Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
482 produktów
Samochodowy układ wydechowy, nazywany również układem wylotowym, to na pozór mało skomplikowany, lecz niezwykle istotny dla prawidłowego funkcjonowania auta zespół elementów, którego podstawowym zadaniem jest odprowadzanie spalin generowanych przez jednostkę napędową oraz zmniejszanie hałasu emitowanego przez silnik.
Podstawowe elementy, z których zbudowany jest standardowy układ wydechowy to kolektory wydechowe, tłumik, lub zestaw tłumików, oraz rury wydechowe. Jednak, aby cały układ wydechowy mógł prawidłowo i efektywnie pracować w samochodzie, musi być odpowiednio zabezpieczony oraz ustabilizowany. Służą ku temu wszelkiego rodzaju zaciski, obejmy oraz opaski układu wydechowego.
Ustabilizowanie oraz uszczelnienie we właściwy sposób układu wydechowego powinno być sprawą priorytetową dla każdego kierowcy. Stabilność samochodowego systemu wydechowego to jedna z najważniejszych właściwości układu dynamicznego, nazywanego również stabilnym, w każdym aucie. Do statycznego działania układu wydechowego stosuje się różnego rodzaju łączniki, dzięki którym możliwe jest efektywne łączenie poszczególnych elementów układu wydechowego bez konieczności wykorzystywania połączeń kielichowych lub nasuwanych, a także dokonywania nacięć na komponentach systemu wydechowego. Zabiegają one przenoszeniu drgań oraz wibracji do wnętrza samochodu. Zaciski układu wydechowego gwarantują dużą wytrzymałość na obciążenia oraz wysoką żywotność tego rodzaju połączeń oraz całego systemu odprowadzania spalin.
Jakie są najważniejsze zalety stosowania części zaciskowych w samochodowych układach wydechowych? Przede wszystkim, zapewniają one montaż trwałego połączenia bez konieczności odkształcania poszczególnych elementów układu wydechowego oraz bez przymusu wykonywania zakładek na rurach wydechowych. Obejmy systemu wydechowego nie wymagają dopasowania lub nacinania elementów rurowych, a do ich montażu oraz serwisu nie jest konieczne wzdłużne przemieszczanie elementów rur odprowadzających spaliny z jednostki napędowej. Spinki układu wydechowego są zazwyczaj wykonywane ze stali nierdzewnej o szerokości całkowitej dochodzącej do 87, 95 mm.