Firma Dayco, choć na świecie cieszy się sporą renomą, w Polsce nadal wydaje się być mocno niedoceniana. Tymczasem sami jej klienci przyznają, że paski rozrządu Dayco, nawet jeśli nie są lepsze od tych produkowanych przez największe marki, z całą pewnością nie są też od nich gorsze. Co warto wiedzieć o paskach rozrządu Dayco? Jak wygląda oferta tego amerykańskiego producenta?

Zębate paski rozrządu Dayco

Klasyczne zębate paski rozrządu Dayco projektowane są z myślą o silnikach wysokoprężnych i benzynowych, napędzających zarówno samochody osobowe, jak i pojazdy dostawcze. W tej dość pojemnej kategorii produktowej znajdziecie paski rozrządu wykonywane z nowoczesnych materiałów i według różnych projektów, biorących pod uwagę m. in. różnice struktury czy odmienne profile zębów. Bez względu jednak na dokładny model paska, firma Dayco każdemu ze swoich produktów nadaje cechy mające zagwarantować spełnienie wymagań stawianych przez wszystkie współczesne jednostki napędowe.

Zgodnie z założeniami Dayco, wszystkie paski rozrządu tej marki mają być przygotowane do pracy przy:

  • bardzo wysokim ciśnieniu wtrysku oleju – ciśnienie to w niektórych przypadkach może przekraczać 2 tys. barów,
  • silnikach wielozaworowych – posiadających dwa wałki rozrządu o większych obciążeniach,
  • sinikach generujących bardzo dużą moc i temperaturę przekraczającą 120.

Również bez względu na model, paski rozrządu Dayco mają za zadanie:

  • redukować hałas,
  • wykazywać niewielką tolerancję wymiarów i ich zamiany podczas trwającej pracy,
  • posiadać dużą odporność na ścieranie.

Powyższe cechy składają się na produkt, który odznacza się dużą trwałością i jest w stanie wytrzymać naprawdę spory przebieg.

Paski rozrządu Dayco HT

Produkowane przez firmę Dayco paski rozrządu HT – występujące również pod kodowym oznaczeniem TBHT, od Timing Belt High Tenacity – to seria przeznaczona dla silników najnowszej generacji, a zwłaszcza silników wysokoprężnych z technologią Common-Rail. Jednostki te są wyjątkowo wymagające wobec wszystkich elementów przenoszenia napędu, a w szczególności wobec samych pasków rozrządu, które muszą sobie radzić z naprawdę sporymi temperaturami, dużymi mocami i wysokim ciśnieniem wtrysku.

Paski Dayco HT to produkty wyróżniające się na rynku zarówno swoją jakością, jak i wyglądem. Specjalna powłoka z PTFE – wyłącznemu patentowi marki Dayco – nadaje ich wewnętrznej stronie charakterystyczną, biała barwę. To właśnie dzięki PTFE paski rozrządu Dayco HT posiadają wyraźnie większą wytrzymałość niż paski standardowe, i to nie tylko po jej wewnętrznej stronie, ale i na bocznej krawędzi. W efekcie producent zdecydował się nawet wydłużyć gwarancję na paski HT z 2 do 3 lat.

Paski Dayco Poly-V

Seria Poly-V od firmy Dayco to linia pasków dla napędów pomocniczych w samochodach osobowych, dostawczych czy autobusów. Paski te dostosowane są do pracy w trudnych warunkach – charakterystycznych dla współczesnych rozwiązań – w tym do wysokich temperatur sięgających nawet 130℃.

Paski Poly-V od Dayco produkowane są z materiału o nazwie EPDM, dzięki czemu uzyskują one:

  • znaczną giętkość – umożliwiającą swobodną pracę na kołach pasowych o małej średnicy,
  • odpowiednie wymiary – przekładające się na możliwość stosowania jednego paska dla kilku różnych urządzeń,
  • dużą żywotność.

Na rynku dostępne są już paski Dayco Poli-V wykonane z materiału EPDM3. Są to produkty najnowszej generacji odznaczające się znacznie poprawionymi wartościami bazowymi.

Paski elastyczne Dayco Poly-V

W ofercie firmy Dayco znajdziecie również paski Poly-V elastyczne, samonapinające. Paski te przeznaczone są do napędów o stałym rozstawie osi i zaprojektowanych z myślą paskach niewielkich rozmiarów. Ich zastosowanie umożliwia prawidłowe ułożenie na kołach pasowych, jednak samo założenie wymaga użycia specjalnych narzędzi, dzięki którym pasek elastyczny zostanie odpowiednio wydłużony i ułożony.

Oferowane przez Dayco paski elastyczne Poly-V dostosowane są do aut marki Fiat, Alfa Romeo, Peugeot, Citroen, Volvo oraz Ford.