewolucji Pandy było skierowanie jej w stronę bardziej ekologicznej przyszłości. W 2020 roku wprowadzono hybrydową wersję Fiata Pandy, wykorzystującą trzycylindrowy silnik 1.0 FireFly o mocy 70 KM w połączeniu z układem BSG (układ miękkiej hybrydy). System ten pozwala na odzyskiwanie energii podczas hamowania i wykorzystywanie jej do poprawy wydajności silnika, co prowadzi do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 30%.

Oprócz standardowych wersji Pandy III, Fiat zaprezentował także wiele wersji specjalnych, takich jak np. 4x4 Cross, Young, K-Way czy Trussardi, które dodatkowo wyróżniały się różnymi elementami stylistycznymi i dodatkowym wyposażeniem.

Fiat Panda to samochód, który przez lata zachwycał swoją wszechstronnością, niezawodnością i dostosowywał się do zmieniających się potrzeb kierowców. To symbol włoskiego designu i funkcjonalności, który zyskał uznanie na całym świecie.

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze