We wszystkich silnikach z tzw. sprzęgłem suchym, tarcza została umieszczona w koszu, który znajduje się między kołem zamachowym a dociskiem sprzęgła. Jeżeli chcecie samodzielnie wymienić tarczę sprzęgła, będziecie musieli najpierw wyjąć silnik lub skrzynię biegów. Operacja taka nie jest konieczna jedynie w przypadku niektórych samochodów, które wyposażone zostały w naprawdę duże silniki.

Mając dostęp do koła zamachowego, należy odkręcić kosz sprzęgła razem z dociskiem. Tarcza sprzęgła znajduje się zwykle w koszu wraz z zaciskiem, a w niektórych modelach wewnątrz koła zamachowego. Na tym etapie należy pamiętać o starannym oczyszczeniu koła zamachowego i kosza sprzęgła z wszelkich zabrudzeń, pozostałych po starej okładzinie tarczy sprzęgłowej. To bardzo ważne, bowiem zbity i powciskany w zakamarki pył w połączeniu ze ślizgającym się sprzęgłem może świadczyć o wycieku oleju z silnika lub skrzyni biegów. Wymiana tarczy to dobry moment, by ewentualny wyciek zlokalizować i usunąć.

Którą stroną zakładamy tarczę sprzęgła? Przed pomyłką chronią wymiary i kształt poszczególnych tarcz ciernych. Należy zwrócić uwagę na dokładne współosiowe ustawienie tarcz i koła zamachowego. W sprzęgłach jednotarczowych, tarcze cierne połączone zostały z układem napędowym samochodu przez piastę, która osadzona jest na wale wejściowym skrzyni biegów i to zwykle doprowadza do niewłaściwego montażu tej części. W praktyce błąd taki uniemożliwia pełne włączenie lub rozłączenie sprzęgła. Ponadto uszkodzone mogą zostać niektóre części. W celu uniknięcia podobnych problemów, producenci tarcz sprzęgłowych postanowili umieścić na nich oznaczenia tekstowe, które ułatwiają montaż. Na stronie, która powinna przylegać do koła zamachowego znajdują się zwykle napisy: Cote volant, FW side lub Schwungradseite. Przy skrzyni biegów natomiast, powinna znaleźć się strona, która została opisana jako: gearbox side, GB side, trans side, T/M side, Getriebeseite.