Dodaj opinię
(07.10.2023)
Opinia wystawiona dla Zawór, układ powietrza wtórnego PIERBURG 7.22778.79.0
(06.12.2019)
Opinia wystawiona dla Zawór PIERBURG 7.02256.37.0
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 1 274 567 |
BMW | 1 277 448 |
BMW | 1 312 737 |
BMW | 11 61 1 312 737 |
BMW | 11 73 1 274 567 |
BMW | 11 73 1 277 448 |
FIAT | 1305791080 |
OPEL | 8 57 208 |
OPEL | 9157722 |
PIERBURG | 7.20345.00 |
PIERBURG | 7.20345.00.4 |
PIERBURG | 7.20345.50 |
PIERBURG | 7.20724.00 |
PIERBURG | 7.20724.01 |
PIERBURG | 70581709 |
PIERBURG | 705817090 |
PIERBURG | 72034500 |
PIERBURG | 720345000 |
PIERBURG | 720345004 |
PIERBURG | 720345005 |
PIERBURG | 72034550 |
PIERBURG | 720345500 |
PIERBURG | 72072400 |
PIERBURG | 720724000 |
PIERBURG | 72072401 |
PIERBURG | 720724010 |
VAUXH | 8 57 208 |
VAUXH | 9157722 |
ALPINA
|
BMW
|
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór powietrza wtórnego to jeden z elementów systemu powietrza wtórnego. System ten ma za zadanie dostarczać powietrze z zewnątrz w celu zmniejszenia zanieczyszczeń. Ma to miejsce przy rozruchu, gdy silnik jest zimny. W takiej sytuacji, ze względu na niedobór tlenu, powstają znaczne ilości zanieczyszczeń. System powietrza wtórnego doprowadza tlen, który wchodząc w reakcję z substancjami wydzielanymi podczas rozruchu, przyczynia się do redukcji poziomu zanieczyszczeń. Jaka w tym rola zaworu powietrza wtórnego?
Standardowo zawór tego typu zamontowany jest przed kolektorem wydechowym, jednak za pompą powietrza wtórnego. Reguluje on przepływ powietrza, dopuszczając do niego tylko podczas rozruchu. W ten sposób praca jednostki napędowej utrzymywana jest na optymalnym poziomie. Ponadto, zawór powietrza wtórnego zapobiega również uszkodzeniu pompy. Układ wyposażony jest także w zawór elektryczny, który mierząc podciśnienie generowane przez pompę, decyduje o otwarciu lub zamknięciu zaworu powietrza wtórnego, a tym samym o włączeniu lub wyłączeniu przepływu. W nowoczesnych systemach wykorzystuje się pojedyncze zawory powietrza wtórnego, które pełnią obie wymienione wyżej funkcje. Ponadto, coraz częściej stosuje się modele sterowane w pełni elektrycznie, gdyż są one szybsze od zaworów pneumatycznych.
Zawory mogą ulegać uszkodzeniom, takim jak przerwanie połączenia elektrycznego, czy zatkanie prześwitu. Uszkodzenie zaworu oznacza awarię systemu, a tym samym wzrost zanieczyszczeń w spalinach oraz ogółem wyższe spalanie. Awaria tego rodzaju wymaga jak najszybszej wizyty w warsztacie.
Pierburg to hiszpańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, zajmujące się produkcją szerokiej gamy części samochodowych. Od początku istnienia firmy podstawę działalności stanowiła produkcja gaźników. Do dziś jest to ważny obszar działalności przedsiębiorstwa. W fabrykach firmy Pierburg powstają zarówno gaźniki przeznaczone do samochodów, jak i motocykli. Dzisiaj do flagowych produktów marki dołączyły również wszelkiego rodzaju zawory kontrolne oraz czujniki ograniczające emisję spalin. W ofercie znajduje się między innymi czujnik temperatury spalin. Ważną część asortymentu marki Pierburg stanowią części układu wydechowego, takie, jak: sonda lambda, rura wydechowa czy zawór egr – również zaliczany do elementów kontrolujących poziom emisji spalin.
Ponadto, oferta firmy Pierburg obejmuje również elementy niezbędne dla poprawnej pracy silnika oraz układu chłodzenia. W asortymencie pojawiają się kolektory ssące oraz pompy: oleju, wody i powietrza wtórnego. Producent oferuje również rozmaite przewody, w tym przewody paliwowe.
Pierburg to firma motoryzacyjna, która pod względem zasięgu działalności może się równać z największymi podmiotami działającymi w branży. Główna siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Hiszpanii, jednak jej oddziały są rozlokowane na kilku kontynentach. Produkcja odbywa się głównie w Europie, jednak firma jest obecna również w Ameryce Południowej i Północnej, a także w Azji. Poza fabrykami firma Pierburg dysponuje również własnymi laboratoriami badawczymi, w których analizuje jakość produktów, nieustannie starając się wprowadzić ją na wyższy poziom.