Dla wielu użytkowników regeneracja oznacza najlepszy sposób na naprawę podzespołów w bardzo atrakcyjnej cenie. Warto jednak wiedzieć, które elementy warto regenerować, a których nie. Czy kompresor klimatyzacji opłaca się regenerować?

Na początku trzeba sobie uzmysłowić, czym różni się regeneracja od naprawy. Niektórzy kierowcy nadal mylą bowiem te pojęcia. Naprawa ma na celu usunięcie usterki przy pozostawieniu sprawnych elementów w takim stanie, jak dotychczas. Regeneracja z kolei polega na gruntownej naprawie lub wymianie praktycznie wszystkich zużywających się elementów danego podzespołu w samochodzie. Celem regeneracji jest przywrócenie pierwotnej sprawności. Regeneracja niesie jednak ze sobą pewne problemy. Trudno określić jaki okres zregenerowany podzespół wytrzyma, po prostu nie da się ocenić jego trwałości. Ponadto naprawa wykonana niestarannie, przy użyciu najtańszych części, zwykle będzie skutkować ponowną wizytą w warsztacie i to w stosunkowo niedługim czasie. Poprawnie przeprowadzona regeneracja i dobrej jakości części, to gwarancja trwałości, jak niemal w przypadku nowych części.

Regeneracja sprężarek klimatyzacji bardzo często pojawia się w ofercie warsztatów. Nieprawidłowo smarowany kompresor i brak oleju to powszechne powody zatarcia tego podzespołu. Regeneracja w przypadku sprężarki obejmuje wymianę uszczelnień, łożysk i ewentualnie tłoczków, sprzęgła, a także pozostałych uszkodzonych elementów. Profesjonalna regeneracja kosztuje jednak niemałe pieniądze. Oczywiście znajdziecie tańsze oferty, ale w ich przypadku nigdy nie będziecie mieć pewności, że wszystko zostało wykonane prawidłowo i sprężarka będzie trwała. Ponadto na rynku znajdziecie nowe kompresory dobrych firm w cenie niewiele droższej. Czy warto regenerować? Naszym zdaniem nie, bowiem możecie kupić nowy podzespół w podobnej cenie i cieszyć się gwarancją trwałości na długi czas.