Właśnie potrzeby był mi taki zbiorniczek wyrównawczy do mojego Seata Cordoby i kupiłem go tutaj. Z zakupów jestem zadowolony, widze ze maja tu dobre ceny, a czas dostawy jest tez bardzo dobry. W kilka dni przesyłka była u mnie. Polecam
Właśnie niedawno, nie wiem w jaki sposób, zgubiłem taki korek i musiałem kupić nowy. W iParts był za 15 zł, więc się nawet nie zastanawiałem. Przy okazji zdecydowałem sie tez na inne części. Super sklep
Do swojego Peugeota 307 potrzebowałem takiego korka i kupiłem go tutaj przy okazji innych zakupów w iPatrs. Początkowo wahałem sie czy będzie pasował, ale wg opisu miał być dobry, a jest idealny ;) Polecam ten sklep internetowy
Jak na zbiornik takiej firmy, to raczej wykonanie słabe. Po pierwsze, żeby wpiąć kostkę musiałem trochę popodginać piny, bo nie pasowały do kostki. Po drugie króciec głównego przewodu płynu za małej średnicy, przez co, zamiast oryginalnej opaski sprężynowej musiałem zastosować skręcaną. Szkoda przepłacać lepiej kupić najtańszy, jaki jest.
Zbiorniczek świetnie wykonany dobrej jakości. Wymieniłem go wraz z korkiem z tej samej firmy przy okazji wymiany chłodnicy z helli w Golfie 3. Niewiel więcej mnie to kosztowało a w znaczny stopniu poprawiło estetykę komory silnika. Warto to zrobić za parę złotych więcej.
Najczęściej zadawane pytania
Co to jest zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego w samochodzie?
Zbiornik wyrównawczy w samochodowym układzie chłodzenia spełnia rolę rezerwuaru przechowującego nadmiar płynu chłodzącego, który nie jest w stanie zmieścić się w zamkniętym układzie. Dzięki zbiornikowi wyrównawczemu możliwe jest także regulowanie ciśnienia w układzie chłodzenia oraz weryfikowanie bieżącego poziomu cieczy chłodzącej. Zbiornik wyrównawczy umożliwia także wygodne uzupełnienie stanu płynu w układzie. Ulokowany w nim jest również czujnik poziomu płynu.
Jakie są najczęściej występujące uszkodzenia zbiornika płynu wyrównawczego w samochodzie?
Najczęściej spotykaną usterką zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego jest jego pęknięcie. Materiał z którego jest on stworzony narażony jest na trudne warunki, takie jak temperatura oraz duże ciśnienie. Zdarza się, że powstają mikropęknięcia, które powodują przeciekanie zbiornika. W przypadku takiej awarii konieczna jest jego wymiana na nowy. Ubytek płynu chłodzenia może doprowadzić nasz silnik to niebezpiecznego w skutkach przegrzania oraz trwałego uszkodzenia.
Więcej na: Identyfikacja wycieków w samochodzie – poradnik
Jak wymienić zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego?
W celu wymiany zbiorniczka płynu chłodzącego konieczne jest wypuszczenie z układu całego płynu lub przynajmniej jego części. Kiedy zbiornik jest już pusty można przystąpić do odłączania węży od króćców. Należy to robić ostrożnie i tylko wtedy, gdy płyn chłodzący nie ma wysokiej temperatury. Po odłączeniu przewodów można przystąpić do wyjęcia zbiorniczka, który często montowany jest śrubą lub kilkoma śrubami do nadwozia naszego samochodu.
Jak dobrać odpowiedni zbiornik wyrównawczy do mojego samochodu?
By zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego spełniał swoją rolę w odpowiedni sposób powinniśmy go właściwie dobrać. Należy tutaj zwrócić szczególną uwagę na rozmieszczenie otworów montażowych, króćców na które nakłada się węże stanowiące część układu chłodzenia, a także jego pojemność. Źle dopasowany zbiorniczek wyrównawczy może doprowadzić do nieprawidłowej pracy całego układu. Zbiornik wyrównawczy najlepiej dobrać z uwzględnieniem numeru VIN samochodu lub konkretnej wersji silnikowej oraz rocznika pojazdu.
Mój zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego jest nieszczelny, co mam zrobić?
W takim przypadku konieczna jest jego wymiana. Nieszczelność zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia może doprowadzić do znacznych ubytków płynu, co natomiast doprowadzi do jego zapowietrzenia i spadku wydajności. Może się to odbić na rosnącej temperaturze silnika podczas jazdy, a w efekcie doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej. Ze względu na warunki panujące w układzie chłodzenia naszego samochodu nie należy próbować naprawiać tego elementu przez klejenie czy uzupełnianie ubytków.
Jak wyczyścić zbiornik płynu chłodzącego w samochodzie?
Jeśli chcemy usunąć brud oraz osad zbierający się na ściankach naszego zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego musimy zacząć od jego wyjęcia. Ze względu na warunki panujące w układzie chłodzenia tylko mechaniczne czyszczenie będzie wystarczająco skuteczne. Podczas takiego zabiegu warto również zadbać o wymianę płynu chłodzącego w naszym układzie na nowy oraz staranne oczyszczenie układu, np. za pomocą płukanki do samochodowych układów chłodzenia.