17 produktów
Właściciele aut, które wyprodukowano głównie z myślą o sprzedaży na rynku amerykańskim lub azjatyckim, zapewne mają w ich instrukcji obsługi informację o konieczności stosowania w samochodzie wyłącznie płynu hamulcowego DOT 3. Podobna informacja znajduje się również na zbiorniczku płynu hamulcowego. Jeżeli producent zaleca płyn z takim oznaczeniem, to należy ściśle się tego trzymać.
Kupić odpowiedni płyn hamulcowy wcale nie jest czynnością ponad siły przeciętnego kierowcy. Wystarczy znać kilka podstawowych zasad, wziąć pod uwagę swój styl jazdy samochodem oraz kluczowe standardy płynów.
Płyn do układu hamulcowego DOT 3 posiada pewne specyficzne parametry. Każdy preparat spełniający normę DOT 3 charakteryzuje się temperaturą wrzenia na poziomie 205 stopni Celsjusza w wersji suchej oraz przynajmniej 140 stopni Celsjusza w wersji mokrej.
Płyny hamulcowe DOT 3 istnieją od lat 60. XX wieku i posiadają, tak naprawdę, właściwości cechujące nowoczesne płyny hamulcowe, lecz o słabszej odporności na wilgoć. DOT 3 wchłania wodę, co wpływa na obniżenie temperatury wrzenia (oprócz sportowych wersji płynu DOT-3). Jest to płyn starszego typu, jednak nadal doskonale radzi sobie we współczesnej motoryzacji. Jego temperatura wrzenia jest nieco niższa niż w DOT 4, jednak płyn ten może się poszczycić niższą od DOT4 lepkością. W teorii DOT-3 można zamienić na dowolny płyn hamulcowy stworzony na bazie poliglikoli, jednak nie należy dokonywać takie podmianki na płyn DOT 4 w układach hamulcowych zbudowanych pod płyn o niższej lepkości, ponieważ hamulce samochodowe nie poradzą sobie wówczas z gęstszym płynem DOT 4.
Jaki kolor ma płyn DOT 3? Ogólnie rzecz biorąc, płyn hamulcowy powinien, i z reguły ma, jasny kolor, podobny do barwy oleju silnikowego.
Płyn do układu hamulcowego DOT3 charakteryzuje się uniwersalnością zastosowania. Obecnie praktycznie wszystkie płyny powstałe według norm DOT3, DOT 4 i DOT 5 można ze sobą łączyć. Jeżeli więc olejem dedykowanym do konkretnego samochodu jest np. DOT 4, a pod ręką jest jedynie płyn DOT 3, wówczas bez żadnych obaw można go użyć, bez ryzyka pojawienia się jakichkolwiek komplikacji.
Płyn hamulcowy DOT 3 jest w pełni syntetycznym preparatem o najwyższej jakości, stosowany w układach hamulcowych i sprzęgłowych aut bardzo mocno obciążonych. Pozostaje neutralny dla uszczelnień i stopów metali, jakie posiadają zazwyczaj hamulce samochodowe, a także chroni cały układ hamulcowy przed korozją. Płyn stosuje się do wymiany we wszystkich typach samochodów, których instrukcja obsługi zaleca wykorzystanie płynu DOT4 lub DOT3.
Na co zwracać przede wszystkim uwagę wybierając płyn hamulcowy do samochodu? Co w pierwszej kolejności sprawdzać? Czym się kierować? Zalecamy odhaczenie listy punkt po punkcie:
Wprawdzie z rynku europejskiego płyn hamulcowy DOT-3 pomału znika, jednak nadal jest on obowiązującym standardem m.in. dla samochodów przeznaczonych na rynek amerykański czy azjatycki. Co więcej, konstrukcje tych aut nie przewidują żadnych zamian w najbliższym czasie.
Zapraszamy do iParts.pl po markowy płyn do układu hamulcowego DOT3. Nasza cena za ten produkt jest mocno konkurencyjna!