Silniki spalinowe w czasie swojej pracy wymagają smarowania olejowego. Środki smarne muszą sprostać wielu wymaganiom – głównym ich zadaniem jest wytworzenie cienkiej, trwałej błony, zwanej filmem olejowym pomiędzy elementami silnika. Najlepsze oleje charakteryzują się bardzo szybkim tworzeniem filmu olejowego oraz jego ciągłością, nawet w skrajnie niekorzystnych warunkach znacznych obciążeń cieplnych i mechanicznych. Ponadto dodatki uszlachetniające i detergenty zawarte w składzie olejów zapewniają wypłukiwanie nagarów i osadów oraz odpowiednią ochronę antykorozyjną i przeciwzużyciową.
Całkowicie syntetyczny olej ORLEN Platinum MaxExpert C3 5W40 został opracowany głównie z myślą o silnikach wysokoprężnych z układem zasilania pompowtryskiwaczami grupy VW (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen) samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Z powodzeniem może być stosowany także w silnikach benzynowych aut, które wymagają oleju o takiej specyfikacji. W recepturze oleju zastosowano Complex Protection Formula – natychmiastowa ochrona od momentu rozruchu silnika we wszystkich warunkach eksploatacyjnych. Wysoka zawartość detergentów przekłada się na ograniczone do minimum wolne zanieczyszczenia we wnętrzu skrzyni korbowej. Doskonale sprawdzi się w nowoczesnych silnikach z układami DPF/FAP, spełniających normę czystości spalin EURO5.
Lepkość wg SAE: 5W40.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· VW 502.00/505.01;
· Mercedes-Benz 229.31;
· Mercedes-Benz 226.5;
· Renault RN0700/0710;
· Porsche A40;
· Ford WSS-M2C917A;
· GM Dexos2
oraz wymagania jakościowe:
· API SN/SM/CF;
· ACEA C3.
Pojemność opakowania: 4 litry.