Bardzo dobrej jakości uszczelniacze zaworowe, które zapewnią spokój na długi czas. Nie bez powodu wiele firm wybiera właśnie tej firmy uszczelniacze by zamontować je do swoich w fabryce.
Niby takie zwykle gumki, a od nich tyle zależy. Jestem mechanikiem i od wielu lat korzystam tylko z uszczelek renomowanych producentów - elring takim bez wątpienia jest 100% polecam.
Jakie są objawy zużytych uszczelniaczy zaworowych?
Głównym objawem uszkodzonych uszczelniaczy zaworowych jest ubytek oleju silnikowego. Może to być jednak mylący trop, gdyż taki efekt może dawać przynajmniej kilka różnych usterek w jednostce napędowej. Jeśli jednak zestawimy ten fakt ze zmianą koloru spalin na niebieski oraz wzmożonym dymieniem i charakterystycznym zapachem spalonego oleju, który pojawia się na zimnym silniku, to możemy być niemalże pewni, że problem dotyczy uszczelniaczy zaworowych.
Jaka jest wytrzymałość uszczelniaczy zaworowych?
Często można usłyszeć opinie, że uszczelniacze zaworowe w silnikach samochodowych kończą swój żywot już po około 100 tysiącach kilometrów. W większości znanych jednostek napędowych jest jednak zupełnie inaczej, a uszczelniacze zaworów są w stanie wytrzymać o wiele więcej, jednocześnie zachowując swoje właściwości i spełniając odpowiednią rolę. Kwestia żywotności tych elementów w znacznym stopniu zależy od danego silnika, a także tego, w jaki sposób jest on eksploatowany.
Czy da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy?
W niektórych jednostkach napędowych da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez potrzeby zdejmowania głowicy. Jest to jednak dość rzadko spotykane zjawisko, gdyż wymaga dość specyficznej konstrukcji jednostki napędowej, a także wykorzystania specjalistycznych narzędzi. Znaczna większość popularnych silników wymaga zdjęcia głowicy. Dzięki temu mechanik zyska wygodny dostęp do kluczowych elementów.
Ile kosztują uszczelniacze zaworowe?
Ceny uszczelniaczy zaworowych zależne są od tego, czy sprzedawane są na sztuki, czy pojedynczo. Istotny jest również rodzaj i typ danego silnika, a także producent samej części. Te wszystkie czynniki składają się na cenę końcową, która może być bardzo zróżnicowana. Ceny najtańszych uszczelniaczy trzonków zaworów zaczynają się już od kilku złotych za sztukę. Są jednak konstrukcje, które wymagają zastosowania dużo bardziej zaawansowanych rozwiązań, co wiąże się z nieco wyższymi kosztami zakupu.
Jakie są przyczyny zużycia uszczelniaczy zaworowych?
Główną przyczyną uszkodzenia uszczelniaczy zaworowych jest przeciąganie interwału wymian oleju lub stosowanie oleju i niedopasowanych do danego silnika parametrach. Jeśli jeździmy na przepracowanym oleju, którego termin wymiany minął już dawno, to skutecznie niszczymy wiele elementów naszej jednostki napędowej, w tym uszczelniaczy zaworowych. Podobnie to wygląda w przypadku wlania do silnika zbyt gęstego lub zbyt płynnego oleju.