Uszczelka obudowy filtra oleju to bardzo ważny element całego układu, dzięki któremu zachowana jest szczelność w okolicach wspomnianego filtra. Zasadniczo, w większości przypadków producenci pojazdów nie wskazują potrzeby cyklicznej wymiany tego elementu. Jest ona konieczna tylko wtedy, gdy dojdzie do uszkodzenia uszczelki, co bardzo często powoduje powstanie uciążliwych wycieków. Wymiana uszczelki obudowy filtra oleju jest więc wykonywana sporadycznie, tylko w określonych przypadkach.
Gdzie występuje obudowa filtra oleju?
Obudowa filtra oleju występuje w silnikach, które posiadają wymienny wkład filtra oleju. W wielu samochodach okresowej wymianie podlega cały filtr, są jednak na rynku rozwiązania, które opierają się na wymianie samego wkładu filtra. Wówczas stosowana jest specjalna obudowa, w której taki wkład jest montowany i przy okazji spełnia ona szereg dodatkowych zadań. Tego typu obudowy są najczęściej złożone z pokrywy filtra, a także specjalnego elementu pozwalającego na zachowanie jego właściwej pozycji.
Jakie objawy daje uszkodzona uszczelka obudowy filtra oleju?
Objawem uszkodzonej uszczelki obudowy filtra oleju w samochodzie jest nieszczelność. Zerwana lub zniszczona uszczelka przepuszcza olej, który w układzie ma określone ciśnienie, co powoduje jego ubytki. Głównym problemem jest uciążliwe zanieczyszczenie całej jednostki napędowej, a także plamy pojawiające się pod samochodem. Mocne uszkodzenie tego elementu może powodować znaczne ubytki oleju, co z pewnością nie wpłynie korzystnie na kondycję naszej jednostki napędowej.
Ile kosztuje uszczelka obudowy filtra oleju?
Ceny zakupu nowych uszczelek obudowy filtra zaczynają się już od kilkunastu złotych. Najprostsze w budowie i najtańsze tego typu uszczelki mogą kosztować nawet 10 do 12 złotych. Koszty oczywiście zależne są od modelu i wersji samochodu, do jakiego są one dedykowane. Cena zależy również od danego producenta. W ofercie sklepu internetowego iParts.pl znajdziecie Państwo wiele świetnej jakości części, które dostępne są w bardzo korzystnych dla klientów cenach.
Jak często należy wymieniać uszczelkę obudowy filtra oleju?
W wielu przypadkach producenci nie podają konkretnych przebiegów, po których należy wymieniać uszczelkę obudowy filtra oleju. Taka wymiana jest konieczna dopiero wtedy, gdy dojdzie do uszkodzenia tego elementu. Do zniszczenia uszczelki dochodzi najczęściej podczas dokręcania obudowy. Minimalizować ryzyko jej awarii można przez odpowiednie nasmarowanie jej powierzchni przed przykręcaniem obudowy. Dzięki temu uszczelka zachowa swoje właściwości, a jednocześnie będzie mniej podatna na przerwanie.