Uszczelkę zaworu EGR należy wymienić w dwóch przypadkach. Po pierwsze, powinna ona zostać wymieniona na nową, kiedy wyjmujemy nasz zawór z samochodu. Ponownie użyta uszczelka nigdy nie zachowa pełnej szczelności, a taka jest potrzebna w układzie recyrkulacji spalin. Drugi przypadek jest wtedy, kiedy uszczelka ulegnie zerwaniu lub innemu uszkodzeniu, a nasz układ EGR traci swoją szczelność. Są to dwie sytuacje, kiedy powinniśmy wymienić ten element na nowy.
Gdzie znaleźć uszczelkę zaworu EGR?
Uszczelka zaworu EGR znajduje się pomiędzy samym zaworem, a pozostałymi elementami układu. Odpowiada za zachowanie pełnej szczelności układu. Dzięki uszczelce wszystkie elementy idealnie są do siebie dopasowane, a w przypadku tak wymagających układów, jak EGR jest to konieczne. Uszczelkę zaworu EGR można wyjąć z układu dopiero po całkowitym odkręceniu samego zaworu od pozostałych elementów.
Ile kosztują nowe uszczelki EGR?
Ceny uszczelek zaworów EGR zaczynają się już od kilkunastu złotych. W przypadku niektórych samochodów i rozwiązań ich cena rośnie nawet do kilkuset złotych, jednak są to odosobnione przypadki. Koszt zakupu takiego elementu jest uzależniony również od producenta samej części. W ofercie naszego sklepu internetowego możecie Państwo znaleźć produkty, które pochodzą od renomowanych i sprawdzonych marek, a które oferowane są w bardzo korzystnych cenach.
Za co odpowiada uszczelka zaworu EGR?
Rolą uszczelki zaworu EGR jest zachowanie pełnej szczelności całego układu. System recyrkulacji spalin sprawia, że część efektów spalenia paliwa w komorze silnika, ponownie trafia do tego samego miejsca. Dzięki temu spaliny są oczyszczone ze szkodliwych dla ludzi i środowiska substancji. EGR to jeden z pierwszych, poza katalizatorem, ekologicznych rozwiązań, które były montowane w samochodach już pod koniec ubiegłego stulecia.
Czy można jeździć samochodem z uszkodzoną uszczelką zaworu EGR?
Jakiekolwiek uszkodzenie lub rozszczelnienie układu EGR może negatywnie wpływać na pracę naszej jednostki napędowej. Pojawienie się kontrolki check engine, problem z zachowaniem pełnej mocy samochodu, falowanie obrotów, to tylko niektóre efekty spotykane w przypadku nieszczelności w układzie EGR. Uszczelki są więc bardzo istotnym elementem tego systemu, od których w dużej mierze zależy jego sprawność oraz wydajność. Należy więc unikać jazdy w przypadku uszkodzenia uszczelki zaworu EGR. W przypadku awarii warto udać się do wyspecjalizowanego serwisu, który może usunąć źródło usterki.