Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ERA | 555198A |
ERA | 555198B |
ERA | 555198HQ |
ERA | 555198R |
FORD | 1111362 |
FORD | YM21-12B573-FA |
MEATDORIA | 9151 |
PIERBURG | 7.01037.00.0 |
PIERBURG | 7.01037.02.0 |
PIERBURG | 7.22895.30.0 |
SIDAT | 83.853 |
VEMO | V10-63-0022 |
VW | 028 906 283 N |
VW | 06A 906 283 F |
AUDI
|
FORD
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór odcinający pełni rolę regulatora ciśnienia doładowania. Jego celem jest utrzymywanie właściwego ciśnienia, co zapewnia optymalną pracę jednostki napędowej. Jednocześnie utrzymywanie poziomu ciśnienia powietrza w normie jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa. Dlatego też zawór odcinający to niezwykle istotny element układu turbodoładowania.
Podstawowym podzespołem układu jest turbosprężarka. Pobiera ono powietrze spoza pojazdu, aby po sprężeniu dostarczyć je do silnika. Poprzez sprężenie powietrza możliwe staje się doprowadzenie większej ilości tlenu, który jest niezbędny dla efektywnego spalania mieszanki w silniku. Niemniej jednak nie można dopuścić do przekroczenia dopuszczalnych norm. Sprężanie powietrza oraz ilość dostarczanego tlenu powinny znajdować się pod kontrolą, stąd niezbędna jest prawidłowa praca zaworu ciśnienia doładowania.
Zawór ciśnienia doładowania to element układu elektryki samochodowej. Jak każde urządzenie elektryczne narażony jest na rozmaite uszkodzenia. Wszelki awarie w obrębie połączeń elektrycznych mogą sprawić, że zawór straci efektywność działania. Ponadto, zagrożeniem dla zaworu jest zapchanie, będące konsekwencją osadzania się zanieczyszczeń. Należy również mieć świadomość, że metalowe elementy zaworu może zaatakować korozja. W większości przypadków wystąpienie awarii zaworu oznacza konieczność jego wymiany. Ze względu na złożoność całego układu oraz wrażliwość układów elektrycznych należy zlecić to zadanie doświadczonemu fachowcowi.