Popychacz zaworu BGA idealnie spełnia swoje zdanie, po zamontowaniu również nie pokazało żadnych błędów, to znaczy jest idealnym zmienikiem do Fordów Sierra
Popychacz pasuje super i spełnia swoje zadanie, w zasadzie tyle ;-) Co do sklepu to.. jest w czym wybierać. Polecił mi go kuzyn i zacząłem kupowac. Dzis jestem juz stałym klientem, który tutaj zaczyna poszykiwania potrzebnych czesci ;-)
Popychacz pasuje super i spełnia swoje zadanie, w zasadzie tyle ;-) Co do sklepu to.. jest w czym wybierać. Polecił mi go kuzyn i zacząłem kupowac. Dzis jestem juz stałym klientem, który tutaj zaczyna poszykiwania potrzebnych czesci ;-)
popychacze ina - klasa sama w sobie ...obsługa iparts wyznacza nowe lepsze standardy! wysyłka ekspres ... obsługa miła!
Najczęściej zadawane pytania
Jakie objawy świadczą o awarii popychaczy zaworów?
Awaria popychaczy zaworów daje objawy przede wszystkim w sposobie pracy silnika. Popychacze odgrywają bardzo ważną rolę w układzie sterowania zaworami – dzięki mechanicznemu lub hydraulicznemu systemowi regulowania luzów zaworowych silnik może działać sprawnie. Nieprawidłowości związane z popychaczami zaworów przekładają się na zbyt mały lub zbyt duży luz zaworowy – w pierwszym przypadku jednostka napędowa traci moc i pracuje nierówno, w drugim pojawiają się odgłosy metalicznego stukania (początkowo tylko po uruchomieniu, a w przypadku zaniedbania dźwięk pojawia się nieustannie).
Kiedy wymienić popychacze zaworowe?
Popychacze zaworów odznaczają się zazwyczaj sporą trwałością, a ich średnia żywotność to około 150 tys. km. Wszystko rzecz jasna zależy m.in. od prawidłowej eksploatacji i odpowiedniego serwisowania. Uszkodzenie popychaczy powoduje konieczność ich wymiany, usterkę możesz podejrzewać, gdy z pojazdu wydobywa się charakterystyczny, metaliczny dźwięk. Pamiętaj jednak - hałas może być spowodowany usterką innych elementów jak zużyty wałek rozrządu, czy za niskie ciśnienie oleju. Warto również wiedzieć, że wymiana np. wałka rozrządu może powodować konieczność wymiany również popychaczy, inaczej ich wyeksploatowana powierzchnia może negatywnie wpływać na efektywność nowej części.
Co jest ważne przy wymianie popychaczy zaworowych?
Proces wymiany popychaczy zaworów zależy w głównej mierze od budowy silnika, ale także od typu tego elementu. Najczęściej zdemontowanie samej pokrywy popychaczy jest niewystarczające i należy również wymontować wałek rozrządu. Dalsze etapy wymiany również zależą od rodzaju jednostki napędowej – konieczne może być wyregulowanie popychaczy lub zalanie ich olejem, z kolei w niektórych przypadkach takie działanie może zaszkodzić. Przy okazji wymiany popychaczy warto przyjrzeć się pozostałym elementom rozrządu – od uszczelek po wałek rozrządu.
Czy można samodzielnie wymienić popychacze zaworów?
Samodzielna wymiana popychaczy zaworów jest możliwa, jednak wymaga wiedzy na temat właściwości silnika, wynikających z jego budowy. Wiele zależy również od umiejętności osoby, która chce się z tym zmierzyć oraz posiadania odpowiedniego zaplecza w postaci chociażby narzędzi. Warto zdawać sobie sprawę, że błąd może wiele kosztować i spowodować wiele problemów. Jeżeli nie masz pewności co do tych kwestii lub nie dysponujesz niezbędnym sprzętem, np. kluczami – warto powierzyć to zadanie fachowcowi.
Jaka są ceny popychaczy zaworowych?
Ceny popychaczy zaworów są zróżnicowane i zależą między innymi od producenta, a także od rodzaju samego elementu. W naszym sklepie iParts.pl znajdziesz popychacze zaworowe odpowiednie dla różnych modeli samochodów. W szerokim asortymencie przygotowaliśmy wyłącznie produkty sprawdzonych marek, dostępne zarówno w sprzedaży na sztuki, jak i w całych zestawach. Ceny często wybieranych popychaczy zaworów mieszczą się w granicach od około 13zł do około 268zł za sztukę, z kolei średnio koszty najpopularniejszych zestawów wynoszą około 400-600zł.