Dodaj opinię
(03.01.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1987947639
(18.06.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1987947629
(04.02.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1987947894
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 101 947 1B |
ALFA | 1019471 |
AUSTI | GFB 182 |
BANDO | 2350 |
BLMC | GFB 196 |
CITRO | 4003 08 |
CITRO | 5749 19 |
CONTI | 10X888 |
CONTI | 6578014000 |
DAEWOO | 90106655 |
DAEWOO | 90412594 |
DAIHA | 1A0888 |
DAIHA | 99321 00885 000 |
DAIHA | 99321 10887 000 |
DAIHA | 99321 50885 000 |
DAIHA | 99521 00887 000 |
DAIHA | 99521 50885 000 |
DAYCO | 10A0888C |
DAYCO | 79 10 245 501 |
FIAT | 4470182 |
FIAT | 5990790 |
FIAT | 7533621 |
FIAT | 7609093 |
FIAT | 7692630 |
FIAT | 7813076 |
FIAT | 7813076000 |
FIAT | K7813076000 |
FORD | 1638514 |
FORD | 6146161 |
FORD | 84HF 6C301 BA |
FORD | 86TF 6C301 CA |
GATES | 10 X 888 |
GATES | 6264 MC |
HONDA | 38763-679-003 |
HONDA | 56992-PE0-003 |
HONDA | 56992-PE0-004 |
HONDA | 56992-PP2-E01 |
IH | 715F 8A615 ABA |
ISUZU | 5-13671-003-0 |
ISUZU | 9-13671-266-0 |
ISUZU | 9-13671-623-0 |
ISUZU | 9-13671-645-0 |
KIA | KKY01 15908B |
KIA | KKY01 18381A |
KIA | KKY02 18381 |
LANCIA | 4470182 |
LANCIA | 5990790 |
LANCIA | 7533621 |
LANCIA | 7609093 |
LANCIA | 7813076 |
LANCIA | 7813076000 |
LANCIA | K7813076000 |
MAZDA | 1029-13-715A |
MAZDA | 1757-13-715 |
MAZDA | B101-18-381 |
MAZDA | B303-18-381 |
MAZDA | B601-18-381 |
MAZDA | RF1G-18-380 |
MG | 13H3820 |
MITSUBISHI | 9932100885 |
MITSUBISHI | K 4550330 |
MITSUBISHI | K 4550340 |
MITSUBISHI | MD017016 |
MITSUBOSHI | 1350 |
MITSUBOSHI | 1355 |
MORRI | GFB 182 |
Motorcraft | EJA 89 R |
NISSA | 11720 21000 |
NISSA | 11720 A0100 |
NISSA | 11720 E3005 |
NISSA | 11720 N8500 |
NISSA | 11720 N9710 |
NISSA | 11720 N9790 |
NISSA | 11720 U0105 |
NISSA | 11720 V0105 |
NISSA | 21067 69000 |
OPEL | 1340687 |
OPEL | 1340704 |
OPEL | 1854704 |
OPEL | 1854711 |
OPEL | 90091742 |
OPEL | 90106655 |
OPEL | 90183427 |
OPEL | 90410386 |
OPEL | 90412593 |
OPEL | 90412594 |
PEUGE | 4003 08 |
PEUGE | 5749 19 |
PORSC | 047 903 137 A |
ROVER | GFB 700 |
SAAB | 90106655 |
SAAB | 90412594 |
SUBAR | 80911 0020 |
SUBAR | 80911 0270 |
SUBAR | 80911 0360 |
SUBAR | 80911 0380 |
TOYOT | 90082 93003 |
TOYOT | 90916 02038 |
TOYOT | 90916 02043 |
TOYOT | 99321 00885 |
TOYOT | 99321 50885 |
TOYOT | 99331 00880 |
TOYOT | 99331 00890 |
TOYOT | 99331 10880 |
TOYOT | 99331 50890 |
TOYOT | 99331 60885 |
TOYOT | 99511 10880 |
TOYOT | 99521 00889 |
TOYOT | 99521 10880 |
TOYOT | 99521 10887 |
TOYOT | 99521 10889 |
VAUXH | 90106655 |
VAUXH | 90410386 |
VAUXH | 90412594 |
VEYANCE | 950887 |
VOLVO | 419407 |
VOLVO | 460481 |
VOLVO | 960182 |
VOLVO | 960282 |
VOLVO | 966905 |
VOLVO | 976411 |
VW | 053 121 039 |
VW | 055 903 137 A |
ALFA ROMEO
|
AUSTIN
|
BMW
|
CITROËN
|
DAIHATSU
|
FIAT
|
FORD
|
HONDA
|
KIA
|
MAZDA
|
MORRIS
|
MOSKVICH
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PORSCHE
|
ROVER
|
TALBOT
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.