6804 produktów
Proces, w jakim pierścienie tłokowe biorą udział, to transport ciepła do cylindra bezpośrednio z tłoków, a także odpowiednie uszczelnienie komory spalania przed nadmiernym uciekaniem z niej oleju. Jak więc widać, ich rola w procesie spalania oraz kontroli zużycia oleju jest bardzo istotna. Zużycie pierścieni tłokowych wpływa ogólnie na ogólne zużycie jednostki napędowej. Wymień pierścienie na nowe w iParts.pl po najniższej cenie rynkowej!
Samochodowe pierścienie tłokowe stanowią elementy uszczelniające, których głównym zadaniem jest oddzielanie komory spalania silnika spalinowego od skrzyni korbowej. W większości przypadków, pierścienie tłokowe wykonane są z żeliwa, a ich powierzchnia robocza jest chromowana lub pokryta molibdenem. Pierścień tłokowy jest przecięty w połowie tak, aby możliwe było ich rozszerzenie oraz nałożenie na tłok. Taka konstrukcja pierścienia jest potrzebna także do tego, aby występował odpowiedni nacisk powierzchni zewnętrznej pierścienia do tulei cylindra. Miejsce, w którym następuje przecięcie nazywane jest zamkiem. Ponadto, między pierścieniem a cylindrem znajduje się cienka warstwa oleju, która odpowiedzialna jest za zmniejszenie tarcia pomiędzy samym pierścieniem a tuleją cylindra. Wśród typowych usterek pierścieni tłokowych występuje ich nieszczelność, co doprowadza do spadku kompresji, a w dalszej kolejności do utraty mocy jednostki napędowej.
W tradycyjnych silnikach samochodowych występują trzy rodzaje pierścieni tłokowych – uszczelniające, zgarniające oraz kompresyjno-zgarniające. Pierwszy typ pierścieni ma za zadanie utrzymanie możliwie najwyższej kompresji, a także zapobieganie przeciekom spalin zamkniętych pod wysokim ciśnieniem w komorze nad tłokiem, które niekiedy jest bliskie ciśnieniu atmosferycznemu. Pierścienie tłokowe zgarniające są natomiast odpowiedzialne za zgarnianie nadmiaru oleju z tulei cylindra, co zapobiega przedostawaniu się do przestrzeni znajdującej się nad tłokiem nadmiernych ilości oleju. Ostatni typ pierścieni tłokowych, czyli pierścienie tłokowe silnika kompresyjno-zgarniające za główne zadanie mają zatrzymywanie gazów, które przedostały się poprzez pierścień uszczelniający oraz zgarnianie nadmiernych ilości oleju z powierzchni cylindra.
Wśród najpopularniejszych usterek pierścieni tłokowych należy wymienić ich zapieczenie, które polega na zaklejeniu pierścieni w rowkach tłoka nagarem powstającym w trakcie spalania paliwa. Oprócz tego, do częstych usterek pierścieni tłokowych należy zaliczyć również ich pęknięcie, na które w większości przypadków ma wpływ czynnik ludzki, poprzez ich nieprawidłowy montaż lub ze względu na niską jakość samych pierścieni tłokowych.
Jeżeli potrzebujesz najwyższej jakości zestaw pierścieni tłokowych do swojego auta, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie podaj model i rocznik, a na końcu wersję silnikową pojazdu. Nasz system w kilka sekund znajdzie to, czego szukasz.
W iParts.pl otrzymasz komplet pierścieni tłokowych od sprawdzonych i godnych zaufania producentów. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i są objęte gwarancją producencką. Zapewniamy profesjonalną obsługę na każdym etapie zakupów, tanie pierścienie tłokowe o bardzo dobrych parametrach technicznych oraz natychmiastową realizację zamówienia.