Układ chłodzenia ma za zadanie nie dopuścić do wzrostu temperatury silnika ponad maksymalny poziom 150°C. Optymalna temperatura silnika to około 90-100°C. Większość silników jest chłodzona pośrednio, czyli cieczą która przepływa przez kanały wewnątrz silnika. Powracająca ciecz wraca przez komorę zawodu termostatycznego, który w zależności od temperatury płynu kieruje ją bezpośrednio do pompy, a później do kanałów silnika lub do chłodnicy w celu schłodzenia cieczy.Zastosowanie samej wody w układzie chłodzenia może skutkować awarią silnika na skutek jej zagotowania się. Brak płynu w układzie chłodzenia powoduje szybki wzrost temperatury podczas pracy i może doprowadzić do zatarcia silnika. Poziom płynu chłodniczego można monitorować poprzez sprawdzenie poziomu cieczy pod maską, odkręcając korek chłodnicy lub w zbiorniczku płynu chłodniczego. Jego poziom powinien utrzymywać się między minimum, a maximum.Płyn do układu chłodzenia typu G11 wytrzymuje temperaturę do -35°C, zawiera glikol monoetylenowy.
Kod EAN:5904624323154