Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Alfa Romeo GIULIETTA

Części zamienne do Alfa Romeo Giulietta

Włoska marka Alfa Romeo to od lat synonim stylistycznego piękna motoryzacyjnego, które uchodzi za niedościgniony wzór do naśladowania i spędza sen z powiek wielu współczesnym projektantom samochodowym. Alfa Romeo Giulietta to auto zaliczane do niższej klasy średniej (segment C+) i klasyfikowane jest w prestiżowej grupie premium. Początkowo samochód był produkowany przez włoską markę Alfa Romeo. Od 2010 roku Alfa Romeo Giulietta była dziełem włosko-amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego FCA.

Alfa Romeo Giulietta (1954–1965)

Pierwsza Giulietta pojawiła się na rynku w 1954 roku jako rodzinny samochód osobowy (segment B) serii 750 oraz 101. Producent oferował kilka wersji nadwoziowych samochodu: sedan, coupe oraz kabriolet. Niektóre wersje były produkowane jedynie w małych seriach przez włoską firmę designerską Zagato.

Pierwsza na rynek trafiła wersja coupe autorstwa firmy Bertone, nazwana Giulietta Sprint. W 1955 roku pojawiła się wersja sedan o nazwie Berlina, natomiast w drugiej połowie tego samego roku na drogi wyjechała odmiana kabriolet, jako Giulietta Spider, przygotowana przez firmę Pininfarina, która stała się kultowym modelem tej marki i niezwykle cenionym oldtimerem wśród dzisiejszych kolekcjonerów.

W wersji coupe Giulietta Sprint montowano przede wszystkim silnik R4 1.3 l DOHC o mocy 80 KM, który posiadał dwugardzielowy gażnik Webera. Tylny napęd samochodu był obsługiwany przez 4-biegową skrzynię biegów. Alfa osiągała maksymalną prędkość 161 km/h, a jej całkowita masa własna wynosiła 857 kg. Produkcję pierwszej Giulietty zakończono w 1965 roku.

Alfa Romeo Giulietta (1977–1985)

W latach 70. XX wieku Włosi postanowili reaktywować tak udany model z poprzedniej dekady, który stał się symbolem włoskiego La Dolce Vita lat 50. Kolejna odsłona Alfy Romeo Giulietta trafiła więc do produkcji w listopadzie 1977 roku. Cała konstrukcja samochodu została oparta na podwoziu Alfetty. Samochód był sprzedawany wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan.

W początkowej fazie produkcji Alfy oferowano dwa silniki benzynowe 1.3 o mocy 95 KM oraz 1.6 o mocy 109 KM. W 1979 roku wprowadzono jednostkę 1.8 l o mocy 122 KM, a także motor 2.0 o mocy 130 KM dla wersji Super Giulietta. Dostępny był również Turbodiesel o pojemności 2.0 l i mocy 82 KM. Tylny napęd Alfy Romeo był obsługiwany przez 5-biegową skrzynie manualną.

Alfa Romeo Giulietta przeszła dwa face liftingi w 1981 oraz 1983 roku, w czasie których modyfikacjom poddano zarówno nadwozie, jak i wnętrze samochodu. Zmieniono też układ hamulcowy oraz kolektory dolotowe silnika. Produkcję Alfy Romeo Giulietta zakończono w 1985 roku. Łącznie powstało 380 tys. egzemplarzy tego samochodu, a następcą Giulietty został model Alfa Romeo 75. Jednak to nie koniec motoryzacyjnej historii Giulietty. Powróciła ona w nowej stylistyce w 2010 roku.

Alfa Romeo Giulietta  (2010.04-2020.12)

Produkcję Alfy Romeo Giulietta rozpoczęto w 2010 roku, jako następcy znanego i cenionego modelu 147. Za piękną linię nadwozia Alfy odpowiedzialny był Lorenzo Ramaciotti. Pierwotnie samochód miał otrzymać nazwę „149”, a później przymierzano się do nazwy „Milano”. Ostatecznie nową Alfę Romeo ochrzczono imieniem „Giulietta”, co było nawiązaniem do słynnej serii Giulietta produkowanej w latach 50. i 60., oraz modelu Giulietta Nuova z przełomu lat 70-80. XX wieku.

Alfa Romeo Giulietta została zbudowana na nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej C-Evo pochodzącej od Fiata Bravo. Samochód pod względem stylistycznym nawiązywał do modelu 8C Competizione. Był sprzedawany wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Wbrew pozorom, Alfa, jak na swoją klasę, była samochodem o pokaźnych gabarytach (dł. 4,35 m, szer. 1,80 m, wys. 1,46 m), którymi górowała nad swoimi naturalnymi konkurentami rynkowymi – Audi A3 oraz BMW serii 1. Większa bryła auta zapewniała jednocześnie sporo miejsca w środku. Problem mogli mieć jedynie wysocy pasażerowie zajmujący tylną kanapę z powodu niewystarczającego miejsca nad głową.

Wnętrze samochodu również mogło się podobać. Zastosowane przez producenta materiały wykończeniowe oraz części w Alfa Romeo Giulietta były niezłej jakości i odpowiednio spasowane. Zaproponowano 8 wersji wyposażenia samochodu (Exclusive, Distinctive, Giulietta, Impression, Progression, Super, Quadrifoglio Verde, Veloce). W zależności od wersji, w samochodzie montowano m.in. 6 poduszek powietrznych, system VDC oraz Alfa DNA, elektrycznie sterowane szyby, komputer pokładowy, system BAS, radio CD/MP3, klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, system Start&Stop, światła przeciwmgielne, czujniki parkowania, czujniki deszczu, elektroniczny mechanizm różnicowy Q2 o wiele innych udogodnień.

Alfa Romeo Giulietta dysponowała dynamicznymi silnikami benzynowymi – 1.4 TB o mocy 120 KM, 1.4 TB MultiAir o mocy150 i 170 KM, a także silnikiem 1.8 Tbi o mocy 240 KM. W palecie jednostek wysokoprężnych znalazły się motory 1.6 JTDM o mocy 105 i 120 KM, a także silniki 2.0 JTDM o mocy 140 i 170 KM. Napęd na przód Alfy był przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej przekładni automatycznej TCT.

W 2013 oraz 2016 roku Alfa Romeo Giulietta została poddana modyfikacjom. Zmianom uległy m.in. atrapa chłodnicy, światła przeciwmgłowe czy też deska rozdzielcza, kierownica oraz fotele. Alfa to samochód bezpieczny. W testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymała najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. O bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i pasażerów dba m.in. pakiet 6 poduszek powietrznych, łamana kolumna kierownicy, system aktywnych poduszek czy też trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Mocna strony Alfy Romeo Giulietta to na pewno jedyna w swoim rodzaju stylistyka nadwozia oraz doskonały układ jezdny. Na minus trzeba zapisać kiepską widoczność z kokpitu auta oraz niską jakość niektórych elementów wykończeniowych.

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze