Nigdy nie wyobrażałbym sobie sytuacji, w której mogłoby się okazać, że produkt o tak małej wielkości może sprawić, że mój samochód przestał całkowicie działać. Szczególnie w takich okolicznościach. Wszystko wydarzyło się, tuż przed planowanym wyjazdem za granicę dlatego byłem bardzo przestraszony, gdy dowiedziałem się, że problemem jest element o którym nigdy nie słyszałem- rolka napinacza paska klinowego. Na szczęście, zaprzyjaźniony mechanik szybko doradził mi, że idealnym rozwiązaniem w mojej sytuacji będzie rolka napinacza paska wielorowkowego od firmy Denckermann. Posłuchałem go, i dziś nie żałują tej decyzji. Razem z szybko wykonaną robocizną zapłaciłem tylko dwieście złotych i zdążyłem przygotować samochód na planowany wyjazd za granicę. Teraz wiem, że nie warto lekceważyć nawet małych problemów w samochodzie i korzystać z części firmy Denckermann.
Napinacz przy montażu w wyspecjalizowanym zakładzie z renomą. Podczas montażu, przy zakładaniu paska wielorowkowego i przy wstępnym napinaniu części, pękła ścianka pod kluczyk T50. Brak możliwości napięcia rolki do montażu paska. Towar do zwrotu z powodu wady fabrycznej. Nie polecam.
Jakie objawy daje awaria rolki napinacza przy pasku wielorowkowym?
Wczesne wykrycie zużycia rolek napinacza jest niezbędne dla prawidłowej pracy całego pojazdu. Przede wszystkim, żeby odpowiednio szybko zareagować, warto dokładnie wsłuchać się w to, jak auto działa. W sytuacji, kiedy samochód wydaje nietypowe dźwięki – spod maski wydobywają się odgłosy piszczenia, lub zgrzytania, powodem może być poluzowanie, albo zatarcie łożyska w rolce. Z kolei dźwięki przypominające bardziej chrzęst mogą oznaczać, że rolka napinacza jest zatarta lub obluzowana.
Jak sprawdzić, czy rolka napinacza nadaje się do wymiany?
Nawet, jeśli nie zauważamy żadnych objawów, a praca samochodu nie daje jednoznacznych powodów do podejrzeń, warto od czasu do czasu skontrolować stan rolek. Taka kontrola może się odbyć podczas przeglądu lub można też samemu sprawdzić, czy rolki nie są uszkodzone. Na co zwrócić uwagę przy samodzielnej kontroli? Przede wszystkim sprawdź powierzchnię rolki – jeśli jest skorodowana, może negatywnie wpływać na zużycie paska. Zakręć rolką – duża ilość obrotów lub ich brak to również sygnał ostrzegawczy.
Czym grozi awaria rolki?
Zły stan rolki może prowadzić do przedwczesnego zużycia kolejnych elementów. Z kolei awaria rolki każdorazowo powoduje szereg potencjalnych problemów w prawidłowym działaniu innych części i sprawia, że nie spełniają one swoich funkcji prawidłowo. Zepsuta rolka napinacza przyczynia się do nieodpowiedniego napięcia paska, w związku z czym każde urządzenie, które jest przy jego pomocy uruchamiane działa na za niskich obrotach – to z kolei wpływa na możliwości akumulatora, przez co np. nie można uruchomić auta.
Jak montować rolkę napinacza paska wielorowkowego
Niestety zarówno rolka napinacza, jak i inne elementy rozrządu są często dokręcane zbyt mocno, co przekłada się na ich nieprawidłową pracę, a w efekcie na szybsze zużycie lub awarię. Przy prawidłowym montażu podstawę stanowią odpowiednie narzędzia, w przypadku wymiany rolki napinacza szczególną rolę odgrywa dobranie odpowiedniego klucza. Jeżeli natomiast nie jesteś do końca pewny, jak przeprowadzić demontaż i wymianę rolki lub nie masz zaplecza w postaci sprzętu - warto skorzystać z usług fachowca.
Ile kosztuje rolka napinacza paska wieloklinowego?
Ceny rolek napinacza są oczywiście uzależnione od producenta, a także od parametrów technicznych – szczególną rolę odgrywa tu materiał, z którego wykonana jest rolka. Koszt rolki może być też różny w zależności od rodzaju pojazdu – czy jest to samochód osobowy, czy np. ciężarowy. W ramach naszej oferty znajdziesz warianty odpowiednie dla aut osobowych, terenowych, sportowych i dostawczych, zarówno w niższych, jak i wyższych cenach, produkowanych przez bardziej i mniej znane marki. Ceny najpopularniejszych rolek wahają się od około 11 zł do około 200 zł.