Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Sterowanie i regulacja

Sterowanie i regulacja HERTH+BUSS ELPARTS HERTH+BUSS ELPARTS
Sterowanie i regulacja VEMO VEMO
OŚ PRZEDNIA

Lokalizacja w aucie:

OŚ PRZEDNIA

OŚ TYLNA

Lokalizacja w aucie:

OŚ TYLNA

5 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
HERTH+BUSS ELPARTS
0 (0)
Kod produktu:
51277162
niedostępny
0 (0)
Producent części:
HERTH+BUSS ELPARTS
Kod:
51277162
Jednostka:
szt
Obciążalnożć prądowa [A]:  19
Napięcie robocze [V]:  100
Ograniczenia producenta:  BMW
Ograniczenia producenta:  Mercedes-Benz
Ograniczenia producenta:  VAG
Długość kabli:  300
Ilość biegunów:  6
Artykuł oraz informacja uzupełniająca:  Z obudową tulei wtyczki
Artykuł oraz informacja uzupełniająca:  Z uszczelnieniami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z przewodem
Przekrój poprzeczny przewodu [mm?]:  0,5
Zakres temperatury od [°C]:  -25
Zakres temperatury do [°C]:  +140
Materiał izolacji przewodu:  Silikon
Wykonanie obudowy wtyku:  Obudowa tulei wtyczki
Do 100 dni na zwrot
117,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
VEMO
0 (0)
Kod produktu:
V10-77-0057
niedostępny
0 (0)
Producent części:
VEMO
Kod:
V10-77-0057
Jednostka:
szt
Rodzaj zaworu:  Zawór magnetyczny
Do 100 dni na zwrot
969,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
VEMO
0 (0)
Kod produktu:
V10-77-0058
niedostępny
0 (0)
Producent części:
VEMO
Kod:
V10-77-0058
Jednostka:
szt
Rodzaj zaworu:  Zawór magnetyczny
Do 100 dni na zwrot
969,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
VEMO
0 (0)
Kod produktu:
V20-77-0046
niedostępny
0 (0)
Producent części:
VEMO
Kod:
V20-77-0046
Jednostka:
szt
Rodzaj zaworu:  Zawór magnetyczny
Do 100 dni na zwrot
1204,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny
VEMO
0 (0)
Kod produktu:
V30-77-1052
niedostępny
0 (0)
Producent części:
VEMO
Kod:
V30-77-1052
Jednostka:
szt
Rodzaj zaworu:  Zawór magnetyczny
Do 100 dni na zwrot
1204,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: niedostępny

Marki samochodowe z kategorii: Sterowanie i regulacja

Producenci auto części z kategorii: Sterowanie i regulacja

sterowanie i regulacja układu kierowniczego

Podczas jazdy samochodem konieczne jest nieustanne kontrolowanie auta na drodze. Bardzo często zachodzi potrzeba zmiany kierunku jazdy poprzez skręcanie, wyprzedzanie, omijanie, cofanie, zatrzymywanie czy też parkowanie. Realizację tych czynności zapewnia sterowanie układu kierowniczego, które jest jednym z najważniejszych systemów każdego samochodu.

Układ kierowniczy w samochodzie

Układ kierowniczy, mimo, z pozoru, dużej ilości elementów składowych, jest w zasadzie dość prostym w budowie i jednocześnie skutecznym w działaniu rozwiązaniem. O efektywności działania systemu świadczy chociażby fakt, że w ciągu wielu lat rozwoju światowego przemysłu motoryzacyjnego sterowanie układu kierowniczego nie uległo większym zmianom. Układ kierowniczy składa się z trzech głównych elementów:

  • kolumny kierownicy (odpowiada za przenoszenie ruchu obrotowego kierownicy)
  • przekładni kierowniczej (mechanizm przekształcający ruch obrotowy kierownicy w ruchy translacyjne części napędowych)
  • napędu kierowniczego (przeniesienie funkcji sterowania na koła skrętne)

Obsługa i regulacja układu kierowniczego

W trakcie eksploatacji samochodu poszczególne elementy układu kierowniczego ulegają zużyciu, stając się z czasem bezużyteczne. Zła obsługa, niesystematyczna regulacja układu kierowniczego oraz niska jakość części zamiennych w znacznym stopniu wpływają na zużycie systemu, a w efekcie na awarie całego układu.

Rola systemu sterowania układu kierowniczego samochodu jest podyktowana wymaganiami ogólnego bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zgodnie z „Podstawowymi przepisami dotyczącymi dopuszczenia pojazdu do eksploatacji...” oraz paragrafu 2.3.1 przepisów o ruchu drogowym, zabronione jest poruszanie się pojazdem z usterką układu kierowniczego (nawet do serwisu samochodowego lub miejsca parkingowego). Dotyczy to przede wszystkim:

  • przekroczenia dopuszczalnego luzu w kierownicy (10 stopni dla samochodów osobowych, 25 dla ciężarówek, 20 dla autobusów)
  • ruchomych części i zespołów układu sterowania nie dostarczonych przez producenta
  • występowania luzu w połączeniach gwintowanych
  • nieodpowiedniego działania wspomagania kierownicy
  • ciasnego obrotu lub sklejenia kierownicy
  • pukania lub bicia, oddawania się do kierownicy
  • wycieków w układzie

Typowe sterowanie układu kierowniczego

Sterowanie układu kierowniczego typu rack to obecnie jeden z najpopularniejszych systemów tego rodzaju montowanych w większości nowoczesnych aut osobowych. Przekładnia kierownicza składa się z koła zębatego i drążka kierowniczego. Koło sterowe jest przymocowane do wału, natomiast koło zębate znajduje się również na tym samym wale i jest  w stałym kontakcie z drążkiem kierowniczym. W tym celu na szynie wykonuje się zęby. Podczas skrętu kierownicą w żądanym kierunku koło zębate obraca się wraz z zębatka. Do szyny przymocowane są drążki kierownicze, które poruszają kołami. Zaletami systemu sterowania typu rack są prostota konstrukcji oraz jego wysoka wydajność.

Popularni producenci systemów sterowania układu kierowniczego

  • TRW
  • Bosch
  • General Ricambi
  • Lauber
  • ZF Lenksysteme
  • DRI
  • Spidan
  • Elstock

Zapraszamy do iParts.pl po elementy sterowania i regulacji układu kierowniczego w przystępnej cenie rynkowej. Wszystkie dostępne części są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną oraz szybką realizację zamówienia.

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze