Szukaj pojęcia lub terminu
Amortyzatory sprężynowe charakteryzują się tym, że głównym elementem tłumiąco-sprężynujacym jest sprężyna znajdująca się wewnątrz obudowy amortyzatora. Amortyzatory tego typu są najprostszymi w budowie amortyzatorami wykorzystywanymi w motoryzacji. Wadą tego rozwiązania jest ograniczona możliwość tłumienia drgań. Zaletą natomiast jest duży skok zawieszenia opartego o to rozwiązanie.
Współczesne automatycznie skrzynie biegów zapewniają kierowcom niepowtarzalny komfort jazdy i doskonałą płynność zmiany biegów. Co więcej, nowoczesne skrzynie automatyczne wpływają wręcz na poprawę osiągów samochodu w momencie przyśpieszania. Ponieważ w przekładniach automatycznych biegi zmieniają się samoczynnie w reakcji na stopień obciążenia silnika.
Typ bębna hamulcowego, który w swojej konstrukcji posiada zintegrowane łożysko, które służy za wyśrodkowanie bębna, oraz odpowiednie jego spasowanie na miejscu. Należy jednak pamiętać o odpowiednim zamontowaniu części, podczas wymiany.
Bezpiecznik płaski standardowy to jeden z tych drobnych i niepozornych elementów, które są niezbędne w każdym samochodzie. Im nowszy pojazd, tym więcej w nim elektroniki, jednak również w autach z poprzedniego wieku instalacje elektryczne były mocno rozbudowane. Zadaniem bezpiecznika jest zapobieganie spięciom stanowiącym zagrożenie dla podzespołów samochodowych i bezpieczeństwa użytkowników.
Opona asymetryczna wyróżnia się nie tylko estetycznym wygląd, ale również oferuje szeroką funkcjonalność. Zastosowanie tego typu ogumienia zapewnia lepsze osiągi i większe bezpieczeństwo jazdy. Można powiedzieć, że opona asymetryczna składa się z dwóch części, które posiadają inne rozmieszczenie rowków i bloków bieżnika. Każda z nich pełni odmienną funkcję podczas jazdy.
Opony symetryczne posiadają najmniej zaawansowany typ bieżnika, lecz o najdłuższej tradycji. Charakterystyczną cechą tego bieżnika jest jednolity wzór, który występuje na całej szerokości i obwodzie opony. Ze względu na symetryczne ułożenie klocków, oponę można założyć w samochodzie w dowolny sposób. W tym przypadku nie ma rozróżnienia na stronę wewnętrzną i zewnętrzną.
Z blachy stalowej wykonana jest najczęściej cała konstrukcja nośna samochodu oraz elementy karoserii, ale także inne części montażowe i części. Dzięki zastosowaniu takiego materiału cała konstrukcja jest mocna i wytrzymała oraz dodatkowo tania w wytworzeniu. Jej największą wadą jest podatność na korozję, dlatego jest odpowiednio zabezpieczona.
Blokada dyferencjału działa jak swoisty system kontroli trakcji. Dzięki niej zwiększyło się nie tylko bezpieczeństwo jazdy, ale również zniwelowano ryzyko poślizgu w trudnym terenie, umożliwiając skuteczne ruszanie samochodem na oblodzonych lub zaśnieżonych nawierzchniach.
Ceramiczny układ hamulcowy jest często wykorzystywany w sportowych systemach hamulcowych. Ceramika wytrzymuje zdecydowanie większe obciążenia niż zwykłe hamulce stalowe, dlatego tak chętnie wybierana jest przy sportowych i customowych układach hamulcowych.
Części ceramiczne są bardzo twarde oraz posiadają bardzo dużą odporność termiczną oraz wysoką wytrzymałość na ścieranie. Najczęściej wykorzystywane w układach i podzespołach pracujących w wysokich temperaturach i narażonych na duże ścieranie.