Jedyny oryginalny na skalę światową preparat do rewitalizacji silników samochodowych. Xado 1 Stage zapoczątkował nowy trend w dziedzinie odnowy i rewitalizacji zużytych powierzchni trących. Preparat skutecznie modyfikuje powierzchnie metali znacząco poprawiając ich dalszą eksploatację poprzez tworzenie na nich cienkiego metalowo-ceramicznego pokrycia o wysokim współczynniku RF 100. Xado 1 Stage to pionierska formuła rewitalizacji stworzona i oparta o najwyższej klasy komponenty chemiczne oraz naukowe osiągnięcia specjalistów z dziedziny chemii i automatyki materiałowej. Specjaliści bezustannie dbają o każdy szczegół tworzący jakość składu rewitalizanta. Mając na uwadze ochronę i zachowanie w jak najlepszym stanie ruchomych części silnika stosowanie preparatu poprawia jakość pracy poszczególnych elementów silnika. Wiele lat badań z zakresu tribologii doprowadziło do stworzenia produktu o optymalnej wielkość i stężeniu aktywnych nano cząsteczek. Udoskonalony proces aktywacji pozwala nano cząsteczkom działać jako katalizator do szybszych zmian i samoregulacji wzrostu zużytych wcześniej powierzchni.
Dawkowanie:
Nagrzać silnik do temperatury roboczej. Dodaj zawartość tubki do oleju. Uruchom silnik i pozostaw go na 3-5 minut na wolnych obrotach. Rewitalizant jest kompatybilny ze wszystkimi rodzajami olejów silnikowych, nie zmienia ich lepkość, lejności ani jakichkolwiek innych ich parametrów. W przypadku silników o ekstremalnym stopniu zużycia, proces rewitalizacji należy powtórzyć. Rewitalizacja jest zakończona po 1.000 km jazdy. Nie należy zmieniać oleju przed przejechaniem tego dystansu.
Cel:
Odbudowa zużytych tarciem warstw powierzchniowych elementów współpracujących. Przywrócenie normalnej pracy mechanizmów bez konieczności ich rozbierania i wymiany części.
Korzysci:
Przywraca powierzchnie cierne, chroni i wzmacnia części silnika.
Przywraca utracone sprężanie w cylindrach.
Zwiększa moc silnika.
Poprawia przyspieszenie samochodu.
Zmniejsza zużycie paliwa.
Przywraca ciśnienie oleju w układzie.
2-3 krotnie przedłuża czas życia/eksploatacji silnika.
Chroni przed uszkodzeniem podczas zimnego startu.
Redukuje hałas.
Stabilizuje silnik - eliminuje/zmniejsza nadmierne wibracje.
Uwagi:
XADO 1 Stage Engine Revitalizant jest skuteczny dla benzyny, LPG i silników wysokoprężnych samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych o pojemności układu smarowania do 10L (10,5 QTS). Eksploatować pojazd w normalny sposób.
Rewitalizacja silnika
Wyraz rewitalizacja (lac. vita - życie) można dosłownie tłumaczyć jako „powrót do życia”. Odkrycie zjawiska rewitalizacji opiera się na unikatowych procesach fizyko-chemicznych, które przy określonych warunkach mogą odbywać się w strefie tarcia. Podczas pracy mechanizmu na parach tarcia pojawiają się obciążenia które powodują wydzielanie się nadmiernej energii cieplnej, skierowanej na zniszczenie - zużycie detali. Jeżeli dodać do strefy tarcia unikalny materiał budowlany - rewitalizant, wówczas odbiera on nadmiar energii i wykorzystuje ja dla stworzenia nowej powierzchni. W ten sposób w strefie nadmiaru energii pojawiają się warunki, przy których energetycznie korzystniej jest budować nowe, niż burzyć stare. Energia niszczenia staje się energia tworzenia!
Metal można odbudować
Kiedy odkryto zjawisko rewitalizacji, naukowcy zauważyli, ze jest możliwość odwrócenia procesu zużycia, że można ochronić i odbudować zniszczona powierzchnie. Okazało się, ze można stworzyć takie warunki, przy których detal nabywa nowe niezawodne pokrycie, posiadające wysokie właściwości przeciwzużyciowe. Żeby stworzyć takie warunki, do strefy tarcia trzeba dodać specjalna substancje syntezowana — rewitalizant. On zawiera materiał budowlany dla przyszłej powierzchni i unikatowy aktywator energetyczny, pozwalający przenieść nadmierna energie tarcia na stworzenie pokrycia ceramiczno-metalowego.
Etapy formowania pokrycia
Rewitalizacja zaczyna się w strefie największego przeciążenia, ponieważ jest tu dość nadmiaru energii dla rozpoczęcia nowego procesu i atomy metalu maja największą ilość łączników swobodnych (nieskompensowanych). Te łączniki jak magnesy zabierają i utrzymują bezpośrednio w miejscach zużycia materiał budowlany — rewitalizant. Przy pojawianiu się obciążeń aktywator energetyczny odbiera nadmierna energie tarcia i kieruje ja na budowę warstwy ochronnej. W ten sposób na starej podstawie kształtuje się nowe pokrycie. Po kilku minutach rozpoczęcia rewitalizacji zamiast draśnięcia pojawia się ceramiczno-metalowa latka. Strefa anomalnej aktywności zanika. Procesy energetyczne stabilizują się, rozwój pokrycia zatrzymuje się. Jednocześnie odbywa się dyfuzja obustronna dwóch substancji (metalu i ceramiko-metalu), która kończy proces formowania nowego pokrycia, cementuje go, ostatecznie likwidując defekt. Im więcej mija czasu, tym pewniejszym staje się nowe pokrycie. Nowe możliwości z atomowym rewitalizantem Zjawisko rewitalizacji stało się przełomem technologicznym w eksploatacji nowoczesnej techniki. Wynalazek zatomizowanego rewitalizanta pozwolił spojrzeć po nowemu na możliwości oleju silnikowego i zrobić proces rewitalizacji dostępnym oraz permanentnym.
Wyniki rewitalizacji
Możliwości rewitalizacji przewróciły współczesne pojecie o eksploatacji maszyn i mechanizmów i ich naprawie. Zaawansowana idea odwrócenia procesów niszczenia została zrealizowana w produkcji XADO.
W wyniku rewitalizacji na powierzchniach par tarcia formuje się nowe pokrycie — detal powiększa się przestrzennie i odbudowuje swoja geometrie. Otrzymane pokrycie posiada unikalne właściwości — zadziwiająca trwałość (mikrotwardość 650–750 kg/mm2), wysoka odporność na korozje, niska chropowatość (Ra do 0,06 μm). Poddany rewitalizacji detal będzie działać gwarantowanie do 2–4 razy dłużej! Na parach tarcia kształtuje się pokrycie ceramiczno-metalowe, detale powiększają swoja wagę i objętość, przywracają swoja pierwotna geometrie (największy zarejestrowany przyrost — do 1,5 mm). Odbudowa odbywa się w procesie zwykłym, przy obciążeniach roboczych. Rezultatem jest uzyskanie większej mocy użytecznej, powiększa się dokładność pracy mechanizmu, a obniża się szum i wibracja. To pozwala uniknąć strat metalu, utrzymywać powierzchnie tarcia w idealnym stanie, znacznie powiększyć niezawodność mechanizmów i wydłużyć czas pracy. Biorąc pod uwagę optymizacje sprężeń, to pozwala uzyskać znaczna ekonomie nośników energii (do 30 %).
Racjonalizm ekologiczny
Zaoszczędzenie energii oraz długa bezawaryjna eksploatacja jest podstawa dbałości o otaczające środowisko przyrodnicze. Podczas pracy mechanizmów, które przeszły rewitalizacje wydzielanie szkodliwych substancji (CO, CH, NOx) w atmosferę znacznie obniża się.